نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1403/04/01

نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1403/04/01
تیر 2, 1403
600 بازدید

خطبه اول “أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.” حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد، روز جمعه ١ تیر ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد […]

خطبه اول

“أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.”

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد، روز جمعه ١ تیر ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با اشاره به آیه 177 سوره بقره گفتند:

معرفی متقین

قالَ الله تبارکَ وَ تَعالی فی کِتابه
أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
“لَيْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالْكِتَابِ وَالنَّبِيِّينَ وَآتَى الْمَالَ عَلَى حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَالسَّائِلِينَ وَفِي الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُوا وَالصَّابِرِينَ فِي الْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ وَحِينَ الْبَأْسِ أُولَئِكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ ﴿۱۷۷﴾
ترجمه : “نيكوكارى آن نيست كه روى خود را به سوى مشرق و [يا] مغرب بگردانيد بلكه نيكى آن است كه كسى به خدا و روز بازپسين و فرشتگان و كتاب [آسمانى] و پيامبران ايمان آورد و مال [خود] را با وجود دوست داشتنش به خويشاوندان و يتيمان و بينوايان و در راه‏ماندگان و گدايان و در [راه آزاد كردن] بندگان بدهد و نماز را برپاى دارد و زكات را بدهد و آنان كه چون عهد بندند به عهد خود وفادارانند و در سختى و زيان و به هنگام جنگ شكيبايانند، آنانند كسانى كه راست گفته‏ اند و آنان همان پرهيزگارانند.”

متقین فعال هستند

متقین، انسان های گوشه گیر و منزوی نیستند بلکه در عرصه های فردی و اجتماعی حضور فعال دارند.

آیه ١٧٧سوره بقره، جامع ترین آیه در بیان اصول اعتقادی و اخلاق و احکام
در المیزان جلد یک صفحه ۴٣١، از قول وجود نازنین حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرماید: ‌”من‌ عمل‌ بهذه‌ الاية فقد استكمل‌ الايمان‌” هرکس به این آیه عمل کند ایمانش کامل است، چون اصول مهم اعتقادی و احکام اسلامی و اخلاق در این آیه نهفته است.

توصیه به تقوای الهی

خودم و همه شما نمازگزاران را به انجام واجبات، دوری از محرمات، عمل صالح، ترک شبهات، انجام واجبات فردی و اجتماعی، ایمان به غیب، استقامت در سختی ها فرامی‌خوانم.

 بیان موفقیت های کشور

مقام معظم رهبری می‌فرماید: هم موفقیت ها را بنگرید و هم کاستی ها را. موفقیت ها را بنگرید و تلاش کنید تا آن کاستی ها برطرف شود.
ولی دشمن ما را فرامی‌خواند که نگاهمان فقط به کاستی ها باشد. به گونه ای تبلیغ رسانه ای می‌کند که موفقیت ها از اذهان محو بشود. اینجا لازم است که گوشه ای از موفقیت های جمهوری اسلامی را در این خطبه بیان کنم. کشور ما ایران، در زیر شدیدترین فشارهای اقتصادی به پیشرفت های شگرفی نائل شد. آمریکایی ها که عادتشان بر دروغ گویی است ولی یک جایی آنقدر واقعیت روشن است که نمی‌توانند دروغ بگویند.می‌گویند فشار اقتصادی که بر ایران آورده ایم در طول تاریخ بی سابقه است اما با این وجود، ایران اسلامی در حوزه علم و فناوری جزء پنج کشور، در بعضی از رشته ها جزء ده کشور و در برخی از رشته ها جزء سه کشور پیشرفته جهان است.
العلم سلطان، علم و دانش اقتدار می‌آورد. مراکز بین المللی که پیشرفت ایران اسلامی را در عرصه علم و دانش سنجش می‌کنند می‌گویند شتاب پیشرفت علمی ایران ده و درمواردی سیزده برابر متوسط جهان است. و ما، هم در بخش پژوهش های نظری و مقالات و هم در فعالیت های عملی و عمرانی و زیرساختی که داریم دانشمند غیر ایرانی پیدا نمی‌کنیم، همه اینها با اتکا به فرزندان این مملکت است.چه کسی می‌تواند پیشرفت کشور را در حوزه های زیرساختی انکار کند؟در احداث جاده ها و بزرگراه ها، آزاد راه ها، راه ریل، سدسازی، آبرسانی دوم، پالایشگاه ها و گسترش آب و برق و نوسازی کشاورزی، بیمارستان ها که بخش مهمی از آن در همین چند سال اخیر صورت گرفته است. سه بیمارستان ما سه بیمارستان بزرگ در لرستان در دست احداث داریم.

