مراسم تجلیل از فعالین دهه اول محرم برگزار شد + عکس

مراسم تجلیل از فعالین دهه اول محرم برگزار شد + عکس
شهریور 19, 1399
616 بازدید

مراسم تجلیل از فعالین دهه اول محرم برگزار شد . به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان ، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد و همچنین حجت الاسلام والمسلمین قدرتی ، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مراسمی […]

مراسم تجلیل از فعالین دهه اول محرم برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان ، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد و همچنین حجت الاسلام والمسلمین قدرتی ، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مراسمی با عنوان تجلیل از فعالین دهه اول محرم در سالن این سازمان برگزار شد .

در این مراسم با تقدیم لوح سپاس از خدمات و فعالیت های مسئولین ، خادمین و مداحان ، در دهه اول محرم ، تقدیر و تشکر به عمل آمد .

 

 

حجت الاسلام سید احمد شاهرخی امروز چهار شنبه در مراسم تجلیل از فعالان دهه اول محرم در سخنانی با بیان اینکه محرم و عاشورا یک دانشگاه عظیم معرفتی است، اظهار داشت: با فرا رسیدن محرم دل‌های مؤمنین، آزادگان و عدالت جویان متمایل به سمت و سوی انسان بزرگواری می‌شود که هر آنچه را داشت در راه عدالت، فضیلت، مسیر کرامت و شرافت در طبق اخلاص گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه اجتماعاتی که بعداً به عنوان هیئت‌های مذهبی شکل گرفت در تبلیغ دین، گسترش معارف اسلامی و حب اهل بیت نقش بی نظیری را ایفا کردند، افزود: روحانیون در هیئت‌ها اقدام به معرفت افزایی می‌کنند، مداحان شور و شعور را بر دل‌ها و جان‌ها می‌نشانند و…

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به حضور در هیئت‌های عزاداری در ایام محرم امسال، بیان داشت: آنچه که در هیئت‌ها مشاهده کردم شور و شعور، منطق و عاطفه و… بود.

حجت الاسلام با اشاره به ویژگی‌هایی که می‌تواند به برنامه هیئت‌ها استحکام ببخشد و ضامن بقای آنها باشد، عنوان کرد: نیت خالص داشتن یکی از این ویژگی‌ها است، وقتی مردم اینگونه به صحنه می آیند به طور حتم نیت خالص دارند.

وی، منسجم عمل کردن را یکی دیگر از این ویژگی‌ها عنوان کرد و گفت: مشورت و پرهیز از اختلاف یکی دیگر از این ویژگی‌ها بوده که ما این امر را کاملاً مشاهده کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: منطق و عاطفه، استدلال و محبت نیز در بین هیئت‌ها وجود داشت و آنچه که مشاهده کردیم حماسی و جهادی بودن مداحان، هیئت‌ها و… بود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه با تدبیری که مجریان امر به کار بردند، جلسات و نشست‌های هم اندیشی که از هفته‌ها قبل از محرم برگزار شد و فعالیت مسئولان هیئت‌ها موجب شد که عزاداری‌ها به نحو مطلوبی برگزار شوند.

وی با تقدیر از عملکرد مداحان، مسئولان هیئت‌ها، روحانیون، جوانان مؤمن و انقلابی، گروههای جهادی، ادارات، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، رسانه‌ها و… در برگزاری مراسم عزاداری امسال، تصریح کرد: برای این عزیزان خیرات و برکات را تقاضا می‌کنم و امیدوارم با همدلی و اتحاد و استفاده از این ظرفیت عظیم به سمت ارتقای فرهنگی، پیشرفت و حل آسیب‌های اجتماعی و… برویم.