نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد . 1401/09/11

نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد . 1401/09/11
آذر 12, 1401
168 بازدید

خطبه اول “بسمِ اللّٰه الرّحمنِ الرّحیم” “الحمد للَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّی و نسلّم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته‌ بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی اله الأطیبین الأطهرین المعصومین سیما بقیة‌الله فی […]

خطبه اول

“بسمِ اللّٰه الرّحمنِ الرّحیم”
“الحمد للَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّی و نسلّم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته‌ بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی اله الأطیبین الأطهرین المعصومین سیما بقیة‌الله فی الارضین»

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، امروز جمعه 11آذرماه ۱۴۰۱ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، پس از حمد و ثنای الهی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم : “إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ نُوحٌ أَلَا تَتَّقُونَ إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ” (هنگامی که برادر مهربانشان نوح به آنها گفت: آیا خدا ترس و متّقی نمی‌شوید؟ من برای شما رسولی امین هستم. «سوره شعراء آیه 106 و 107») با بیان اینکه در این آیه به امانتداری حضرت نوح(ع) تاکید شده است گفت:

 از مهمترین واجباتی که خداوند همه ما را به آن موظف کرده است امانتداری است؛ امانت داری نشانه ایمان و تقوا، و خیانت در امانت نشانه نفاق است.

 اهمیت امانت داری در حدی است که در این آیه شریفه حضرت نوح به قومش می فرماید: “آیا تقوا پیشه نمی کنید؟ من برای شما فرستاده‌ای امین هستم” ؛ همین تعبیر در آیات متعدد دیگری از قرآن کریم آمده است در سوره شعراء آیه ۱۲۴ و ۱۲۵؛ حضرت هود هم به قومش می فرماید “إنی لکم رسول امین”؛ در بعضی از روایات تعبیر دارد: “ناصحٌ امین” ؛
در سوره اعراف آیه ۶۸ از زبان حضرت صالح، حضرت لوط، حضرت شعیب و حضرت موسی علیهم السلام هم آمده است و این برخی از آیات است که خداوند در توصیف امانتداری انبیاء ذکر کرده است.

 این نشان دهنده این است که ما افراد بشر که خود را پیرو انبیاء می دانیم باید حتماً این صفت را همراه خودمان داشته باشیم؛ سوره نسا آیه ۵۸ آمده: “إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا” (خداوند فرمان می‌دهد که امانت ها را به اهلش بسپارید) یا در سوره مومنون آیه8 میفرماید: “وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ” (مومنین آن کسانی هستند که در امانتداری و عهد و پیمان وفادارند).

 پس امانت داری نشانه ایمان و خیانت در امانت نشانه نفاق است؛ چه امانت در مسائل فردی باشد یا اجتماعی، سیاسی، اقتصادی یا دیگر عرصه ها.
خودم و همه شما نمازگزاران را به رعایت تقوا و امانتداری و دوری از محرمات و ترک شبهات فرا میخوانم.

در ادامه سخنان هفته‌های گذشته که پیرامون ۴ ویژگی اصلی حکومت حضرت امام عصر(عج) سخن گفته شد و تقریباً یک سال از آن موضوع میگذرد به این ویژگی رسیدیم که در حکومت امام عصر(عج) در همه عرصه ها امنیت وجود دارد.

امنیت در بعد فردی، قضائی، اجتماعی و دیگر ابعاد. و عرض شد برای اینکه جامعه اسلامی به آن تمدن والای خود یعنی ارتقاء فرهنگی پیشرفت مادی و رفاه اجتماعی نایل بشود نیازمند امنیت است.

 بدون امنیت نه نماز جمعه ‌ای شکل می گیرد و نه فعالیت اقتصادی برقرار می شود و پایه و اساس کلیه فعالیت ها امنیت است؛

 در باب امنیت فردی چنین گفته شد که در حکومت امام عصر(عج) کسی به کسی ظلم نمی کند و همه انسان ها با هم برادر هستند و هم پیمان با یکدیگرند و نسبت به یکدیگر وفادار هستند.

 آن تدبیری که امام عصر(عج) انجام میدهد این است که دلها را با معارف اسلامی آشنا می کند. و ذهن و دل مردم اعتقاد عمیق به باورهای اسلامی پیدا می کند. و این باور ها سبب می شود که کسی در حق کسی ظلم نکند. و همه به پیمان های خود وفادار باشند.

 در عرصه امنیت اجتماعی که شامل امنیت در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، دفاعی و بقیه امور می شود با برقراری امنیت اجتماعی قانون و ضوابط حاکم خواهد شد.