درمان جراحی های پیچیده، به طوری که ایران محور اینگونه درمان ها در منطقه قرار گرفته است. دشمن میخواهد ما نسبت به این پیشرفت ها بی توجه باشیم و فقط کاستی ها را ببینیم. اما ما باید اینها را بازگو کنیم. پیشرفت در تولید گاز مایع، کارهای بزرگی که در پارس جنوبی انجام شده که برخی از آنها در همین دولت رئیس جمهور شهید بوده است.
به یاد داریم اول پیروزی انقلاب، وضعیت پزشکی در کشور ما به چه شکلی بود. ثروتمندان برای عمل های جراحی پیچیده به خارج ازکشور می‌رفتند و دیگران که نمی‌توانستند، محروم بودند.شما در همین چند روز اخیر دیدید که قریب به ٢٣٠ عمل جراحی شکاف لب و کام در شهرخرم آباد انجام گرفت. استاد متخصص در این رشته گفت بیهوشی طفل سه ماهه که اینجا انجام شد از جهت فناوری برابری می‌کند با بیهوشی که در بیمارستان های آمریکا با ١٠٠ هزار دلار انجام می‌گیرد.و در اینجا این همه عمل جراحی رایگان انجام شد و بقیه را هم تقبل کردند که به بیمارستان پانزده خرداد در تهران مراجعه کنند.
آمریکا و هم پیمانانش فشار آوردند که ایران منزوی بشود. منزوی در دیپلماسی خارجی یعنی کشورها با ایران قطع رابطه کنند.اما ایران اسلامی روابطش را با کشورهای آسیایی، آفریقایی،آمریکای لاتین گسترش داد و تعداد زیادی از این کشورها از فناوری و دانش پیشرفته نظام جمهوری اسلامی بهره مند شدند.
خزانه خالی که تحویل رئیس جمهور شهید دادند با میلیاردها دلار صادرات خدمات فنی مهندسی و فناوری، پر شد. خزانه خالی به این شیوه پر شد. آنها دنبال این بودند،با فشار و تحریم ایران روابطش با همه کشورها قطع شود و شرکت های دانش بنیانی که با توصیه مقام معظم رهبری جان گرفتند و احیا شدند به خدمت مردم درآمدندو خدماتشات صادر شد، ارزآوری ایجاد شد. اقتصاد مقاومتی در دولت سیزدهم که تکیه بر دانش داخلی و جوانان داخلی و ظرفیت داخلی بود رونق گرفت و آن اقتصاد برون زا که صادرات محصولات ایرانی در همه عرصه ها بود جان گرفت. اینها نقاط قوتی است که باید بیان بشوند و با این نگاه پای صندوق های رأی برویم. آن هم دولتی که سه سال بر سر کار بود، ولی بر نقشه ای حرکت کرد که راه و روش آن را مقام معظم رهبری ترسیم کرد. منتظر برجام نماند، چشمش به برجام دوخته نشد، در عرصه اقتصاد هم فعالیت های خوبی صورت گرفت، در خیلی از محصولات خودکفایی صورت گرفت. البته ما پیرامون اقتصاد هم کاستی ها یی را بیان کردیم و بیان میکنیم و مقام معظم رهبری هم کاستی ها را بیان می‌کنند اما در همین استان هم تعداد کارگاه های کوچک و متوسط و بزرگ و شهرک های صنعتی که احداث شده است رشد چشمگیری دارد البته عیوبی هم دارد، کاستی هایی دارد، صنایع تعطیل شده ای داریم که این ها بایستی برطرف شود. نمی‌شود انسان چشمش را به این پیشرفت ها ببندد. از دست آوردهای انقلاب اسلامی، تربیت و حضور زنان فرهیخته، دانشمند، صاحب نظر، پژوهشگر، نویسنده، متخصص و فوق تخصص، عضو هیئت علمی دانشگاه، فعال در عرصه های آموزشی و فرهنگی با مراکز علمی و دانشگاهی و فرهنگی که نظام جمهوری اسلامی تاسیس کرد، خروجی اش، تربیت و حضور چنین بانوان گرامی بود. این برنامه های نظام جمهوری اسلامی و نقشه هایی که طراحی و اجرا کردند، بانوان را به این رشد و ترقی رساند، این کار انقلاب اسلامی است. هر مرکز پیشرفته علمی و تحقیقی و فناوری حضور پیدا می‌کنید جمعی از بانوان دانشمند و فرهیخته آنجا مشغول کار هستند.
بخشی از کتاب هایی که در شرح حال شهدا نوشته شده‌، نگارش و قلم بانوان است.
حضور دختران در مسابقات ورزشی داخل و خارج از کشور، آن هم در بالاترین سطوح مسابقات ورزشی مانند المپیک، آوردن بالاترین مدال، در اهتزاز درآوردن پرچم نظام جمهوری اسلامی با حجاب و حیا و عفاف و نواختن سرود جمهوری اسلامی و شنیدن صدای نام امام و شهدا که این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.
برخی از بانوان در این جهاد، حتی از مردان هم موفق تر عمل کرده اند. محصول چنین تلاش چهل ساله ای این است که نظام اسلامی و مردمش و سرزمین عزیزش ایران، مستقل و آزاد، دارای عزت، رقیبی پیشرو برای کشورهای پیشرفته، انباشته از تجربه های گرانبها، هم جوانانش و هم بقیه افرادی که دارد در این عرصه ها فعال اند انباشته از تجربه های گرانبها هستند. دارای تاثیر اساسی در مسائل جهانی و منطقه ای به طوری که هیچ مسئله ای در منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست.دارای جوانانی پرانگیزه، کارآمد، با روحیه جهادی، هنر چهل ساله انقلاب، این دستاورد ها را داشت و در دولت حجت الاسلام و المسلمین شهید رئیسی که بر توان داخلی تکیه شد، دانشمندان جوان و نخبه در کنار نیروهای باتجربه قرار گرفتند و روزانه می‌شنویم و می‌بینیم که اختراعات و اکتشافات در ایران اسلامی شکل می‌گیرد. این پیشرفت ها در سایه ایمان، احساس عزت ملی است و ما می‌توانیم با اتحاد و با مشارکت حداکثری، ایران قوی و عزیز را بسازیم.

