جمعی از دانش‌آموزان دختر نوجوان شهرستان خرم آباد، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دیدار و گفتگو کردند.

جمعی از دانش‌آموزان دختر نوجوان شهرستان خرم آباد، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دیدار و گفتگو کردند.
آبان 12, 1400
167 بازدید

دیدار دانش‌آموزان دختر نوجوان با نماینده ولی‌فقیه در لرستان  هم‌زمان با هفته نوجوان و روز دانش‌آموز، جمعی از دانش‌آموزان دختر نوجوان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان لرستان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار و پیش از شروع سخنان امام جمعه محترم تعدادی از […]

دیدار دانش‌آموزان دختر نوجوان با نماینده ولی‌فقیه در لرستان

 هم‌زمان با هفته نوجوان و روز دانش‌آموز، جمعی از دانش‌آموزان دختر نوجوان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان لرستان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار و پیش از شروع سخنان امام جمعه محترم تعدادی از دانش‌آموزان دختر نوجوان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی استان لرستان، مطالبی را پیرامون مشکلات و معضلات دانش‌آموزی مطرح کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه‌شنبه در دیدار با دانش آموزان دختر نوجوان بیان کرد: حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان، پایبندی به آرمان و ارزش هایی است که دانش آموزان سال ۵۷ در مقابل رژیم فاسد پهلوی در دانشگاه تهران برای احقاق حق و اعتلای اسلام و سرافرازی ملت به میدان آمدند و خونشان کف خیابان ها را رنگین کرد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگداشت روز دانش آموز اعلام پایبندی و استمرار در مسیر مبارزه با ظلم است اظهار داشت:گرامیداشت روز دانش آموز و هفته نوجوان و شهادت شهید محمد حسین فهمیده که نمادی از استمرار جهاد در میان قشر دانش آموزان است و این حضور به معنای اعلام انزجار از استکبار جهانی است که از سالها قبل از سال ۱۳۳۲ دشمنی خود را با ملت بزرگ ایران آغاز کرد و در سال ۳۲ دشمنی را آشکار کرد.

وی ادامه داد: برخی تصور می کنند دشمنی آمریکا با ایران با تسخیر لانه جاسوسی شروع شد در حالیکه چپاولگران و زورگویان عالم هر جا منفعتی داشته باشند با تعدی و چپاول آن را برای خود مصادره می کنند.

شاهرخی عنوان کرد: آمریکا حتی به دولتی که به امریکا اعتماد کرد هم رحم نکرد و این دشمنی دیرینه است.

وی با تاکید بر اینکه نوجوانان و جوانان سرمایه ارزشمند و ذخیره های گرانبهای هر ملتی هستند ادامه داد: نظام تعلیم تربیت ما باید به گونه ای برنامه ریزی کند که حتی استعداد یک دانش آموز بعنوان یک ذخیره ارزشمند به هدر نرود.

امام جمعه خرم آباد گفت: نظام تعلیم و تربیت باید دارای پایه های محکم باشد و برنامه ریزی های دقیق با صحت اجرا شوند و دانش اموزان امیدهای آینده کشور با مجاهدت و تلاش و همت مضاعف نهایت بهره مندی از معلمان را داشته باشند تا از کشورهای در حال توسعه خارج شویم.

وی افزود: نقش بی بدیل دانش آموزان و معلمان در قبل از انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز و معلمان شهید و جانباز و آزاده قابل انکار نیست.

وی اظهار داشت: ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی به وسیله دانش آموزان اتفاق می افتد و هر جامعه ای برای رسیدن به رشد و بالندگی پایه های اساسی دارد که دانش آموزان و دانشجویان این پایه اساسی هستند.

وی ادامه داد: رشد و بالندگی از درون آموزش و پرورش و به وسیله جوانان و نوجوانان ومعلمان رقم می خورد و با گذری به وضعیت کشور خواهیم دید که راه پیشرفت ما همان مسیر علم آموزی و پایبندی به ارزش ها و آرمان های دینی است و یک نوجوان و جوان باید در فعالیت های علمی و پژوهشی ورود کند و فعالانه قدم بردارد و کار علمی و پژوهشی و تولید علم کاربردی و نافع را به گفتمان همگانی و عمومی بدل کند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی عنوان کرد: علم آموزی، تحقیق و پژوهش و تولید علم آموزی کار اساسی و ذاتی دانش اموزان است و باید از آن طریق به یک جامعه پیشرفته و مبتنی بر ارزش ها و آرمان های دینی نائل شویم و در کشورمان پیشرفت و عدالت و پایبندی به آرمان ها و ارزش های دینی باشد.

وی گفت: دشمنان تلاش می کنند که به رشد علمی نرسیم و با ترویج سبک زندگی غربی نسبت به آرمان های دینی سست و منفعل شویم و جوانان و نوجوانان ما باید به دنبال علم نافع و پایبندی به ارزش ها و اخلاق باشند.

وی افزود: اگر ۱۳ آبان ۵۷ و هشت سال دفاع مقدس دانش آموزان به میدان آمدند برای عدالت و پیشرفت و پایبندی به ارزش های دینی بود و در این جهت باید آنها را حفظ کنیم اما قناعت نکنیم.

وی اظهار داشت: در گذشته غصه و اندوه ما این بود که آمریکا و اسراییل در سرنوشت کشور ما دخالت می کرد و در سال ۴۲امام راحل به این موضوع اعتراض کرد و امروز چالش آمریکا این است که مقاومت اسلامی تا پشت دیوارهای رژیم اشغالگر قدس حضور یافته است و در درون رژیم اشغالگر وارد شدیم و مقاومت اسلامی به آنها نائل شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران انبار خرید سلاح های آمریکا بود اوایل انقلاب راه های فروش تجهیزات نظامی به ایران بسته شد و اکنون برعکس شده و راه های فروش تجهیزات نظامی ایران را به کشورهای دیگر می بندند.

وی افزود: روزی آمریکا در کشور ما به دنبال کودتا و تغییر نظام جمهوری اسلامی بود و امروز به دنبال این است که راه های نفوذ ایران را به کشورهای منطقه ببندد.

وی اظهار داشت: البته کاستی های بحث اقتصادی و عدالت و مبارزه با فاسد و رانت خواری باید با برنامه ریزی و دقت در شیوه های موفقیت آمیز برطرف شود.

1400/8/11