جلسه شورای حوزه علمیه استان لرستان در خرم آباد تشکیل شد.

جلسه شورای حوزه علمیه استان لرستان در خرم آباد تشکیل شد.
خرداد 14, 1399
350 بازدید

جلسه شورای حوزه علمیه استان لرستان در خرم آباد تشکیل شد. به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، اولین جلسه شورای حوزه علمیه استان لرستان، صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورا، در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد. در این جلسه […]

جلسه شورای حوزه علمیه استان لرستان در خرم آباد تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، اولین جلسه شورای حوزه علمیه استان لرستان، صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورا، در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد.

در این جلسه در مورد مسائل آموزشی، پژوهشی و تربیتی حوزه علمیه استان تبادل نظر شد، همچنین مقرر گردید با اتخاذ تدابیر جدید حوزه علمیه استان لرستان از جهات آموزشی، پژوهشی، تربیتی و اخلاقی ارتقا یابد.

همچنین در ادامه از رئیس و اعضای شورا سابق حوزه علمیه استان لرستان تشکر و قدر دانی به عمل آمد.

در ادامه جلسه حجة الاسلام و المسلمين عبداللهى گزارشی از وضعیت آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه استان به اعضاء شورا حوزه علمیه استان به همراه برنامه های پیشنهادی خود ارائه داد.

سپس حکم ریاست شورای حوزه علمیه استان لرستان که از طرف آیت ا… اعرافی رییس شورای عالی حوزه های علمیه کشور صادر گردید و به حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان تحویل شد.

و در پایان حکم اعضای جدید شورای حوزه علمیه استان لرستان توسط نماینده ولی فقیه در استان لرستان به اعضای جدید تحویل شد.

تکمیلی:

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام‌ والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در اولین جلسه شورای حوزه های علمیه استان لرستان که در بیت امام جمعه برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد اظهار داشت : سه مولفه عقلانیت،تدین ،معنویت و عدالت از مهمترین نیازههای همه نسل ها و عصر ها است که این سه محور در زندگی و آثار امام راحل به خوبی مشاهده کردیم واین سه محور تا ظهور امام عصر همواره مورد نیاز جامعه بشری است.

وی افزود: باید در حوزه های علمیه سه محور عقلانیت ،تدین ،معنویت و عدالت با مباحث آموزشی ،پژوهشی و تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گرفته و عملی شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: استان لرستان دارای پیشینه ای که خاستگاه علما ،اندیشمندان و عارفانی زیادی بوده است و در شهرهای مختلف استان علمایی حضور داشتند که مصداق ایمان و عمل صالح بودند.

وی بیان کرد: گاهی مباحث اساسی جزئی و کلی فقهی و فلسفی و میزان علم علما برای عموم مردم قابل تشخیص نیست بلکه آنچه به خوبی قابل تشخیص است زندگی و سلوک عملی عالمان است که بتوانند برای مردم الگو باشند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: اگر بخواهیم در همه امور تغییر و تحول ایجاد کنیم ولی در باب حوزه های علمیه قدمی برنداریم یعنی به وظیفه مان به خوبی عمل نکرده ایم که امیدواریم باحضور روحانیون حاضر در شورای حوزه های علمیه و تعامل با مجموعه روحانیت در استان بتوانیم برنامه خوب وعملیاتی را اجرا کنیم.