هم‌زمان با روز درختکاری انجام شد

هم‌زمان با روز درختکاری انجام شد
اسفند 16, 1398
344 بازدید

کاشت یک اصل نهال میوه توسط نماینده ولی فقیه استان لرستان و امام‌جمعه خرم آباد به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان لرستان عصر امروز (جمعه ۱۶ اسفند […]

کاشت یک اصل نهال میوه توسط نماینده ولی فقیه استان لرستان و امام‌جمعه خرم آباد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان لرستان عصر امروز (جمعه ۱۶ اسفند ماه ) با حضور در بام خرم آباد، یک اصل نهال میوه کاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری اظهار داشت:از اسم خرم آباد پیداست که شهری دارای پوشش گیاهی،مراتع و جنگل است و همچنین به اندازه کافی زمینه های رشد و رویش را دارد در همین راستا در گذشته به نام خرم آباد نامگذاری شده است.

وی افزود: تجربه به مردم ثابت کرده است چنانچه منطقه،حومه و شهری که از پوشش گیاهی مناسب و جنگل برخوردار باشد شور و نشاط به همراه دارد و شهری که دارای چمن زار و پوشش گیاهی است شبیه انسانی است که از انرژی و نشاط برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: وجود محیطی با پوشش گیاهی مناسب به طور نستقیم بر روحیه افراد تاثیر گذار است و همچنین در آموزه های اسلامی نیز به درختکاری توصیه شده است.

وی بیان کرد:در باب درختان میوه دار پیامبر اکرم(ص) می فرماید هر درخت میوه داری که بکارید و انسانی از آن میوه استفاده کند صدقه ای در راه خداوند است و یا در ختی که حتی میوه نداشته باشد بازهم داری اجر ثواب و صدقه دادن در راه خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: درختکاری علاوه بر اینکه سبب با نشاط شدن چهره شهر می شود آلودگی ها و گرد و غبار شهرها نیز توسط پوشش گیاهی جذب می شود و همچنین در ختان بر اساس عمر و شاخ و برگی که دارند میلیون ها گاز کربنیک را جذب وهوای آلوده را به خود جذب می کنند.

وی تصریح کرد:با توجه به اهمیت پوشش گیاهی که بر کسی پوشیده نیست باید همه تلاش کنیم از جنگل ها ،چمنزارها و فضای سبزی که در اختیار داریم به خوبی مراقبت کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد:خوشبختانه طی سال های اخیر از نظر پوشش گیاهی وضعیت بسیار خوبی در استان داریم ولی کافی نیست و باید افزایش پیدا کند و مردم نیزدر حفظ و نگهداری محیط جنگل مانند محیط خانه خودشان تلاش و کوشش کنند.

انتهای خبر/