خطبه دوم

“بسم الله الرّحمن الرّحیم”
“الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ الطّاٰهِرینَ والصلاة والسلام عَلی عَلیِِ اَمیرَالمُومِنینَ وَ عَلی فاطِمَةَ الزّهرا سَیِدَةِ النِّساءِ العالَمین وَ عَلی …»

 

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد،جمعه ١تیر ماه ۱۴۰۳ در خطبه‌‌ دوم نماز جمعه که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد گفتند:

خصوصیات متقین

انسان های باتقوا باجان و دل به خدا باور دارند، در برابر اعمال خویش احساس مسئولیت می‌کنند. راستگو و درست کردار هستند، از دروغ و خیانت و نفاق دوری می‌کنند. و در راه بندگی خدا فروتن هستند و هر سختی و دشواری که از سوی فرد یا اجتماع بر او تحمیل بشود تحمل می‌کند. این مستفاد از آیات ١۵ تا ١٧ سوره آل عمران است.

توصیه به تقوای الهی

خودم و همه شما نمازگزاران را به انجام واجبات، ترک محرمات، دوری از شبهات، عمل صالح و تقوای الهی فرامی‌خوانم.

انتخابات همچون معجزه است.

برادران، خواهران، برجستگان، فرهیختگان، اصناف مختلف، جوانان، حوزویان، دانشگاهیان، انتخابات و مشارکت حداکثری همچون معجزه است. معجزه امیدآفرینی برای دوستان می‌کند و یأس و شکست برای دشمنان به ارمغان می آورد.