 مجریان قانون در حکومت امام عصر(عج) خودشان وفادارترین انسانها به قانون هستند و از این که تخلف کنند خوف دارند.

 معیار حق و تکلیف است؛ منافع همه مردم در حکومت حضرتش تامین می شود و زورگویان عالم تسلطی ندارند.

 هرکس مطالبه حقی داشته باشد می تواند به راحتی حق خود را مطالبه کند چون حکومت امام عصر(عج) دنبال حکومت امیرالمومنین(ع) است که در نامه اش به مالک اشتر فرمود: روزی را تعیین کند تا مردم نزد تو بیایند و حاجت های خود را عرضه کنند و مستقیماً سخنان آنها را بشنوی و محافظین را از دور خودت آنچنان دور کن که مردم بدون لکنت زبان و بدون ترس حاجات خود را با تو در میان بگذارند.

 در حکومت حضرت علی امنیت قضایی هست و یکی از اموری که در حکومت آن حضرت(عج) دنبال می شود مجازات افرادی است که محیط و سرزمینها را ناامن می کنند.

 هزاران سال از عمر این زمین

می گذرد؛ میلیون ها نفر در طول این مدت بر اثر ظلم و ستم ظالمین کشته، یا مجروح شده یا صدمه و آسیب دیده‌اند جنایتکارانی هستند که این وضعیت را به وجود آورده اند. جنایتکارانی هستند اندیشکده ها و دانشکده هایی درست می کنند که چگونه آدم ها را بکشند؛ چگونه کشته سازی کنند! چگونه از مطالبات به حق مردم سوء استفاده کنند؛ ایجاد آشوب و بلوا کنند و خسارت مالی بزنند؛ این تبهکاران اتاق فکر دارند!

 در حکومت امام عصر (عج) اجرای قوانین امری حتمی است. و مجریانی دانا توانا و آگاه به مبانی اسلامی و فقهی وجود دارد و بر اساس آن دانایی و توانایی و سلامت روحی و روانی که دارند و از ایمان و تقوا برخوردارند امنیتی را در عرصه قضایی ایجاد می کنند که همه زورگویان و تبهکاران عالم را به سزای کردار زشتشان خواهند رساند.

در همین زمینه حدیثی از حضرت امام صادق (ع) هست که می فرماید: در زمان برپایی حکومت امام دوازدهم (عج) آن حضرت برای هر سرزمینی فرمانروایی را تعیین می کند. و به فرمانروایش می فرماید که برنامه کار تو در دست توست. و چنانچه در انجام وظیفه مشکلی پیش آمد و حکم آن را ندانستی به کف دستت بنگر آن چیست که در کف دست خود می بینی عمل کن. این البته می‌تواند کنایه از سرعت و دقت باشد.

 مدیران جامعه در حکومت امام عصر (عج) از قدرت شگفت انگیزی برخوردارند که می توانند در آنی به همه جهان حکومت کنند. اینکه ما در زیارت های مختلف و در دعای ندبه می‌خوانیم “أین الطالب بدم المقتول بکربلا”(کجاست آن کسی که به خونخواهی شهید کربلا قیام خواهد کرد؟) یا در زیارت عاشورا می خوانیم “فاسئل الله الذی اکرم مقامک ان یکرمنی بک و ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل‌بیت محمد علیه و آله السلام”. یعنی ما در دعاها و زیاراتمان از امام عصر(عج) به عنوان منطقم از ظالمین یاد می کنیم.

 اما اینکه این انتقام از کسانی که حضرت امام حسین علیه السلام را شهید کردند به چه شکلی است و چه شیوه ای است شیوه های مختلفی گفته شده است ولی می تواند به این شیوه باشد.

شما الان مشاهده میکنید کسانی که دنبال رو همان خطی هستند که در مقابل امام حسین علیه السلام وجود داشت؛ ما هم در این عصر و هم در آینده این دنباله رو ها را مشاهده خواهیم کرد.

 آنهایی که خواستند حکومت شام و عراق را تشکیل بدهند و به عنوان داعشی از آنها یاد می شود دنباله رو همان ظالمین بودند که مقابل امام حسین علیه السلام صف آرایی کردند.

 امام عصر (عج) با از بین بردن این گونه ستمگران از صفحه روزگار راه و اهداف امام حسین علیه السلام را که بر پایه حکومت حق و حاکمیت امر به معروف و نهی از منکر و احیای سیره نبوی علوی و فاطمی است زنده خواهد کرد و این همان انتقامی است که حضرتش از دنباله روهای ظالمینی«که مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند» می‌گیرد.

