دومین نشست ماهیانه صمیمی جمعی از طلاب مدارس علمیه استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان

دومین نشست ماهیانه صمیمی جمعی از طلاب مدارس علمیه استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان
شهریور 8, 1400
156 بازدید

دومین نشست ماهیانه صمیمی جمعی از طلاب مدارس علمیه استان لرستان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در مدرسه علمیه صادقیه برگزار شد. لازم به ذکر است در این مراسم که عصر امروز ششم شهریور ماه برگزار گردید، تعدادی از طلاب مدارس حوزه علمیه استان لرستان […]

دومین نشست ماهیانه صمیمی جمعی از طلاب مدارس علمیه استان لرستان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در مدرسه علمیه صادقیه برگزار شد.

لازم به ذکر است در این مراسم که عصر امروز ششم شهریور ماه برگزار گردید، تعدادی از طلاب مدارس حوزه علمیه استان لرستان به صورت حضوری به ذکر مباحث مختلف پرداختند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در دومین نشست ماهیانه جمعی از طلاب مدارس علمیه لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به رحلت آیت الله مرعشی نجفی و شیخ طوسی و علامه حلی رحمهم … اظهار داشت: بزرگانی همچون آیه … مرعشی نجفی و علامه حلی وشیخ طوسی رحمهم …که در این هفته سالگردارتحال آن بزر گان است در دوران خودشان بسیار تاثیرگذار بودند واز درون حوزه‌های علمیه برخاستند.

وی افزود: در عصری که فساد، انحطاط، ظلم، زورو ستم نسبت به عموم مردم و به ویژه علما وجود داشت روحانیت توانست یک جریان‌سازی سالم فرهنگی، دینی، تاثیرگذار را به وجود آورند و این جریان‌سازی از نسلی به نسل دیگر سپرده شد تا به زمان رسیده است.

وی افزود: امروز برای اینکه همچون علما بزرگ در عصرهای مختلف وظیفه خودمان را به خوبی انجام بدهیم با بومی‌سازی، نگاه به مقتضیات و امکانات روز بتوانیم وظیفه خودمان را به خوبی انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: امروز هر چه در جهت رشد و توسعه اقتصادی تلاش کنیم اگر بر پایه اصول دینی و فرهنگی نباشد این رشد و توسعه شامل همه مردم نمی‌شود و تداوم ندارد ودراین سالها آفات وآسیبهای چنین نگاهی رامشاهده می کنیم.

وی بیان کرد: چنانچه بخواهیم شاهد رشد اقتصادی برای عمومی باشیم که تداوم نیز داشته باشد نیازمند جریان‌سازی فعال، سالم، فرهنگی است که در درون حوزه‌ها و مدارس علمیه می‌جوشد.

شاهرخی گفت: مدیریت مرکزحوزه‌های علمیه و دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان جهت رسیدن به رشد فرهنگی ودینی در استان با تمام توان به صورت شبانه روزی در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش می‌کند.اما دراین راه طلاب مدارس علمیه و اساتید گرامی
باید آن نقش اساسی خودرا که تلاش مجاهدانه درتدریس وتحصیل علم ودانش و معارف اسلامی وکسب فضایل اخلاقی است به کاملترین شکل وشیوه انجام دهند

1400/6/6