انتخابات، موجب امنیت کشور

انتخابات و مشارکت حداکثری، همان آثار معجزه را در کشور ما دارد. زیرا پایه امنیت کشور ما بر دوش مردم نهاده شده است. ما کشوری نیستیم که امنیت مان به وسیله زورگویان عالم تأمین بشود.
امنیت ما از روز اول پیروزی انقلاب و قبل از آن، که مردم در راهپیمایی ها شرکت می‌کردند و شهید و مجروح و زندانی و تبعید می‌شدند بر دوش مردم بوده است، پس انتخابات و مشارکت حداکثری، آثارش مانند آثار معجزه است.

حفظ اعتبار و سرمایه اجتماعی با مشارکت حداکثری

مردم آگاه و بصیر، اندوه و غم شهادت رئیس جمهور اسلامی، سید محرومان هنوز در دل های ما وجود دارد. ما هنوز اندوهگین هستیم. ولی این اندوه را مردم بصیر ما تبدیل به یک حماسه میلیونی کردند. این حماسه حضور دوازده میلیون نفر در تشییع جنازه رئیس جمهور شهید و میلیونها نفر در مجالس بزرگداشت، این حماسه تبدیل به یک سرمایه اجتماعی برای ایران اسلامی شد. و اعتبار بین المللی ما را در چشم جهانیان افزایش داد. باید این تلاش رئیس جمهور شهید و این اندوهی که شما تبدیل به حماسه کردید با مشارکت حداکثری این اعتبار و سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم.
انتخابات ریاست جمهوری، جلوه ای از حاکمیت اراده مردم است. هرچه مشارکت بیشتر باشد اعتبار این کشور در مجامع بین المللی بیشتر خواهد بود. کشورما دارای امکانات گوناگون نظامی، سیاسی و اقتصادی است ولی هیچکدام از این ها به اندازه مشارکت حداکثری تأثیر گذار نیستند. آنها تاثیرگذارند ولی مشارکت حداکثری بر عظمت ایران می افزاید. و ایرانی را در چشم جهانیان عزیز می کند. انتخابات و مشارکت حداکثری، امنیت آور است. فرزندان این ملت در گرم ترین و سردترین نقاط برای حفظ امنیت این کشور متحمل دشوارترین رنج ها می‌شوند. گاهی شهید می‌شوند و گاهی مجروح می‌شوند. پس فرزندان این ملت در داخل و خارج از کشور به وظیفه خودشان که امنیت این کشور است با بیش از ٢٢٠هزار شهید و هزاران جانباز عمل کرده است که راه شهدا همچنان ادامه دارد.
پس ماهم باید به وظیفه خودمان در پای صندوق های رأی که امنیت برای این کشور به ارمغان می آورد حضور پیدا کنیم. قطعا اگر شهدا در بین ما بودند، آنان هم به پای صندوق های رأی می آمدند.

دعوت دیگران به حضور در پای صندوق‌های رأی

 همه کسانی که مخاطبانی دارید آنها را به حضور در پای صندوق های رای دعوت کنید.

تبلیغ باید در چارچوب مقرارت باشد

انتخابات، مسابقه برای خدمت گذاری است. رایج است که در انتخابات، شخص داوطلب خودش را معرفی می‌کند. حامیانش هم او را معرفی می‌کنند. ولی این معرفی باید در چارچوب مقررات و آیین نامه باشد و ساختارشکنی نباشد. تبلیغ با ساختار شکنی تفاوت دارد.

