دیدار دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور با نماینده ولی فقیه در استان لرستان

دیدار دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور با نماینده ولی فقیه در استان لرستان
آبان 19, 1399
362 بازدید

  ?به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، در شامگاه شنبه رئیس جمعیت هلال احمر کشور و رضایی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر لرستان به همراه جمعی از پرسنل هلال احمر استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد دیدار و گفتگو کردند. ✅  […]

 

?به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، در شامگاه شنبه رئیس جمعیت هلال احمر کشور و رضایی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر لرستان به همراه جمعی از پرسنل هلال احمر استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد دیدار و گفتگو کردند.

✅  نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی شامگاه شنبه طی دیدار با همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور ، رضایی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر لرستان به همراه جمعی از پرسنل هلال احمر استان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر جمعیتی مردمی و عام المنفعه است که در حوادث طبیعی و غیرطبیعی، و در میادین و عرصه هایی که همراه با خطر بوده، همیشه بصورت داوطلبانه حضور پیدا می‌کند.

?وی با اشاره به وظایف سنگین هلال احمر افزود: هلال احمر نیازمند افرادی دانا و آگاه و توانمند است، که تخصص لازم را داشته باشند، و خودشان را با مقتضیات زمان تطبیق دهند.

?نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد:سازمان‌های هستند که اگر در کارشان کاستی و نواقصی باشد این کاستی و نقص در طول زمان خود را نشان می‌دهد، ولی هلال احمر اگر کاستی داشته باشد خودش را زود نشان می دهد، و از آنجائیکه با جان و مال مردم به گونه‌ای در ارتباط است، سرعت و دقت و مراقبت خیلی می‌تواند موثر باشد.

?وی بیان کرد: استان لرستان از جهت موقعیت اقلیمی همراه دچار حوادث و آسیب‌هایی همچون سیل سال گذشته می شود که با ورود هلال احمر و بخشهای مختلف دولتی ، مردمی ،نیروهای جهادی کمک‌های ارزشمند و مفیدی صورت گرفت و باعث تسکین آلام ، دشواری ها و سختیهای عامه مردم سیل زده شد، و البته از جمهوری اسلامی هم همین انتظار می رود.

?حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: استان لرستان دارای ظرفیت‌های فراوانی از جهت صنعتی، کشاورزی، دامپروری و دامداری، صنعت و معدن است ولی آنگونه که شایسته بوده است تاکنون توجهی به استان و ظرفیتهای موجود نشده است و همین امر سبب تورم ، بیکاری و عدم رونق مطلوب کسب و کار در استان شده است.

?وی تصریح کرد:اگر زیر‌ ساخت ها در استان لرستان تقویت شود و توجه بیشتری به ظرفیت و استعدادهای استان شود با توجه به اینکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی با استان های زیادی در ارتباط است میتوان به عنوان استان معین پشتیبان استان‌های دیگر نیز باشد

? نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به بخشی از نیازهای اساسی حوزه هلال احمر استان خاطر نشان کرد: نبود شعبه هلال احمر در دو منطقه چگنی و رومشکان که با توجه به اتفاقات رخ داده در این دو منطقه و همچنین فاصله زیادی که با مرکز دارند، اگر شعبه ای دایر بشود برای مردم هر دو منطقه بسیار کارساز است از جمله مطالبات مردم و نیازهای اساسی هلال احمر استان است.

? وی اظهار داشت: فرسوده شدن ماشین آلات مورد نیاز هلال احمر است که در طول چند سال گذشته با توجه به حوادثی مثل سیل و زلزله فرسوده شده اند و نیازمند نوسازی ناوگان میباشد از دیگر نیازهای اساسی جمعیت هلال احمر استان لرستان است.

?حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: متاسفانه وضعیت بیکاری و معیشت مردم استان لرستان از سنوات گذشته تاکنون بسیار آزاردهنده و رمق را از خانواده ها گرفته است که امیدواریم با توجه به امکانات و ظرفیتهایی که در اختیار هلال احمر کشور است در راستای اشتغالزایی به استان لرستان کمک کنند.

? نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: حدود ۱۸۰ هکتار زمین مستعد در شهرستان ازنا وحود دارد احیای کشاورزی در آن منطقه علاوه بر اشتغالزایی براز مردم منطقه سبب تقویت بنیه مالی برای خود هلال احمر است.

?وی بیان کرد:مردم شهیدپرور لرستان در طول جنگ تحمیلی با تقدیم ۶۳۰۰ شهید، وفاداری خودشان را به نظام و انقلاب نشان داده و اکنون نیز با تمام توان از نظام و انقلاب اسلامی دفاع می کنند و آماده جانفشانی هستند، با توجه به این موضوع، انتظار داریم در سطح فراتری نیازهای استان و مردم، در زمینه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی استان که با آن روبرو هستند مورد بررسی و توجه ویژه قرار بگیرند.

?حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت:مدل حکومت در جمهوری اسلامی بر اساس مدل حکومت نبوی و علوی است، دوره حکومت به روش این دو بزرگوار جزء درخشان ترین دوره تاریخ بوده است، آنچه از ساختار حکومت اهل بیت علیهم السلام دیده می شود، ایمان ، معنویت آگاهی ، تدبیر و رفتار پسندیده است، امام راحل هم با این اهداف متعالی مردم را دعوت کردند که در همین راستا مقام معظم رهبری در سخنانشان تعبیر زیبایی بکار بردند و فرمودند: هر کسی با اهداف امام راحل بیعت کند همانند کسی است که با پیغمبر اسلام بیعت کرده است، این یک تعبیر بسیار عمیقی است.

?وی تصریح کرد: در جامعه و حکومت اسلامی هر کسی به گونه‌ای عمل کند که مردم به این مسیر و به راهی که نظام اسلامی می پیماید امیدوار ‌شوند با پیامبر بیعت کرده است، و هر کس به گونه‌ای عمل کند که نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام ناکارآمد جلوه کند و یاس و نا امیدی را در دل مردم ایجاد کند، این نقض عهد با پیامبر کرده است.99/8/17