 ایشان در پایان خطبه اول با ذکر دعا و قرائت سوره حمد به پایان رسانید.

خطبه دوم

“بسم الله الرّحمن الرّحیم”
“الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ الطّاٰهِرینَ والصلاة والسلام علی علیِِ امیرالمومنین و علی فاطمة الزهرا سیدة النساء العالمین و علی … و الحجة المنتظَر بحبّهم نتولّی و من اعدائهم نتبرءُ»

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در آغاز خطبه دوم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع): “فَإِنَّ عَلِيّاً عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِنَّمَا بَلَغَ مَا بَلَغَ بِهِ عِنْدَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بِصِدْقِ اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ” (به راستی علی علیه السلام آن مقامی را که نزد پیامبر «ص» پیدا کرد به خاطر راستگویی و ادای امانت بود) افزودند:
ادای امانت می تواند انسان را به آن منزلت والا نائل گرداند.

 سه نشانه برای منافق ذکر شده است:
دروغگویی
پیمان شکنی
خیانت در امانت

وقتی به منافقان زمان نگاه می کنید می‌بینید همه این رذائل در وجودشان جمع است؛ هم دروغگو هم پیمان شکن و هم خائن در امانت هستند.

برای استحکام پیوند و تشکیل امت اسلامی در جامعه اعتماد عمومی لازم است. باید همه نسبت به هم اعتماد داشته باشند. اگر همسایه نسبت به همسایه‌اش، فروشندگان کالا نسبت به یکدیگر، تولید کنندگان نسبت به توزیع کنندگان اعتماد نداشته باشند و اگر در درون هر صنف قشر و دسته‌ای این اعتماد برداشته شود و بی اعتمادی ها کم شود کارها سخت و دشوار می شود و جامعه نمی تواند به رشد و کمال برسد.

 امام صادق(ع) فرمود سه چیز است که خداوند به هیچکس اجازه نداده است که با آن مخالفت کند:
ادای امانت در مورد هر کسی خواه نیکوکار باشد خواه نباشد
وفای به عهد درباره هر کسی خواه نیکوکار باشد یا نباشد
نیکی به پدر و مادر خواه با ایمان و خواه کافر باشند.

خداوند اجازه نداده است با این سه چیز کسی مخالفت کند. استثنا بردار هم نیست. مگر در امری انسان را به معصیت فرا بخوانند که انسان با آن معصیت همراهی نمی‌کند ولی احترام را نگه می دارد.

 بنابراین جوانان نوجوانان، میانسالان و همه آنانی که پدر و مادر را در قید حیات دارند قدر این نعمت را بدانند و نیکی به پدر مادر در سرلوحه کارشان باشد.

 امام صادق(ع) می‌فرماید: اگر قاتل پدرم علی(ع)چیزی را به عنوان امانت نزد من گذارده باشد من این امانت را به او بازخواهم گرداند. که همین تعبیر را در مورد امام حسین(ع) هم دارد.
خودم و همه شما نمازگزاران را رعایت تقوای الهی، پرهیز از محرمات، ترک شبهات، امانت داری و وفای به عهد فرا می خوانم.

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، جهادگری تبلیغی و تبیینی
۱۷ آذر روز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)
امام راحل (ره) فرمودند اگر فاطمه زهرا سلام الله علیها مرد می‌بود پیغمبر می شد. یعنی مثل پیامبران همه بشر را هدایت میکرد و جهاد آن بانوی مکرمه یک جهاد تبلیغی تربیتی ارشادی و تبیینی بود؛ گاهی جهاد با ابزار و آلات مسلحانه است گاهی هم جهاد تبیینی و تبلیغی است؛ اگر جهاد تبیینی نباشد هیچ اندیشه و فکر صحیحی در جامعه رشد نمی کند و در مورد آن اقدامی نخواهد شد. پس این جهاد تبیینی تعلیمی و تربیتی است که رزمندگان را هم به جبهه های نور علیه ظلمت می فرستد. رسالت حضرت صدیقه(س) یک رسالت روشنگرانه بود که در خطبه فدکیه حضرتش موج می‌زند. البته جهاد تبیینی حضرت صدیقه طاهره (س) را باید با تدبیر و دقت بیان و باید مراقبت کرد که دشمنان غربی و عربی و عبری سوء استفاده و ایجاد تفرقه مذهبی نکنند. ان‌شالله همه ما در این ایام که به فاطمیه اول نام نهاده شده است رعایت شئونات دینی، مذهبی و احترام حضرت صدیقه طاهره (س) را در گفتار و رفتار رعایت کنیم.