حامیان فتنه گران باید پاسخ گو باشند نه مطالبه گر

آنهایی که هشت سال، این مملکت را تعطیل کردند، تلخ ترین رویدادها را بر مردم تحمیل کردند. فتنه گرانی که در قضایای سال ٨٨ دخالت داشتند و بیانیه دادند، در جنگ ترکیبی سال ١۴٠١ با دشمنان این ملت هماهنگ عمل کردند، آسیب های زیادی به این مردم وارد کردند. اینها به جای مطالبه گری باید پاسخ گوی کارها و آسیب هایی باشند که به مملکت وارد کردند. می‌شنویم که دل سوز فتنه گرانی شده اند که با رأفت اسلامی مواجه شدند. مگر همین فتنه گران نبودند که در خرداد ٨٨تا دی ماه ٨٨ هفت ماه کشور را به آشوب کشاندند. مراکز فرهنگی و اقتصادی و دینی ما را به آتش کشاندند. سران فتنه بیانیه دادند و این ها را تشویق کردند. الان بعضی ها پیدا می‌شوند که اظهار نگرانی برای فتنه گران می‌کنند. و در نظر آنها اگرکسی که آ ن ها می خواهند رأی بیاورد این اتنتخابات می‌شود یک انتخابات سالم،و اگر آن کسی که آن ها نمی حواهند رأی بیاورد در نظر آنها انتخابات مخدوش است این جزء سابقه ی آنهاست.
آیا غیر از این است که مدافعان حرم هزاران فرسخ از این کشور رفتند برای اینکه داعشی های لعین ازل و ابد به این مردم آسیب نرسانند؟ چه کسی به دنبال امپراطوری است؟ بله، آن زمانی که مالک اشتر و عماریاسر در سپاه امیرالمؤمنین علیه السلام روشنگری می‌کردند، یک عده ای هم در سپاه معاویه به آن شکل عمل کردند، امیرالمؤمنین و نظام اسلامی امیرالمؤمنین را تخریب کردند. یک عده هرکار که ما میکنیم نگاهشان این چنین است.
باید شما فرهیختگان بعد از انتخابات جواب این ها را بدهید. در خطبه های نمازجمعه فرصت محدود است که پاسخشان داده شود ولی شما که احساس وظیفه میکنید منطقی، مستدل و کارشناسی شده جوابشان را بدهید.

جایگاه رئیس جمهور

رئیس جمهوری جایگاه والایی دارد. اختیار زیادی به لحاظ قانونی به رئیس جمهور داده شده است. انتخاب وزرا و مدیران کل کشور با واسطه یا بدون واسطه در اختیار رئیس جمهور است. ثروت عظیم مردم که در قالب بودجه نوشته می‌شود نهایتا در اختیار رئیس جمهور و کسانی است که ایشان انتخاب می‌کند. امکانات مملکت و توزیع آن در اختیار رئیس جمهور است.
اگر شما رئیس جمهوری را انتخاب کنید که آن توانایی و دانایی، تعهد و زاویه با فتنه گران را داشته باشد و آن آگاهی ها و تخصص و تعهد لازم را داشته باشد، یارانی که انتخاب می‌کند این خصوصیات را داشته باشند، طبیعتاً دستاوردهای انقلاب برای همگان شیرین خواهد بود. و کلید این موفقیت در دستان شما مردم است.
حضور مردم در راستای راهبرد انقلاب اسلامی هیچ جایگزینی ندارد. ان شاء الله که این حماسه ی بزرگ با حضور همه شما خواهران و برادران در روز ٨ تیر رقم خواهد خورد.

 اول تیر، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی

اول تیر، صدور فرمان امام راحل مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است. این روز را به همه تلاشگران در سازمان تبلیغات اسلامی در کشور و استان تبریک عرض می کنم که در مناسبت های گوناگون دینی و مذهبی و انقلابی، نقش آفرینی می‌کنند.
امروز تبلیغ دین و احکامش ضروری است و استحکام پایه های دین در بین مردم به واسطه تبلیغ بوده است. بر مسؤلین کشوری واجب است بسترهای لازم را برای گسترش امر تبلیغ دین فراهم کنند.

تشکر از مبلغین

تشکر و قدردانی میکنم از همه مبلغین و سخنوران و اهل قلم که بخشی از آنها باخانواده در دورترین نقاط استان در مناطق محروم، با کمترین امکانات در حال تبلیغ هستند.

پنجم تیرماه، روز عید غدیر خم

 روز سه شنبه پنجم تیرماه روز عید غدیر خم است.
این عید دو پیام دارد:
١. جانشینی امیرالمؤمنین علی علیه السلام به جای رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم.
٢.جهت و مسیر حرکت برای امت اسلامی و برای تمام نسل هاروشن شد.
پیامش این است که پیوند امام و امت برای عدالت و فضیلت و برای حاکمیت ولایت الهی محقق شود که این برای همه مسلمانان با همه مذاهب است که همه آنها با پیام گیری از غدیر برای رسیدن به قله های پیشرفت، عدالت و رفاه برای امت اسلامی متحد شوند.

