مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان دلفان

مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان دلفان
مهر 11, 1399
547 بازدید

♦️نماینده ولی فقیه در استان لرستان مورد استقبال مردم و مسئولین شهرستان دلفان قرار گرفت. ✅ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به جهت شرکت در جلسه شورای اداری و […]


♦️نماینده ولی فقیه در استان لرستان مورد استقبال مردم و مسئولین شهرستان دلفان قرار گرفت.

✅ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به جهت شرکت در جلسه شورای اداری و همچنین برگزاری مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان دلفان در این شهرستان حضور یافت و مورد استقبال اقشار مختلف مردم، مسئولین و روحانیون قرار گرفت.

 

♦️ در ادامه سفر نماینده ولی فقیه در استان لرستان به شهرستان دلفان؛

در بدو ورود به شهرستان دلفان، به همراه امام جمعه جدید و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به گلزار شهدای این شهرستان حضور پیدا کردند و به شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت ادای احترام کردند.

?حاضران با نثار گل، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

?شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان دلفان و حضور در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان نورآباد از ویژه برنامه های سفر نماینده ولی فقیه در استان لرستان به شهرستان دلفان است.‍‍‍

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه جدید شهرستان دلفان اظهار داشت: نام شهرستان نورآباد و منطقه دلفان همراه با قَدِمَت و سابقه سرزمین کهن و پهناور ایران اسلامی است که خاستگاه علما، اندیشمندان و ادبایی است که نامشان برای ایران اسلامی و استان لرستان مایه افتخار و سر بلندی است.

?وی افزود: علما و روحانیون برخاسته از منطقه دلفان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همراه و همگام با امام راحل در حوزه علمیه قم برای علما و عموم ملت ایران نام آشنا هستند.
دلاورمردانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و در تیپ ۵۷ در گردان های عملیاتی و عملیات های مختلف از بیت المقدس تا فکه و حاج عمران رزمشان زبانزد خاص و عام بود و با جان خویش در کف دست، از وجب به وجب خاک ایران اسلامی دفاع کردند.

?نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: گفتگو در مورد کارنامه دلاور مردان شهرستان دلفان نیازمند نشست های مختلف و نوشتن کتاب است که باید اندیشمندان منطقه قلم به دست بگیرند و افتخارات مردم شهرستان را در قالب فیلم وهنر فاخر به نمایش بگذارند و به نسل های آینده منتقل کنند.

?وی با اشاره به برخی محرومیت های شهرستان دلفان بیان کرد:با فضل الهی و همدلی که در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و مدیران اجرایی وجود دارد با برگزاری جلساتی معضلات استان جبران می شود. البته این معضلات تاریخی و به قرن ها قبل بر می گردد و خدمات نظام اسلامی خدماتی شگفت انگیز است ولی برای رسیدن به قله های فتح، راه های طولانی در پیش داریم.

?حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: رزمندگان اسلام والفجر مقدماتی را به و الفجر یک تبدیل کردند از موانع و مشکلات کربلای ۴ ناامید نشدند بلکه این موانع را تبدیل به پیروزی در کربلای ۵ کردند ما نیز امروز باید کربلاهای ۵ و الفجر ها را با همدلی ، کار انبوه و مضاعف، مدیریت جهادی رقم بزنیم.

?وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام راحل (ره) در استان لرستان به زودی حضور پیدا می کنند وهمچنین طی دیدار اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیاتی از این وزارت خانه به استان لرستان سفر می کنند و مقرر شد، دامداری شش هزار راسی شهرستان نورآباد تکمیل شود.

?نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به سفر هیاتی که از وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به استان لرستان که به زودی صورت می گیرد، مسئولان شهرستان نورآباد با هماهنگی دستگاههای اجرایی استان بتوانند از تسهیلاتی در رابطه با مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی در بخش های کشاورزی، باغداری و دامپروری و سایر ظرفیت های شهرستان بهره بگیرند و جهت رفع محرومیت در این شهرستان قدم های عملی برداشته شود .

?حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی، ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت وظیفه مهمی در گسترش تعلیم و تربیت اسلامی دارد اظهار داشت: هر جا نماز جمعه ای فعال و در تراز انقلاب اسلامی داشت به طور یقین این نماز جمعه، سبب رشد و توسعه در ابعاد مختلف آن منطقه می شود.

?وی افزود: منصوب ولی فقیه و امام جمعه لازم است دارای خصوصیاتی از قبیل: تجسم تقوا و ایمان، دارای تدبیر و برنامه ریزی، خوش خلقی، سعه صدر، وحدت آفرینی، مورد قبول و پذیرش بودن، مشورت پذیر و انقلابی، دارای مواضع روشن و شفاف در پیروی از امام راحل و مقام معظم رهبری و در عین حال فراجناحی همراه با جذب حداکثری از جمله سیاست های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بوده و در زمان فعلی در این خصوصیات تاکید بیشتری می گردد.

?نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: پاکدستی، به دور از تجمل گرایی، دقت و مراقبت از اطرافیان و اقوام ، حامی حوزه های علمیه ، دانشگاه و موسسات علمی و پژوهشی، مدافع مراکز تولید و اشتغال ،اهل گفتگو و تبادل نظر با روحانیون، اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی ، دستگاههای سیاسی، قضایی و امنیتی ، مشورت با نخبگان استان و خارج از استان ، بهره گیری از کلیه ظرفیت ها برای پیشبرد امور دینی ، فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی و عمرانی از دیگر خصوصیات امام جمعه ای است که می خواهد پرچم اخلاق، تقوا و ایمان را در یک منطقه به دست بگیرد.

?وی بیان کرد: امام جمعه جدید شهرستان دلفان جهت ارتقا فرهنگی و توسعه اقتصادی نیازمند همراهی و کمک مسئولان و پیشکسوتان ایثار و جهاد این شهرستان است

 

 

✅در ادامه مراسم معارفه امام جمعه جدید شهرستان دلفان حجت الاسلام والمسلمین خانی و تکریم از زحمات چند ساله حجت‌الاسلام والمسلمین جمیاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، آقای ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، مدیر حوزه علمیه استان لرستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، فرماندار شهرستان و اعضای شورای اداری شهرستان دلفان و جمعی از روحانیون در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی شهرستان دلفان برگزار شد.

? در ادامه سفر حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان با خانواده شهید حسن رضا حقی دیدار و گفتگو و در حاشیه مراسم آئین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان دلفان با حضور در نمایشگاه عکس دفاع مقدس که در راهروی اداره ارشاد شهرستان دلفان برپا شده بود ، بازدید کرد.