لزوم توجه مسئولین به تنظیم بازار
نکته دیگری که باید به آن توجه شود بحث تنظیم بازار و رعایت ساز و کاری برای تنظیم بازار و تثبیت قیمتها از تولید تا توزیع است. مسئولان امر باید در باب تنظیم بازار دقت لازم را به کار گیرند و مانع گرانی انواع و اقسام کالاها شوند. البته بعضی از فروشندگان کالا هم می‌گویند که این کالاها با افزایش قیمت به دست ما میرسد. بایستی این موضوع را بررسی کرد که مردم بیش از این در مضیقه نباشند. هم مسئولین کشوری و هم مسئولین استانی باید به این نکته توجه کنند

اگر کشوری به لحاظ زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، مخابرات، فعالیت های عمرانی و راهسازی و بقیه امور موفق عمل کند (که ما هم در این زمینه ها الحمدلله موفقیت هایی داشته ایم) ولی بازار تنظیم نباشد این خدمات کمرنگ می شود. بنابراین باید دقت شود و مسئولین کمک کنند که بازار تنظیم شود که یکی از علتهای عدم موفقیت بعضی دولتها همین عدم موفقیت در تنظیم بازار بود.

توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری
نکته بعدی بحث مصوبات سفر استانی ریاست محترم جمهور است که این مصوبات باید با دقت و سرعت هم انجام و هم پیگیری بشود که اطلاع داریم این کارها در حال انجام است ولی نکته این است که این مصوبات در سالی که به عنوان تولید و اشتغال دانش بنیان نام نهاده شده است باید منتهی به ایجاد اشتغال بشود. اگر همه مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی صددرصد انجام بگیرد ولی باز در درون خانواده ها مشاهده کنیم که تعداد بیکاران همان تعداد است آن خدمات هم فایده ای نخواهد داشت. هدف از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری شکل گرفتن تولید اشتغال دانش بنیان است. با تحقق اشتغال است که رنگ خوشحالی و مسرت بر چهره پدران و مادران و جوانان مشاهده خواهد شد.

اعلام تعداد شغلهای ایجاد شده توسط سازمانها
دستگاه‌هایی که متعهد شده اند فلان تعداد شغل ایجاد کنند اعلام کنند که چه تعداد شغل ایجاد شده است؛ در سامانه ای افرادی که سر کار رفته اند را با کد ملی و شناسنامه به مردم معرفی کنند؛ که مثلاً در این چند ماه و بعد از سفر ریاست جمهوری این تعداد افراد به کار مشغول شده اند. این نکته ای است که بایستی از آن غفلت نکرد.

احداث و راه اندازی صنایع و کارگاههای تعطیل شده
ضمن اینکه صنایع تعطیل شده یا در دست احداث یا نیمه تمام از صدر فولاد تا سیمان خرم آباد و پارسیلون و چرم پوست و ظرفیت تکمیلی برای ماشین سازی خرم آباد گرفته تا تولید خودرو در شهر بروجرد و تکمیل سدها و کارهایی که به عنوان صنایع و کارگاه های متوسط از آن یاد می شود باید همه اینها در کنار مصوبات سفر ریاست جمهوری مورد ملاحظه قرار بگیرد تا انشاالله تحول همراه با جهش در استان ما واقع بشود.

روز نیروی دریایی
روز نیروی دریایی را هم پشت سر گذاشتیم و جناب ناخدا صادقی سخنران قبل از خطبه ها پیرامون این روز توضیحات مفصلی را به شما نمازگزاران ارائه کردند. ما هم در هفته قبل پیرامون اقتدار نظام جمهوری اسلامی به وسیله نیروهای مسلح عموما: ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی انتظامی، بسیج، عشایر و خصوصاً نیروی دریایی که این روزها متعلق به آن است توضیح و شرح مفصّلی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی به وسیله نیروی دریایی در آبهای بین المللی گفتم که این روز را به همه فرماندهان و کارکنان شریف نیروی دریایی تبریک میگویم.

روز معلولین
روز معلولین را گرامی میداریم. معلولین عزیزی که در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نام آنها را مشاهده می کنیم. موفقیت هایی که گاهی حتی نصیب آنهایی که معلول نیستند هم نمی شود؛ همه بایستی تلاش کنیم که نیازهایی که معلولین گرامی دارند هم به وسیله دولت هم به وسیله همراهی ملت انشاالله برطرف شود. ما در نشستی که با این عزیزان داشته‌ایم خواسته های آنان را مکتوب به مسئولان ارائه کرده ایم و این کار را مجدداً تکرار خواهیم کرد. این روز را هم به معلولین گرامی جانبازان و خانواده‌های آنها تبریک عرض می نمایم.

روز دانشجو
روز چهارشنبه شانزدهم آذر روز دانشجو است. وقایع سال ۱۳۳۱ و 1332 شمسی که هفتاد سال از آن میگذرد وقایعی افتخار آمیز و درخشان برای دانشجویان و دانشگاهیان، و سال های زشت و سیاه و ننگین برای آمریکا و دولت های وابسته به این رژیم است. بعد از کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت دکتر محمد مصدق که با حمایت روحانیت از جمله دکتر محمد کاشانی بر سر کار آمد، نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد تا در سفری که به ایران دارد ارزیابی بعد از کودتا داشته باشد، البته آمریکا از طریق کودتا راه سقوط دولت دکتر محمد مصدق را فراهم کرد. با به کار گرفتن پول و مزدوران داخلی و برنامه ریزی هایی که خارج از کشور انجام شد و بخشی از آنها به وسیله اراذل و اوباش و ایجاد آشوب صورت گرفت این کودتا انجام شد. آمریکا در همین ایام نیز چنین خوابی برای نظام جمهوری اسلامی دیده و تصور کرده بود با اراذل و اوباش می‌تواند نظامی که ده‌ها میلیون نفرحامیان آن هستند را با تعدادی اراذل و اوباش سرنگون کند.

در هر حال در چنین فضایی نیکسون وارد تهران شد و دانشجویان گرامی در اعتراض به این سفر صحن دانشگاه را به محل اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا تبدیل کردند. و در درگیری بین دانشجویان و گارد نظام حاکم بر ایران سه نفر از دانشجویان به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت رضوی به شهادت رسیدند.
شهید دکتر مصطفی چمران خودش در آن روز در دانشگاه حضور داشته و روایت هایی را نقل می‌کند چه اتفاقاتی در آن روز افتاده؛ در هر حال در تقابل با نظام سلطه و آمریکای جنایتکار این دانشجویان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

ویژگیهای حرکتهای دانشجویی از سال 1332 تا کنون
ما وقتی حرکت دانشجویی را از سال ۱۳۳۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم دانشجویان را با این خصوصیات میشناسیم؛ یعنی دانشجویان کشور در تمام طول نهضت که منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی شد در کنار مردم و روحانیت بودند؛ در زندان و بیرون از زندان و همه عرصه ها در کنار مردم و روحانیت حضور داشتند؛ نشانه همراهی این ها تحصن هایی بود که در دانشگاه تهران و در مشهد صورت گرفت. که تحصن برای ورود امام راحل در مسجد دانشگاه تهران صورت گرفت.

حضور دانشجویان در نهادهای انقلابی
پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم دانشجویان در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و در تخلیه دانشگاه از کسانی که دانشگاه را محل نگهداری اسلحه و مهمات و نارنجک قرار داده بودند نقش آفرینی کردند. حضور در جبهه های جنگ و در استان هایی که گروههای تجزیه طلب آشوب و بلوا ایجاد کرده بودند از دیگر فعالیتهای دانشجویان است.
اگر دیگر خدمات دانشجویان را هم اگر بر شماریم نشان دهنده اوج تعهد دانشجوی انقلابی است. حرکت مومنانه دانشجویان همواره در راستای منافع کشور حرکتی ضد استکباری، ضد نظام سلطه خارجی، ضد فساد و اشرافی گری و تجمل گرایی و ضد گرایش های انحرافی بوده است. حرکت های دانشجویی همیشه گفتمان‌ساز، پیشرو در گفتمان‌های‌انقلابی، سیاسی، عدالتخواهانه، دلبسته به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی بوده است.
از این رو شما دانشجویان گرامی در کنار اساتید فرهیخته که سرمایه های اصلی کشور هستید دارای مسئولیت بزرگی در این مقطع از زمان هستید؛ زیرا از کارآمدی دانایی توانایی و تعهد به کشور برخوردار هستید و شمایید که می توانید آرزوهای دست یافتنی این ملت را محقق کنید و با یاری خداوند تبارک و تعالی محقق خواهد شد. روز دانشجو را به همه شما دانشجویان گرامی تبریک عرض می‌نمایم.

 ایشان در پایان خطبه دوم با ذکر دعا و قرائت سوره کوثر به پایان رسانید.

 

 

1401/9/11