نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1403/07/13

نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1403/07/13
مهر 14, 1403
104 بازدید

خطبه اول “أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.”   حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد، روز جمعه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان […]

خطبه اول

“أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.”

 

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد، روز جمعه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد گفتند:

قال الله تبارک و تعالی فی کتابه:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

“يُنَبَّأُ الْإِنْسَانُ يَوْمَئِذٍ بِمَا قَدَّمَ وَأَخَّرَ.
بَلِ الْإِنْسَانُ عَلَىٰ نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ.
وَلَوْ أَلْقَىٰ مَعَاذِيرَهُ.”

“آن روز آدمی به (نتیجه) هر نیک و بدی که در مقدّم و مؤخّر عمر کرده آگاه خواهد شد.
بلکه انسان خود بر (نیک و بد) خویش به خوبی بیناست.
هر چند (پرده‌های) عذر (بر چشم بصیرت) خود بیفکند.”
(سوره قیامت / آیات ۱۳ تا ۱۵)

نشانه های روز قیامت

در سوره قمر آیات ۷ تا ۹ در آستانه قیامت، نشانه هایی را ذکر می‌کند که چشم ها خیره می‌شود، ماه تاریک می‌شود، خورشید و ماه جمع می‌شود.
در آن روز انسان می گوید آیا راه فراری فراهم می‌شود؟ در حالی که هرگز راه فراری نیست. تنها قرارگاه و ملجأ ، خداوند تبارک و تعالی است.

صدقه جاریه و مصادیق آن

ينَبَّأُ الْإِنْسَانُ يَوْمَئِذٍ بِمَا قَدَّمَ وَأَخَّرَ، در چنین روزی به انسان خبر می‌دهند که تو چه چیزی را پیش فرستاده ای؟ چه کارنامه ای برای خودت درست کرده ای؟ اعمال صالحی که انسان به جا می آورد و کار خیری که انجام می‌دهد به عنوان یک حسنه جاریه بعد از او ادامه دارد و به او می‌رسد. به او می‌گویند که تو این کارها و این اعمال صالح را پیشاپیش برای چنین روزی فرستاده ای، ولی یکسری اعمال صالح هم داری که ثوابش همچنان به تو می رسد مثل ساخت مسجد و بیمارستان و مدرسه و… .
پس دسته ای از کارها هستند که بعد از اینکه انسان از دنیا می‌رود ثواب آن کارها به انسان می‌رسد.

مجازات پایه گذار اعمال بد

برخی از کارهای زشت و پلید هم هست که انسان انجام داده که بایستی مجازاتش را ببیند، و چون پایه گذار آن کار زشت بوده و بعد از خودش هم همچنان ادامه دارد بایستی مجازات آنها را هم به هر میزانی که به آن زشتی ها عمل بشود در آنجا بایستی مجازات آنها را هم تحمل کند.
پس هم‌ میشود انسان عمل صالحی را انجام بدهد که این عمل صالح، پاداشش ذخیره بشود و هم وقتی که به سرای آخرت ورود پیدا کرد این کارهای ثوابش همچنان به او برسد.
در اعمال زشت و پلید نیز این چنین است ؛ مثلا میان دو قوم ایجاد عداوت و دشمنی می‌کند، این دشمنی ها سبب قتل و کشتار میشود و اتفاقات بد می افتد ، او از دنیا رفته است ولی بذر کینه و عداوت و نفرتی که به وجود آورده است این کینه و عداوت و نفرت همچنان باقیست.

معرفت انسان به خودش و کارهای خوب و بد

يُنَبَّأُ الْإِنْسَانُ يَوْمَئِذٍ بِمَا قَدَّمَ وَأَخَّرَ بَلِ الْإِنْسَانُ عَلَىٰ نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ وَلَوْ أَلْقَىٰ مَعَاذِيرَهُ، هر انسانی نسبت به خودش آگاهی دارد ولو عذرتراشی کند ولی می‌داند که می‌شود کاری را انجام داد که این کار به نفع مردم باشد. می‌داند تبعیض یک عمل زشت و نارواست، می‌داند عدالت یک کار پسندیده و نیک است. انسان اینها را می‌داند ولو عذرتراشی بی جا کند.

