ه مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در شهرستان خرم آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزار شد.

ه مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در شهرستان خرم آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزار شد.
بهمن 9, 1399
217 بازدید

مراسم تقدیر از مادران و همسران شهدا در شهرستان خرم آباد برگزار شد. ✅ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، عصر امروز هشتم بهمن ماه، به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در شهرستان خرم آباد […]

مراسم تقدیر از مادران و همسران شهدا در شهرستان خرم آباد برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، عصر امروز هشتم بهمن ماه، به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در شهرستان خرم آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزار شد.

? در این مراسم که به منظور تجلیل از همسران و مادران شهدا برگزار شد مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان و تنی چند از مسئولین اجرایی شهرستان و خانواده های معظم شهدا و جانبازان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد.

?در این مراسم از ۱۴ خانواده شهید تقدیر بعمل آمد.

✅ حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، با بیان اینکه سالروز رحلت ام‌البنین (س) با عنوان تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: ام‌البنین (س) از خانواده‌ای شجاع، اهل فرهنگ بودند و در فضیلت ایشان همین بس که لیاقت همسری امام علی(ع) را پیدا کرد .

?وی با ذکر این مطلب که بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت ام‌البنین (س) فرزندان آن حضرت را بر فرزندان خود ترجیح می‌دادند، گفت: ویژگی دیگر حضرت ام‌البنین (س) علاوه بر محب اهل‌بیت (ع) بودن که خود فضیلتی ارزشمند است این است که این بانوی مکرمه از چنان مکرمتی برخوردار است که مادر حضرت ابوالفضل(ع) می‌شود که دارای توجه و احترام خاصی در نزد مسلمانان و آزادگان و علمدار کربلا است.

?حجت‌الاسلام شاهرخی، بصیرت، ولایت‌مدادی و دفاع از امام زمان خود را ویژگی حضرت ام‌البنین دانست و با اشاره به اینکه تمام فرزندان ام‌البنین در کربلا به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: زمانی بشیر، خبر از حوادث کربلا می‌آورد، ام‌البنین(س) قبل از اینکه جویای احوالات ابوالفضل العباس(ع) و دیگر فرزندانش که در کربلا حضور داشتند، شود، از احوالات امام حسین(ع) جویا می‌شد و این اوج ارادت این بانوی بزرگ اسلام به ذریه پیامبر اکرم(ص) است.

?نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بر ادامه دادن مسیر حق و عدم ترس در ادامه مسیر تاکید کرد و گفت: در قضایای بدر و احد بخشی از مسلمانان هم شهید می‌ شدند که آیه و گمان نبرید که آنانی که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده‌اند، بلکه آنان زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند، نازل شد.

?وی با ذکر این مطلب که شهدا، با خدا معامله کردند و از این معامله سود معنوی بردند، گفت: شهدا به دنیای پرمشقت و پررنج دل نبستند و با خدا معامله کردند، در نزد خدا روزی می‌خورند و در بهشتی که همه چیز در اختیار آنان است، هستند

?شاهرخی گفت: ما برای شهدا گریه می‌کنیم اما آنان در نزد خدا در نعمت بوده و از شهادت و معامله جان خود در راه خدا راضی، خشنود و دلشاد هستند.

99/11/8

? پایگاه اطلاع رسانی:
https://shahrokhy.ir/

?کانال تلگرام:
https://t.me/Shahrokhy_ir

?کانال ایتا:
http://eitaa.com/shahrokhy_ir

#نماینده_ولی_فقیه_در_استان_لرستان_و_امام_جمعه_خرم آباد

#نماینده_ولی_فقیه_در_استان_لرستان

#حجت_الاسلام_و_المسلمین_سید_احمد_رضا_شاهرخی_نماینده_ولی_فقیه_در_استان_لرستان

#سید_احمد_رضا_شاهرخی  #احمد_رضا_شاهرخی#شاهرخی

برچسب‌ها: