نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1403/04/08

نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1403/04/08
تیر 10, 1403
456 بازدید

خطبه اول “أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.” حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد، روز جمعه ٨ تیر ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد […]

خطبه اول

“أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.”

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد، روز جمعه ٨ تیر ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد گفتند:

سبک زندگی

در ادامه سخنان هفته های گذشته در باب سبک زندگی اسلامی، به فضیلت صبر رسیدیم؛ صبر به عنوان یک فضیلتی که فضیلت های دیگری را هم همراه خودش دارد.
صبر و شکیبایی و مقاومت، موفقیت را برای انسان در پی دارد.

حضرت ایوب، نمونه ی فردی صبور

در قرآن مجید از حضرت ایوب علیه السلام به عنوان یک انسان صبور یاد شده است.
حضرت ایوب پیامبری بود که بنده ی محض خداوند بود. تمام کارهایش در راستای کسب رضایت خداوند بود. خداوند نعمت های فراوانی به جهت اموال و فرزندان به او داده بود و همیشه در حال تسبیح و شکر خداوند بود، به طوری که این شکرگزاری و تسبیح او سبب تحسین فرشتگان می شد و مقامش در نزد فرشتگان یک منزلت و مقام بزرگی بود. بندگی و اطاعت حضرت ایوب، سبب حسادت شیطان شد و به خداوند عرض کرد، این تسبیح و شکرگزاری حضرت ایوب به واسطه این است که تو، به او نعمت های فراوان ازجمله فرزندان قوی و نیرومند و اموال منقول و غیرمنقول داده ای. اگر این اموال را از او بگیری، حضرت ایوب یک بنده ی ناسپاس خواهد شد. خداوند هم به شیطان فرصت داد گفت بر روح و روان پیامبر که نمی‌ توانی مسلط شوی ولی تو را بر دنیای حضرت ایوب مسلط میکنم .
خداوند این داستان و حقیقت را به خاطر این ذکر می‌کند که مسلمانان در مکه شدیداً مورد آزار و اذیت مشرکین بودند. هم آنها را شکنجه می‌کردند و هم تحریم اقتصادی می‌کردند و معاملات و مراودات را بر آنها سخت می کردند. خداوند این قضیه حضرت ایوب را به عنوان یک نمونه و الگو برای تازه مسلمانان مکه ذکر می‌کند که البته اینها در هر عصری، برای همه ما آموزنده است.
باتوجه به اجازه ای که خداوند به شیطان داد، شیطان اموال حضرت ایوب را آتش زد و حضرت ایوب، آنچنان فقیر شد که نمی‌توانست زندگی خود را اداره کند. ولی باز مشاهده کرد که این پیامبر الهی بر شکر و سپاسش افزوده شده است و لحظه ای از یاد خدا غافل نمیشود. نیرنگ جدیدی را ارائه و پیشنهاد کرد که این سپاس حضرت ایوب به خاطر این است که مورد حمایت فرزندانش هست. فرزندانش ازامکانات و توانایی خوبی برخوردارند. این سپاس و شکر، به خاطر تکیه به فرزندانش است اگر این فرزندان را هم از او بگیری، در این صورت خواهی دید که ایوب حالش تغییر خواهد کرد. شیطان بلافاصله خانه ای را که فرزندان حضرت ایوب با خانواده هایشان در آن زندگی می‌کردند، خراب کرد و همه زیر آوار فوت کردند.ولی باز هم با اینکه حضرت ایوب داغدار این مسئله بود لحظه ای از شکرگزاری خداوند کوتاهی نکرد. شیطان سرکش و طغیان گر چنین گفت که اگر سلامتی را از حضرت ایوب بگیری، شکر و سپاس خدا را به جای نمی آورد. حضرت ایوب به یک بیماری سختی مبتلا شد به گونه ای که زمین‌گیر شد و نمی‌توانست کارهایش را انجام دهد ولی هیچ گاه زبان به شکایت باز نکرد.فقر، داغدار بودن و بیماری که اورا عاجز کرد، اما عرض کرد که پروردگارا به واسطه نعمت جان و ایمانی که به من داده ای تو را شاکرم.شیطان امید داشت که با گذشت زمان، حضرت از این وضعیت خسته شود و ناسپاسی کند ولی چنین نشد و همسرش از او سالها پرستاری کرد. آخرین نقشه شیطان رجیم این شد که به صورت پیرمرد نیکوکاری آمد و وارد گفتگو با همسرحضرت ایوب شد که اگر اسم من را ببری من می‌توانم حضرت ایوب را درمان کنم و تو را از این وضعیت زحمت و رنجی که داری نجات دهم. همسر حضرت ایوب هم گمان کرد که این یک پیرمرد خیرخواه است.[البته امروز هم شاهد نمونه های اینگونه شیطنت ها هستیم، یعنی گاهی نفسانیات اینگونه سراغ آدم می آیند که : در فلان جا من تو را تایید میکنم اسم من را پشت بلندگو ببر،یا در فلان اجتماع فلان القاب را در مورد من به کار ببر، فلان جای نشستن را برای من حفظ کن تا بیایم، وقتی آمدم شما با آمدن من صلوات بفرست، بیایید جمع بشوید و همه پشت سر من بایستید تا من با شکوه و عظمت وارد این مجلس شوم و…]