واعظ بیرونی و درونی

و اینجاست که امام سجاد علیه السلام میفرماید: “ای انسان تا مادامی که پند و اندرزدهنده ای از درونت داری روزگارت به خیر و نیکویی است .”
موعظه بیرونی و اینکه کسانی انسان را موعظه وهدایت کنند خوب است.ولی بهتر از مرشد و ارشاد کننده بیرونی، ارشاد کننده درونی است، از جمله عقل و علم و ایمان و وجدان، که همه اینها در انسان هست و اینها انسان را نصیحت می‌کنند.

توصیه به تقوای الهی

خودم و همه شما نمازگزاران را به انجام واجبات ،ترک محرمات ، دوری از شبهات، توجه به هدایت درونی از راه علم و ایمان و عقل و وجدان فرامیخوانم.

دو حادثه؛ شهادت سید حسن نصرالله و انتقام از رژیم جعلی اشغالگر

باتوجه به دو حادثه ای که در این هفته اتفاق افتاد، یک حادثه بسیار تلخ و اندوهگین و یک حادثه ای که انتقام از رژیم جعلی اشغالگر و حامیانش بود، بنده بخشی از این خطبه و سعی میکنم تمام خطبه دیگر را به این موضوع اختصاص دهم.

سید حسن‌نصرالله از بزرگان معاصر تاریخ اسلام

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن نصرالله در تراز بزرگان معاصر تاریخ اسلام بود. او بعد از اینکه امام موسی صدر مفقود شد توانست انسجامی در میان شیعیان لبنان بعد از شهادت سید عباس موسوی به وجود آورد. و این خلأ را پر کند.

سه دهه مبارزه سید حسن نصرالله با نظام سلطه، نشان از هوش و تدبیر بی نظیر وی

سه دهه جهاد خستگی ناپذیر، آن هم با دشمنانی که خونخوار و سفاک هستند و همانطور که میبینید در بی رحمی بی نظیر هستند. سه دهه مبارزه و جهاد خستگی ناپذیر با نظام سلطه نه با یک رژیم جعلی.
چنین شخصیتی بایستی در ایمان،جهاد، سیاست، تدبیر، هوش، کم نظیر و بی نظیر باشد که بتواند در مقابل یک چنین نظام سلطه ومستکبری سه دهه مبارزه کند، آن هم مبارزه خستگی ناپذیر که هر چه زمان می‌گذشت بر اصرار و ادامه راهش مصرتر و با ایمان تر میشد .

سید حسن‌نصرالله رکن خیمه مقاومت

این سید مقاومت در حقیقت، رکن خیمه مقاومت در مقابل ظالمین بود و حزب الله لبنان را که به عنوان یک گروه مبارز شناخته می‌شد به عنصر تأثیر گذار در معادلات جهانی تبدیل کرد. آنها را از یک گروه شبه نظامی به حزب الله لبنانی تبدیل کرد که در محور مقاومت، در منطقه و جهان تأثیرگذار است. چنین شخصیتی به شهادت رسید.

شهید بر سرمایه ملت می افزاید.

شهادت و شهید بر سرمایه یک ملت می افزاید. هر چه این شهادت بزرگتر و عظیم تر باشد آن سرمایه ای که به دست می آید هم بزرگتر خواهد بود ،چون شهید و شهادت راه سخت و دشوار ضربه زدن بر دشمنان را هموار می‌کند، کما اینکه ما این قضیه را در شهادت سید عباس موسوی مشاهده کردیم. بنابراین شهادت موتور محرکه ی جامعه برای حاکمیت توحید و حاکمیت بخشیدن به فضیلت ها و نابودی منکرین و منکرات است. بنابراین شهادت راه را مسدود نمی‌کند.شهادت راه گشاست .

شهادت امام حسین و یارانش سبب بقاء اسلام شد.

شهادت امام حسین علیه السلام و اصحاب و یارانش سبب بقا اسلام شد گفته می‌شود که اسلام دینی است محمدی الحدوث و حسینی البقاء.

 حاکم شدن اراده الهی با شهید و شهادت

در زمان ما هم شهادت اراده الهی را حاکم می‌کند و اهداف امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را پیش می برد.

