همایش بزرگداشت عالم ربانی آیت الله سید جمال الدین رضوی بربرودی الیگودرزی از مفاخر شهرستان الیگودرز باحضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزارشد.

همایش بزرگداشت عالم ربانی آیت الله سید جمال الدین رضوی بربرودی الیگودرزی از مفاخر شهرستان الیگودرز باحضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزارشد.
آذر 29, 1400
480 بازدید

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به شهرستان الیگودرز سفر کرد  در ادامه سفر حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الیگودرز حضور یافت حجت‌ الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در […]

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به شهرستان الیگودرز سفر کرد

 در ادامه سفر حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الیگودرز حضور یافت

حجت‌ الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در بدو ورود به شهرستان الیگودرز، به همراه امام جمعه الیگودرز و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان رفت و به شهدای این دانشگاه ادای احترام کرد.

حاضران با نثار گل، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

شرکت در مراسم گرامیداشت آیت الله سید جمال رضوی بربرودی الیگودرزی از مفاخر شهرستان الیگودرز از ویژه برنامه های سفر نماینده ولی فقیه در استان لرستان به شهرستان الیگودرز است.‍‍‍

نماینده ولی فقیه در استان لرستان مورد استقبال مردم، مسئولین و طلاب شهرستان الیگودرز قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به جهت شرکت در مراسم همایش بزرگداشت عالم ربانی آیت الله سید جمال الدین رضوی بربرودی الیگودرزی در این شهرستان حضور یافت و مورد استقبال مردم، مسئولین و روحانیون قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به شهرستان الیگودرز سفر کرد و مورد استقبال مردم، مسئولین و طلاب شهرستان قرار گرفت

 در ادامه سفر حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در بدو ورود به همراه امام جمعه الیگودرز و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الیگودرز حضور یافت و به شهدای این دانشگاه ادای احترام کرد.

حاضران با نثار گل، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

 سپس در همایش بزرگداشت عالم ربانی آیت الله سید جمال رضوی بربرودی الیگودرزی از مفاخر شهرستان الیگودرز حضور یافت و ایراد سخنرانی نمود.

 همچنین رونمایی از کتاب ارزشمند «آیت‌الله دیار ما» از برنامه‌های این همایش بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، یکشنبه ۲۸ آذر در همایش بزرگداشت آیت‌الله بربرودی الیگودرزی، اظهارکرد: الیگودرز شهری با پیشینه تاریخی از علما و دانشمندان است و فرهیختگان این شهر نام‌هایی آشنا در استان و کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه سابقه تاریخی الیگودرز به پیش از میلاد و قبل از هخامنشیان برمی‌گردد، اضافه کرد: الیگودرز دارای آثار تاریخی در فهرست ملی و دارای موقعیت جغرافیایی و اتصال به استان‌های فلات مرکزی است کما اینکه برخی از صنایع مهم استان در این شهرستان واقع شده است.این شهر دارای آب وچشمه های پرآب ،سدهای دردست احداث ،زمین های حاصلخیز برای کشاورزی،باغات،دامداری و دامپروری سنتی و مکانیزه وطبیعت زیبا برای گردشگری است که موقعیت ممتازی رابرای این شهرستان دراستان وکشور فراهم کرده است.

شاهرخی داشتن مساجد فعال، حوزه علمیه پویا، گروه‌های جهادی وجوانان انقلابی وبسیجی، طوایف و عشایر وفادار و انقلابی را از دیگر ویژگی‌های شهرستان الیگودرز دانست و افزود: همایش بزرگداشت آیت‌الله بربرودی الیگودرزی، در راستای ترویج معروف و بیان ویژگی‌های یک انسان موفق است که می‌تواند یک کانون برای ترویج و گسترش فضیلت ها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: امام علی(ع) در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه خطاب به امام حسن(ع) می‌فرماید ای فرزندم؛ هر چند من همراه با گذشتگان نبودم اما در اعمالشان دقت کردم و تاریخ آنان را مطالعه کرده و آنچنان غرق شدم که گویا از اول تا آخر با آنان عمر کردم لذا باید از آثار گذشتگان درس بگیریم.

