همزمان با هفته بزرگداشت قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان لرستان به همراه معاونین ،قضات وکارمندان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان دیدار و گفتگو کردند.

همزمان با هفته بزرگداشت قوه قضائیه  رئیس کل دادگستری استان لرستان به همراه معاونین ،قضات وکارمندان با  نماینده ولی فقیه در استان لرستان دیدار و گفتگو کردند.
خرداد 31, 1403
128 بازدید

به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه صبح امروز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ همزمان با هفته بزرگداشت قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان به همراه معاونین ،قضات وکارمندان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان دیدار و گفتگو کردند. حجت الاسلام […]

به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه

صبح امروز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ همزمان با هفته بزرگداشت قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان به همراه معاونین ،قضات وکارمندان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار رئیس کل ، معاونین ،قضات و کارکنان دادگستری استان لرستان افزود:
مجموعه ای که در قوه قضاییه کار می کنند شخصیت های اثر گذاری در مسائل و رویدادهای استان و کشور هستید ، کارتان سخت است به همان میزان هم اجر و پاداش دارید.

یاد شهید بهشتی و شهیدان همراه ایشان را گرامی می داریم .خداوند همه شهدای قوه قضاییه را مورد غفران و آمرزش و علو درجات قرار دهند.

شهید یشتی یک شخصیت برجسته در حوزه علمیه ، در فعالیت های تشکیلاتی قبل از انقلاب بود.نایب رئیس شورای انقلاب اسلامی وقتی شورای انقلاب تشکیل شد و آیة ا… طالقا نی به ریاست انتخاب شد اما مشخص بود که ایشان یک نایب رئیس لازم دارد.

شرایط آن روز:
۱ – رژیم بعث با آمادگی قبلی برخی از شهرها را تصرف کرده بود
۲- برخی از شهرها زیر آتش دشمن بودند
۳ – مردم آواره بودند
٤- ارتش ما آماده نبود و سپاه امکاناتی نداشت وکمتر از دو سال از آن می گذشت.
داخل کشور هم آشوب و درگیری با منافقین، گروهکهای تجزیه طلب و منحله، ترور را از چند ماه پس از پیروزی شروع کردند.

حدود یک هفته قبل از حادثه ۷ تیر، عدم کفایت سیاسی بنی صدر در مجلس تصویب شد و کشور بدون رئیس جمهور بود.

در چنین وضعیتی که برخی از شهرها در تصرف دشمن ، برخی زیر گلوله و توپ و هواپیماهای دشمن آشوب در داخل ، کشور بدون رئیس جمهوری اسلامی در چنین وضعیتی حادثه هولناک ۷ تیر اتفاق افتاد.دوماه بعد رئیس جمهوری جدید و نخست وزیر به شهادت رسیدند.

جنگ با تلخی های خودش ادامه دارد در یک حادثه هواپیمایی ،فلاحی ،فکوری ، کلاهدوز،جهان آراء فرماندهان ارتش به شهادت رسیدند.

این همه حوادث تلخ در قوه قضاییه ، مقننه ، مجریه، نظامیان كشوبر را سراغ ندارید که مدت کوتاهی این همه فشار و سختی بر او تحمیل شده باشد.

امام استوار و مستحکم چون کوه در مقابل این فشارها ایستادند .جوانهای انقلابی آن زمان در مقابل دشمنان داخل و خارج ایستادند.

عقب نشینی در مقابل رژیم بعثی را به هجوم تبدیل کردند تا دشمن تسلیم شد. منافقین را از داخل خیابان جمع و خانه های تیمی آن ها رافتح کردند بطوری که مجبور به فرار شدند .

دشمن ما وقتی سختی ها و فشار و رنج ما را دید خوشحال شد که دیگر کار تمام است اما وقتی آن اتفاقات می افتاد ناراحت و نا امید می شدند. ولی دشمن معلوم است به دشمنی ادامه میدهد زیرا او متوجه سر و راز موفقیت ما نیست.راز موفقیت ما تبعیت از سنت الهی است.

اگرمشکلات کمر شکن سال ۶۰ و پس از آن را پشت سر گذاشتیم بخاطرحاکمیت سنت الهی است.
آیه قرآن:الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ «41»

أَقامُوا الصَّلاةَ: حکومت بعد تعبدی و معنویت را پرجامعه گسترش دهد .
قوه قضاییه در حد و اندازه خودش و بیشتر این کار را انجام دهد.

آتَوُا الزَّكاةَ : یعنی بااخذ مالیات های واجب و مستحب وتوزیع عادلانه به معیشت مردم توجه کند.

أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ : امر به معروف در قوه قضاییه یعنی اقامه عدل ، حسن سلوک و رفتار با مراجعین و مراقبت از زیر مجموعه ها است.

نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ: مبارزه با فساد، تبعیض و مفسد و جذب نیروهای بدون ضابطه است.
قوه قضاییه توانایی و امکان دارد که این وظایف را عملی کند.

کسانی در فضای مجازی امنیت روانی مردم را به هم می زنند به همه اتهام میزنند.که البته در ایام انتخابات این اتفاق بیشتر می شود.ایکی از وظایف قوه قضاییه اعمال قانون درمورد چنین کسانی است بدون این که نیاز به ساکی باشد .اگربرای اعمال قانون ،چنبن قانونی ندارید لایجه به مجلس بدهید.

شایسته سالاری وتشویق نیروهایی که جهادی همراه با حسن اخلاق وباانگیزه ودر احقاق حق مظلوم حساسیت مخصوصی دارند ویا درمبارزه با مفسد وفساد موفق عمل کرده اند. تدبیر وحسن اجرای فنآ وری پیشرفته در دستگاه قضایی.باتقدیرازارتباط با متن مردم این ارتباط گسترش پیداکند.دقت وگسترش عدالت در دعاوی مردم بطوری که هرصاحب حقی دستگاه قضایی را پناهگاه خودبداند‌.پیشگیری از وقوع جرم هم اهمیت زیادی داردکه باید با مطالعه و برنامه ریزی آن را اجراء کرد. اجرای سند تحول در قوه قضاییه که در گسترش عدا نهلت وپیشگیری اهمیت دارد.دسترسی کم هزینه مراجعین در رسیدگی به دعاوی قضایی.کادرسازی وتربیت نیروهای جوان متعهد و متخصص ….در اولویت قرارگیرد.

 

14003/3/31