افزایش قوت حزب الله با شهادت سید حسن نصرالله

و شهادت شهید سید مقاومت سید حسن نصرالله قطعا بر قوت حزب الله لبنان خواهد افزود و حزب الله لبنان را محکم تر و استوارتر به پیش خواهد برد.

خون شهيد خفته ها را بیدار می‌کند.

همانطور که عاشورای سال ۶۱ خفته ها را بیدار کرد. بیدارها را هوشیار کرد و آنهایی که هوشیار بودند هوشیارتر شدند. ما می‌گوییم اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ یعنی آن خون هایی که در مسیر اهداف امام حسین تقدیم شدند این ها همان آثار شهادت امام حسین علیه السلام را در پی دارد، یعنی شهادت شهید سید حسن نصرالله و فرماندهان و یاران و مردان و زنان و کودکان، خفته ها را بیدار و بیدارها را هوشیار می‌کند و کسانی که هوشیارند هوشیارتر می‌شوند و ما صحنه را در معادلات جهانی مشاهده می‌کنیم که در خیابان ها و دانشگاه ها چه خبر است، از این رو پس از سید مقاومت فرمانده دیگری پرچم حزب الله را برافراشته نگه خواهد داشت و حزب الله همچنان مثل خورشیدی درخشنده و مستمر ان شاءالله پیش خواهد رفت.

 

“بسم الله الرّحمن الرّحیم”
“الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ الطّاٰهِرینَ والصلاة والسلام عَلی عَلیِِ اَمیرَالمُومِنینَ وَ عَلی فاطِمَةَ الزّهرا سَیِدَةِ النِّساءِ العالَمین وَ عَلی …»

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد،جمعه ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۳ در خطبه‌‌ دوم نماز جمعه که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد گفتند:

صبر از ویژگی های مؤمن

حضرت امام سجاد علیه السلام می فرمایند: مؤمن کارهایش با صبر و شکیبایی و اندیشه است. در کاری که انجام می‌دهد حلم و بردباری است.

ویژگی های مؤمن

مؤمن اگر جایی می‌نشیند، نشستنش برای آموختن است. هر جا سکوت می‌کند برای این است که حرف بیهوده نزند و سخنش به دین و ایمانش آسیب نرساند. اگر رازی به او گفته می‌شود این راز را حتی با دوستانش هم درمیان نمی‌گذارد. مؤمن این چنین است. اگر از او داوری و نظری می‌خواهند ،این نظر را بیان می‌کند، این شهادت و گواهی را بیان می‌کند ولو آن کسی که می‌خواهد به نفعش شهادت بدهد ، بیگانه باشد . وقتی بین یک بیگانه‌ و یک دوست یا آشنا اختلافی هست و می‌بیند حق با بیگانه است ،به نفع بیگانه شهادت می‌دهد ، این از نشانه های ایمان است. هیچ کار نیکویی را از روی تظاهر و خودنمایی انجام نمی‌دهد. کار خوب را به خاطر سخن مردم ترک نمی‌کند ،کار خوب را انجام می‌دهد ولو دیگران پشت سرش مطالبی بگویند.

تفاوت مؤمن و غیر مؤمن در هنگام تعریف و تمجید از آنها

وقتی از انسان مؤمن باهوش تعریف می‌کنند به لرزه می آید. بعضی علاقه مند که دیگران آنها را تمجید کنند اما انسان مؤمن اینگونه نیست . و اگر چیزهایی درباره اش می‌گویند که در او این صفات نیست یا اینکه می‌داند ضعف هایی دارد، به ضعف هایش نگاه می‌کند و مردم از ضعف هایش اطلاع ندارند از خداوند طلب آمرزش می‌کند که خدایا من این ضعف های درونی را دارم از تو طلب آمرزش میکنم.

مؤمن تکبر نمی ورزد.

صفت تکبر و خودبینی در مؤمن جایی ندارد اگر کار خوبی انجام داده است دیگران از کار خوب او اطلاع ندارند و کار خوب او را اصلا بر زبان جاری نمی‌کنند الحمدلله بگوید و ناراحت نشود. چون وقتی که در جمعی بیان شد انسان در خطر می افتد ولی اگر همین کار خوب پنهان بماند بهتر است.