تدارک جشن برای عید غدیر

برنامه های با کمیت و کیفیت خوبی هم تدارک دیده شده است که ان شاء الله در سراسر استان، جشن غدیر به خوبی و زیبا و دلنشین همراه با شعور و شعار برگزار خواهد شد.

سالگرد شهادت دکتر بهشتی و هفتاد و دوتن

روز هفتم تیر که پنج شنبه است، چهل و سومین سالگرد شهید آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دوتن از یارانش توسط گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین است. در این حادثه اندوهبار هم حضرت حجت الاسلام و المسلمین شهید سید فخرالدین رحیمی از اعضای جامعه روحانیت شهر خرم آباد و نماینده مردم شریف پلدختر و حومه در مجلس شورای اسلامی و مسؤل حزب جمهوری اسلامی در استان لرستان به شهادت رسیدند.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمدحسین صادقی نماینده مردم شریف درود و ازنا در این جنایت منافقین به شهادت رسیدند. و شهادت این شهیدان که هریک از آنها دارای خصوصیات ممتاز و منحصر به فردی بودند ازجمله شهید آیت الله دکتر بهشتی و دو شهید عزیز استان ما، باید درموردشان کتاب ها نوشت و فیلم و نمایشنامه ساخت. کسی مانند دکتر بهشتی، مسلط بر علوم و دانش حوزوی و دانشگاهی و در تدبیر و مدیریت، صفا و صمیمیت و صداقت ، در تدوین اداره مجلس خبرگان رهبری، باوجودعلمایی که امروز بعضی از آنها جزء مراجع تقلید هستند. در صبر و پایداری مقابل منحرفین و منافقین و ده ها خصوصیت ممتاز دیگر، اینان سرآمد بودند و همچنین حجت الاسلام و المسلمین شهید سید فخرالدین رحیمی و همچنین شهید محمدحسین صادقی، روحانیونی شجاع و مبارز، خستگی ناپذیر، صبور در تحمل زندان و تبعید، بصیر و آگاه در مبارزه با گروهک های منحرف بودند، خدمتگزارانی راستین با ده ها ویژگی منحصر بفرد که به وسیله منافقین به شهادت رسیدندجتبگاهشان در اعلی علیین باشد. ولی طومار منافقین پلید با شهادت اینها از بیخ و بن برچیده شد.

برگزاری مراسم شهدای هفتم تیر در مصلی الغدیر

روز پنج شنبه هفتم تیر، به مناسبت شهدای هفتم تیر و شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید یک اجتماع عمومی با حضور مردم برای اعلام آمادگی برای مشارکت حداکثری در مصلی الغدیر برگزار می‌شود.

هفته قوه قضائیه

هفته قوه قضائیه است که این هفته را به همه قضات شریف و کارکنان دستگاه قضایی، تبریک و تهنیت عرض می کنم.

تشکر از دستگاه قضایی

دستگاه قضایی، تأثیرات عیان و آشکاری در زندگی مردم دارند و از رئیس کل دادگستری استان لرستان، معاونان، قضات شریف، شورای قضایی و رؤسای ادارات تابعه تقدیر و تشکر میکنم که بدون وقفه در ملاقات های عمومی مردم را می‌پذیرند و با مدیران و قضات به شهرستان ها سفر می‌کنند، به دیدار مردم می‌روند و از نزدیک، مشکلات آنها را بررسی می‌کنند. این یک رویکرد بسیار پسندیده است که قابل تقدیر و تشکر است.

وجوه مشترک امام هادی و امام موسی الکاظم علیهم السلام

 ولادت حضرت امام علی النقی و حضرت امام موسی الکاظم علیهم السلام را هم تبریک و تهنیت می گویم. دو امام عزیزی که در نفی طاغوت و حاکمیت توحید و تحمل زندان ها و تبیین احکام و آموزه های اسلامی و به وجود آوردن تشکیلات وکیلان که بتواننداحکام وآموزه های اسلامی را به شیعیان برسانند. این وجوه مشترک این دو امام عزیز است، که ولادت این دو امام عزیز را تبریک و تهنیت عرض میکنم.

 

1403/4/1