وی با یادآوری اینکه آیت‌الله بربرودی الیگودرزی مراحلی از ایمان را سپری کردند که در علوم مختلف سرآمد شدند به گونه‌ای که علمای بزرگ با تعبیراتی بزرگ از این عالم یاد کردند، اضافه کرد: در اواخر قاجار و اوایل پهلوی که کشور ما مورد تهاجم قرار گرفت حوزه‌های علمیه روزهای سختی را سپری کردند و در چنین شرایطی شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله بربرودی الیگودرزی همراه با امام راحل و بزرگانی که از مراجع تقلید گشتند در اراک زیر نظر آیت‌الله حائری چراغ حوزه علمیه را روشن نگه می‌داشتند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه از سه مرجع بزرگ اسلام ازجمله آیت‌الله حائری، آیت‌الله قمی و سید محمدتقی خوانساری در مورد آیت‌الله رضوی بربرودی الیگودرزی تعابیر بزرگی وجود دارد، گفت: از دیدگاه این عالمان، آیت‌الله بربرودی عالمی وارسته و در میان فضلا نخبه است و در کسب علوم به درجه اجتهاد می‌رسد کمااینکه حضور در منبر، وعظ، خطابه، گفت‌وگو با مردم، تبحر در فلسفه اسلامی و داشتن اعتبار و اعتماد مردمی گوشه‌ای از برجستگی‌های آیت‌الله رضوی بربرودی الیگودرزی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) ظهوری از وجه خدا، حبل‌المتین الهی و صراط مستقیم خداوند است، افزود: دخت نبی مکرم اسلام بوسیله جبرئیل از علوم الهی و لدنی برخوردار، از اسرار هستی آگاه و علوم حال و آینده را اطلاع داشت.

وی با اشاره به اینکه معارف اهل‌بیت باید در ایام فاطمیه گسترش یابد به تقارن ایام فاطمیه با وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: شهید مفتح از اساتید حوزه و علمیه بود و در راستای وحدت حوزه و دانشگاه به دانشگاه تهران رفت و در ایامی که زورگویان به دنبال تفرقه بودند، ندای وحدت حوزه و دانشگاه را سر دادند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه اهداف مشترک و دشمن مشترک دارند و باید وحدت خود را تقویت کنند، افزود: اهداف مشترک حوزه و دانشگاه ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی کشور است و بایستی بیشتر در کنار هم باشند و اهداف مشترک مسئله‌محور را مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه در گام اول انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشتیم و قطار سارندگی همیشه در حال حرکت بوده است، ادامه داد: در بحث عدالت اجتماعی عقب ماندگی داریم و لرستان از تبعیض و از بکارگیری افراد سفارشی بدون ضابطه بیش از سه دهه است که در رنج است و نباید در گام دوم انقلاب دچار این آسیب‌‌ها وآسیب های مشابه شویم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب حوزه و دانشگاه دور هم بنشینند و متفکرانه مسیر گام دوم انقلاب را مراقبت کنند، اظهارکرد: از هر کارخانه‌ای که نام می‌بریم مُهر تعطیل شد بر روی آن زده شده و این نشان می‌دهد جایی از کار معیوب و دچار اشکال بوده و باید این عیب‌ها و نقص‌ها را جبران کنیم.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و مصوبات آن گفت: قوه قضائیه، مجریه، مقننه و نمایندگان پای کار بیایند کمااینکه اجرایی شدن مصوبات نیازمند پیگیری‌های خستگی‌ناپذیر، بکارگیری افراد تازه نفس و جویای انجام کارهای بزرگ و خوشنام است.این عالم فرزانه بامقامات والای علمی و معنوی به الیگودرز برگشتند.اقامه نماز درمسجد،تدریس علو م اسلامی برای جوانان وفرهنگیان،به فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی ودینی پرداخت

 

1400/9/28