واکنش ما در هنگام داوری و انتخاب مسؤل باید چگونه باشد؟

خوب است که ما به این آموزه ها عمل کنیم و سبک زندگی ما این چنین باشد که اگر از ما برای انتخاب مسؤلی شهادت و داوری خواستند یا اینکه از ما بخواهند در دستگاه قضایی حاضر شویم و شهادت بدهیم یا در میان قوم و قبیله مسئله ای پیش آمد که قرار شد ما شهادت بدهیم نگاه نکنیم که چه کسی با ما نسبت دارد، اگر کسی را که با ما نسبت دارد او را برای آن مسؤلیت انتخاب کنیم این از نشانه های مؤمن نیست. مؤمن سخنش ، رفتارش و گفتارش برای خدا و به نفع مردم است و این آموزه ها در این موقعیت به خصوص در زمانی که دولت ها در حال تغییر و تحول اند پایبندی به این آموزه ها انسان مؤمن را از غیرمؤمن مشخص می‌کند. بعضی به دنبال این هستند که چون فلان شخص قوم و خویش و هم طایفه یا همسایه و همکلاس ما بوده است برای مسؤلیت انتخاب می‌کنم و در این موقعیت ها نگاهشان اینگونه است که این از نشانه های مؤمن نیست.
لایَکتُم الشهاده للبُعَدا ، برای افرادی که با او نسبتی ندارند شهادت و گواهی را کتمان نمی‌کند و حق را می‌گوید.

توصیه به تقوای الهی

خودم و همه شما نمازگزاران را به انجام واجبات، ترک محرمات، اعمال صالح، دوری از شبهات، عمل به آموزه های پیشوایان معصوم فرامی‌خوانم.

مناسبت های هفته

سالروز هجرت امام از عراق به پاریس

امروز جمعه سالروز هجرت تاریخ ساز حضرت امام راحل عظیم الشأن از عراق به پاریس در ۱۳ مهر ۱۳۵۷ است . چه کسی تصور می‌کرد آن هجرت در آن غربت به این اهداف منتهی بشود؟ یک انسان عادی و معمولی نمی‌تواند پیش بینی کند که یک هجرت انقدر تاریخ ساز باشد و آنقدر وقایع همراه خودش داشته باشد، البته نکته ای در اینجا هست که اگر فرصت شد آن را تحت عنوان رزق لایحتسب ذکر خواهم کرد .

هجرت امام، مصداق رزق لایحتسب

گاهی خداوند یک هدایت و پیروزی به انسان عنایت می‌کند که انسان اصلا تصور نمی‌کند که از آن مسیر به پیروزی برسد. و گاهی بر دشمن آنچنان ضربتی وارد می‌کند که دشمن تصور نمی‌کند از آن روزنه ضربه ببیند و این هجرت امام هم از مصادیق رزق لایحتسب بود و خداوند را به واسطه این هجرت و این رزق لایحتسب شاکریم. و ان شاءالله همه باید تلاش کنیم که این نعمت را در میان خودمان حفظ کنیم.

سه شنبه ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی

روز سه شنبه ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی است آن شخصیتی که ثواب زیارتش گفته شده که ثواب زیارت امام حسین علیه السلام را دارد .از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام است و از ملازمان امام رضا و امام محمدتقی و امام علی النقی علیهم السلام بوده است، یک چنین شخصیت برجسته ای که شایسته است هر چه بیشتر با زندگی این بزرگوار آشنا شد و آن درس لازم و عبرت را از این زندگی گرفت.

جمعه ، روز نیروی انتظامی

امروز هم، روز جمعه ،روز نیروی انتظامی و آغاز هفته نیروی انتظامی است که این روز را به همه فرماندهان ،افسران، کادر و سربازانی که در فراجا مشغول خدمت هستند و خانواده های آنها و خصوصا خانواده های معظم شهدا تبریک عرض میکنم.

نیروی انتظامی، ستون امنیت کشور

حقیقتا نیروی انتظامی یکی از ستون های امنیت کشور است و وظایف بزرگ و ارزشمندی دارد که هر چه زمان می‌گذرد این وظایف ،برجسته تر و نمایان تر میشود.

