نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با صدور پیامی روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار را تبریک گفت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با صدور پیامی روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار را تبریک گفت.
آذر 1, 1399
874 بازدید

  ✅ متن پیام بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» کتاب از دیرباز تا به امروز، جوهره ی تفکر و عصاره ی تجربیات انسان های وارسته و اندیشمند است. به تعبیر زیبای امیرمومنان حضرت علی (ع) کتاب ها، باغ و بوستان دانشمندان اند. ? بی شک پرورش انسان های […]

 

✅ متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ»
کتاب از دیرباز تا به امروز، جوهره ی تفکر و عصاره ی تجربیات انسان های وارسته و اندیشمند است.
به تعبیر زیبای امیرمومنان حضرت علی (ع) کتاب ها، باغ و بوستان دانشمندان اند.

? بی شک پرورش انسان های بزرگ و تحول ساز در اجتماع، با وجود کتاب های مفید و سازنده امکان پذیر خواهد بود.

?کتابخانه های عمومی از این منظر که محل وجود هزاران کتاب ارزنده و مفید و همچنین محل تجمع انسان های فرهیخته جامعه است بسیار ارزشمند هستند.

?بنا نهادن هر کتابخانه جدید، به سان ایجاد باغی بوده که ثمرات مفید آن تا سالهای دور ادامه خواهد داشت.

?همواره شخصیت های بزرگ اسلام و انقلاب اسلامی توصیه اکید به مقوله کتاب و مطالعه مفید داشته، بطوری که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به طور مکرر دغدغه های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را گوشزد فرموده اند، از این رو شایسته است همه مسئولین و عموم مردم جامعه در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ مطالعه مفید، محکم تر گام بردارند.

?از آنجایی که رسالت کتابخانه های عمومی ، فرآهم آوردن دسترسی رایگان و آسان اقشار مختلف مردم به کتاب است، خداوند بزرگ را شاکر بوده که امسال به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد افتتاح و راه اندازی چندین باب کتابخانه عمومی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان هستیم.

?این امر مهم قطعاً با همت همه دست اندرکارکان به ویژه کارکنان و کتابداران خدوم کتابخانه های عمومی استان روی داده است، که جای تقدیر و تشکر دارد.

? اینجانب همزمان با بیست و چهارم آبان ماه به روح پرفتوح علامه طباطبایی(ره) دورود فرستاده و آغاز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به همه تلاشگران عرصه ی قلم و اندیشه بویژه کتابداران محترم استان لرستان تبریک عرض مینمایم.

?آرزوی سلامتی و توفیق روز افروز عزیزان را از خداوند منان درخواست مینمایم.

《سید احمد رضا شاهرخی》

برچسب‌ها: