به ریاست نماینده ولی فقیه در استان لرستان ؛

به ریاست نماینده ولی فقیه در استان لرستان ؛
شهریور 13, 1399
256 بازدید

به ریاست نماینده ولی فقیه در استان لرستان ؛ چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد و با حضور دکتر خادمی استاندار محترم و مدیران استانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد . حجت الاسلام […]

به ریاست نماینده ولی فقیه در استان لرستان ؛

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد و با حضور دکتر خادمی استاندار محترم و مدیران استانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد .

حجت الاسلام سید احمد شاهرخی روز سه شنبه یازدهم شهریور ماه، در شورای فرهنگ عمومی لرستان در سخنانی با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: پیام امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) مبارزه با با ظلم و ستم بوده است.

وی با بیان اینکه عاشورا به عنوان یک فرهنگ با آموزه ها و تعالیم حیات بخش برای همه ملت و عصرها، امسال نیز خوشبختانه با رعایت اصول اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا و ستاد استانی متفاوت با سال های گذشته برگزار شد گفت: جا دارد از همه برگزار کنندگان مراسم های عزاداری، مردم، هیئت های دینی و مذهبی، مسئولان هیئت های مذهبی، ذاکران اهل بیت، سخنوران، اندیشمندان، روحانیون، جوانان انقلابی و گروههای جهادی، رسانه ها و صدا و سیما، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و تبلیغات اسلامی و … تشکر و قدر دانی کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در آستانه بازگشایی مدارس در جلسه ویدیو کنفرانس مطالب حکیمانه ای فرمودند و با تیزبینی وارد جزئیات مسائل آموزش و پرورش شدند گفت: ایشان حکیمانه مسائل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و راهکارهای نجات بخشی را برای تعلیم و تربیت ارائه دادند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به آمار طلاق در استان اظهار داشت: پیش از این اقدامات و برنامه‌ها برای کاهش طلاق در استان هدفمند نبود.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌ها، جلسات و… در استان بیان داشت: با این وجود آمار طلاق در لرستان بالا بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید در جلسات آتی بر کیفیت اقدامات و برنامه‌ها در حوزه کاهش طلاق افزوده شود عنوان کرد: آمارهای داده شده در رابطه با طلاق، ابتدایی و برای شروع کار است، پیشنهاد ما این است که عوامل مورد بررسی در رابطه با طلاق، در یک کمیته تخصصی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه در این کمیته تصریح کرد: عوامل مؤثر بر طلاق در استان به دقت مورد مطالعه قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه کارهای تحقیقاتی انجام شده در حوزه طلاق در استان توسط نخبگان مورد تجزیه و تحلیل بگیرد افزود: طرحی که از سوی جهاد دانشگاهی در رابطه با طلاق ارائه شده مورد بررسی جدی قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه اگر این اقدامات به صورت علمی و جدی انجام شود می‌توانیم در زمینه کاهش معضل اجتماعی طلاق در استان قدمی رو به جلو برداریم گفت: استفاده از ظرفیت معتمدان و ریش سفیدان در استان نیز می‌تواند در کاهش طلاق در لرستان مؤثر باشد.