اقتدار و مهربانی نیروی انتظامی

نیروی انتظامی دوجهت دارد :

▫️۱.نمایش اقتدار
▫️۲.نمایش رحمت و مهربانی

اقتدار در اعمال قانون همراه با رحمت و مهربانی، اقتدار در مقابل قانون شکنان و اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و سارقین و آنهایی که امنیت و آرامش مردم را به خطر می اندازند و رحمت و مهربانی در تعامل و ارتباط با عموم مردم؛
همکاری با نهصد پایگاه نمازجمعه در هر روز جمعه واقعا امری ستودنی وقابل تقدیر است و تلاش سازمان عقیدتی سیاسی فراجا برای رشد ایمانی، ارتقاء فرهنگی و دینی و معرفتی و بصیرتی در این نیرو قابل تقدیر است.

نیروی انتظامی بسترساز فعالیت های دینی و مذهبی و…

نیروی انتظامی با تلاشش امنیت سازی می‌کند و بستر هر فعالیت دینی و مذهبی، اقتصادی و سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی و عمرانی است .

توقف در هر سازمانی مضر است .

البته ما از همه سازمان ها و ادارات این توقع را داریم . مقام معظم رهبری هم این توقع را دارند که توقف مضر است بایستی امروز ما از دیروز ما بهتر باشد و فردای ما هم از امروزمان بهتر باشد باید نیروی انتظامی همیشه در حال حرکت و رشد باشد که همه سازمان ها هم باید این چنین باشند از زحماتشان تقدیر و تشکر میکنیم .

روز دامپزشکی

روز دامپزشکی راهم به کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند و من از نزدیک رفته ام و فعالیت های آنها را دیده ام که تغذیه مردم وابسته به تلاش این جمعی که در این سازمان فعالیت می‌کنند می باشد. از تلاش این خواهران و برادران و نیروهایی که در این سازمان دامپزشکی هستند در کل کشور و در استان تشکر و قدردانی میکنم.

پیام خطبه های مقام معظم رهبری در نمازجمعه ی جمعه نصر

مقام معظم رهبری که در این ساعات الان در هفته جمعه نصر در حال ایراد خطبه هستند دو پیام در این هفته صادر کردند:

▫️یکی در ارتباط با وقایع لبنان
▫️و بعد از آن هم در ارتباط با شهادت رهبر جنبش حزب الله ،حاج سید حسن نصرالله، یک پیامی صادر کردند و نکات مهمی در این پیام هست که من فهرست وار ذکر میکنم:

آمریکا و هم پیمانانش شریک جرم جنایات اسراییل هستند .

▫️ اینکه آمریکای جنایت کار و این چند کشور اروپایی که هم پیمان با آمریکا هستند شریک این جنایات هستند نه حامی، از حامی فراتر رفته اند. شریک شهادت حاج سید حسن نصرالله و همه ی این وقایع تلخی است که مشاهده می‌کنیم و ادامه دارد .

سرنوشت منطقه در دست محور مقاومت

▫️نکته ی دوم اینکه سرنوشت منطقه را محور مقاومت تعیین می‌کند . سرنوشت منطقه در دست محور مقاومت و از جمله حزب الله سرافراز رقم خواهد خورد . این را بدانند .

هدف استقرار رژیم اشغالگر قدس در منطقه، محو امت اسلامی

▫️نکته ی مهمی که همه باید به آن توجه کنیم اینکه استقرار این سگ هار صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی برای محو مردم فلسطین نیست این برای محو اعراب نیست، این سگ هار صهیونیستی و این غده سرطانی را در میان کشورهای اسلامی قرارداده اند تا امت اسلامی را محو کند ، این را باید دقت کنیم. یعنی الان فلسطینی ها دارند بار سنگین مبارزه ی امت اسلامی را تحمل می کنند. گاهی چنین گفته می‌شود که فلسطین و اسراییل با هم‌میجنگند به ما ربطی ندارد و لزومی ندارد ما باشیم. این را فلسفه ی قرار دادن این رژیم جعلی مانند همان یهودی های صدر اسلام برای محو اسلام و مسلمانان بوده این را هم بایستی دقت کرد و این هم نکته ی سومی است که بایستی به خصوص برای نسل جوان توضیح داده شود .

 

پیام شهادت دو رهبر سنی مذهب و شیعه در یک مسیر

▫️نکته چهارم ،شهادت اسماعیل هنیئه به عنوان یک مجاهد رهبر سنی مذهب و رهبر جبهه حماس و شهادت سید حسن نصرالله به عنوان یک عالم دینی مذهبی شیعی در آستانه سالگرد طوفان الاقصی باید به معنای نابودی همه تفرقه افکنانی باشد که میخواهند میان مذاهب اسلامی ایجاد اختلاف کنند یعنی این دو رهبر در یک مسیر به شهادت رسیدند، این هم پیامی است که بایستی به آن توجه کرد.

راهبرد مقابله با رژیم اشغالگر، جنگ فرسایشی و تدریجی است.

▫️نکته ی دیگر اینکه گاهی از برخی، مطالبی شنیده می‌شود که از سر غیرت و تعصب و شجاعت و اقتدار است، ولی راهبرد در مقابله ی با رژیم جعلی خونخوار، یک جنگ فرسایشی برای مهاجرت معکوس و از بین رفتن امنیت شهرک نشینان به خصوص شهرک های شمالی فلسطین است.راهبرد یک جنگ فرسایشی و تدریجی است، مگر اتفاقات دیگری رخ بدهد که آن اتفاقات بخواهد بر این راهبرد تأثیر گذارد.

آمریکا شیطان بزرگ

رئیس همه شیطان ها ابلیس است، اینکه امام فرمود آمریکا شیطان بزرگ است سرّش این است ابلیس به عنوان رئیس شیطان ها یک کار می‌کند آن هم فریب افراد است ولی آمریکای جنایت کار، هم فریب میدهد ،هم قتل و غارت میکند،کودک کشی می‌کند،در بیمارستان ها و مدارس و اردوگاه ها و آمبولانس ها تحریم می‌کند و به دروغ ادعای حقوق بشر می‌کند. چطور می‌شود آدم به تعهدات و سخنان یک جرثومه فساد اعتماد کند؟ لذا شیطان بزرگ است.ابلیس یک کار انجام می‌دهد. این جنایت کار و هم پیمانانش ده ها کار انجام میدهند.

کمک به حزب الله واجب عینی است‌.

و بر این اساس مقام معظم رهبری فرمودند که فرض است همه مسلمانان با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند ، این هم بُعد فقهی دارد و هم بُعد سیاسی و هم بُعد نظامی و تجهیزاتی دارد که مردم ما باید به این توجه کنند که حزب الله لبنان و در کنار آنها بودن طبق فتوای مقام معظم رهبری یک واجب عینی است.

اجازه برخی مراجع تقلید برای استفاده از بخشی از خمس برای حمایت از حزب الله

معظم له و برخی از مراجع هم اجازه دادند که بخش هایی از سهم امام را در ارتباط با حمایت از حزب الله لبنان و مردم آواره ی لبنان به کار گرفته شود.

رزق لایحتسب

نکته ای در باب رزق لایحتسب عرض کردم؛ گاهی خداوند از یک روزنه هایی پیروزی هایی را نصیب مسلمانان می‌کند و شکست هایی را از روزنه هایی نصیب دشمنانش می‌کنند که دشمنان متوجه نمی شوند.
در سوره حشر آیه ۲ میفرماید:
“فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا”
خداوند شکست را بر قوم یهود بنی نظیر تحمیل کرد و به آنان هجوم آورد در حالیکه انتظارش را نداشتند.

کمک های آمریکا و هم پیمانانش به رژیم اشغالگر قدس

ما الان مشاهده می‌کنیم که آمریکای جنایتکار یک هشت و سه دهم میلیارد دلار ،یک چهارده میلیارد دلار و یک بیست میلیارد دلار تقبل کرده است و بخشی از آن را به رژیم جعلی پرداخت کرده و بخشی را هم روی کاغذ آمده که به تدریج پرداخت بشود و کشورهایی مانند انگلیس و آلمان و فرانسه هرکدام از اینها سهمی از این تجهیزات برعهده گرفته اند. در یک چنین وضعیتی ناوهای آمریکایی در کنار کشورهای اروپایی آماده برای مقابله با پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بودند یعنی آمریکا، انگلیس و هم پیمانانشان آماده بودند که با قدرت موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حمایت ارتش جمهوری اسلامی مقابله کنند.

انواع گنبدهای رژیم اشغالگر قدس

این ها سه گنبد دارند که آسمان را حفظ کنند:
گنبد آهنین
گنبد فلاخن داوود
گنبد پیکان
و هرکدام از اینها کارهایی را انجام میدهند، هواپیماها ،پهبادها،موشک های کروز، راکت های میان برد و دوربرد ،موشک های بالستیک که حتی خارج از جو پرتاب می‌شود را رهگیری میکنند و سامانه پیکانشان نُه برابر سرعت صوت است و می‌تواند همزمان ۱۴ هدف را بزند و گفته شده است که هر موشکی که از اینها خارج بشود سه و نیم میلیون دلار برایشان هزینه دارد.

موشک‌های سپاه گنبدهای آهنین اسرائیل را به آبکش تبدیل کرد.

سامانه موشکی با این توضیحات که عرض کردم در برابر موشک های بالستیک ایران، تبدیل به آبکش های آهنین شد و این رژیم و شرکایش را به زانو درآورد.
این سامانه با این سه نوع در مقابل علم و فناوری و دانایی و توانایی و ایمان و جهاد فرزندان این ملت به زانو درآمد و این یعنی رزق لایحتسب.

پیام برخورد اغلب موشک ها به هدف

تصاویری که در جهان منتشر شد حاکی از این بود که اغلب این موشک ها به هدف برخورد کرده اند و این پیام را داشت که ما آن محل استقرار پایگاه های نظامی شما را هدف قرار دادیم، ما هم اگر بخواهیم میتوانیم آن کاری که شما در غزه انجام دادید در تل آویو و حیفا انجام بدهیم، پیامش این بود که ما می توانیم آن کاری که شما در ضاحیه لبنان انجام میدهید انجام بدهیم.

باید بر بازوان چنین فرزندانی بوسه زد و خداوند را به واسطه چنین رهبر حکیمی که با حمایتش از علم و فناوری عزت و افتخار را برای ایران اسلامی رقم زدند.

ایران اسلامی، نمودار عظمت و قدرت اسلام

آخرین فراز سخنم این است که نمازگزاران عزیز ،آنانی که سخنان مقام معظم رهبری را در خطبه‌ های نماز دشمن شکن و در نصر و فتح جمعه خواهید شنید و سخنان این خدمتگزار را هم می‌شنوید یا خواهید شنید، ایران اسلامی امروز نمودار عظمت و قدرت اسلام در این روزگار است، و حمایتش از کشورهای محور مقاومت روزگار را بر دشمنان بشریت سیاه کرده و این قدرت و قوت ایران اسلامی است .

آمریکا و هم پیمانانش بدانند رژیم جعلی نابود خواهد شد.

آمریکا و هم پیمانانش و رژیم جعلی بداند که تنازع و تقابل با توده های ميليوني مسلمان بی فایده است و این رژیم جعلی نابود خواهد شد .

سلاح ما ایمان است.

ملت عزیز ایران هم دشمن شناس است و بداند که سلاح اصلی ما ایمان و جهاد و علم و فناوری و وحدت و هوشیاری است و اگر ملتی این ها را داشته باشد هیچ کس نمی‌تواند به او آسیب برساند.

مسؤلین باید قدر مردم را بدانند.

سران قوا، هیئت دولت ، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، همه سازمان ها و دستگاه های خدمتگزار قدر چنین ملتی را بدانند و در رفع مشکلات این مردم با همت مضاعف و کار شبانه روزی تلاش کنند. در نگاه امام و مقام معظم رهبری هر دسته و گروهی به ارزش های اسلامی، به مصالح ملی، به سرنوشت کشور و خدمتگزاری حقیقی نه شعاری، به مردم احترام گذاشت چنین شخصی محترم است.و تلاش شود که در اندیشه و عمل آنچه انجام می‌دهیم به نفع اسلام و مسلمانان باشد.

دنبال داد و ستد برای مسؤلیت ها نباشیم.

دنبال داد و ستد برای گرفتن پست و مسؤلیت ها در مقطعی که دولت ها در حال تغییر و تحول اند نباشیم که این مسیر، مسیر بیراهه و سقوط است. برای اینکه آینده خود را حفظ کنیم به دنبال داد و ستد نباشیم‌ . بایستی قدر این ملت را که در فراز و فرود ها همیشه حامی بوده و هست و خواهد بود را با خدمتگزاری دانست.

 

1403/7/13