درهر حال همسر حضرت ایوب این را با پیامبر در میان گذاشت، حضرت ایوب ناراحت شد و به همسرش فرمود که ما عمری در سلامت و نعمت الهی بودیم حالا یک چند صباحی دچار سختی و مشکلات شدیم و شما تحت تأثیر این القائات شیطانی قرار گرفته اید و از شدت ناراحتی به همسرش گفت از جلوی چشم من دور شو. و به خداوند سوگند خورد که اگر سلامت خود را پیدا کنم، صد تازیانه به تو میزنم، گاهی مقام و منزلت یک پیامبر در حدی است که انتظار نمی‌رود از همسرش چنین کلامی بشنود و به غیر خدا تکیه کند؛ چون حضرت ایوب این نوع تحت تأثیر قرار گرفتن همسر خودش را یک نوع ناسپاسی نسبت به خداوند می دانست. در هر حال حضرت ایوب با همه این سختی ها و دشواری ها، با تکیه بر صبر و شکیبایی و مقاومت که جزء سبک زندگی اسلامی است با موفقیت پیروز شد و بر شیطان غلبه کرد. در سوره ص آیات 41 تا 44 خداوند این مطلب را ذکر می‌کند:
وَاذْكُرْ عَبْدَنَا أَيُّوبَ إِذْ نَادَىٰ رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الشَّيْطَانُ بِنُصْبٍ وَعَذَابٍ
“و یاد کن از بنده ما ایّوب هنگامی که به درگاه خدای خود عرض کرد: (پروردگارا) شیطان مرا سخت رنج و عذاب رسانیده.”
بعد از این همه امتحانات الهی خداوند به او فرمود :

ارْكُضْ بِرِجْلِكَ ۖ هَٰذَا مُغْتَسَلٌ بَارِدٌ وَشَرَابٌ
“(خطاب کردیم که) پای به زمین زن (زد و چشمه آبی پدید آمد، گفتیم) این آبی است سرد برای شستشو و نوشیدن (در آن شستشو کن و از آن بیاشام تا از هر درد و الم بیاسایی).”

پاداش خداوند به مقاومت حضرت ایوب

بعد از این مقاومت خداوند این پاداش را به حضرت ایوب داد:

وَوَهَبْنَا لَهُ أَهْلَهُ وَمِثْلَهُمْ مَعَهُمْ رَحْمَةً مِنَّا وَذِكْرَىٰ لِأُولِي الْأَلْبَابِ
“و ما اهل و فرزندانی که از او مردند و به قدر آنها هم علاوه به او عطا کردیم تا در حق او لطف و رحمتی کنیم و تا صاحبان عقل (نتیجه صبر در بلا را) متذکر شوند.”
معلوم می‌شود که در فرهنگ قرآنی ما فرزند زیاد داشتن هبه ی الهی است. خاله و دایی و عمه و عمو هدیه الهی هستند و کسی که این ها را دارد یک امتیازی دارد. نباید جامعه ما به سمت و سویی حرکت کند که در آینده از داشتن خاله و دایی و عمه و عمو و… محروم بشود.

و در ادامه آیه فرمود “وَذِكْرَىٰ لِأُولِي الْأَلْبَابِ” یک یادآوری باشد برای اهل خرد و برای مؤمنین ، برای همه نمازگزاران که بدانند صبر و شکیبایی در آن مسیری که خداوند ترسیم می‌کند چه عاقبت بخیری دارد.
و اما چون حضرت ایوب سوگند خورده بود همسرش را تازیانه بزند خداوند فرمود:

“وَخُذْ بِيَدِكَ ضِغْثًا فَاضْرِبْ بِهِ وَلَا تَحْنَثْ ۗ إِنَّا وَجَدْنَاهُ صَابِرًا ۚ نِعْمَ الْعَبْدُ ۖ إِنَّهُ أَوَّابٌ”
“و (ایوب را گفتیم) دسته‌ای از چوبهای باریک ونرم که دردی ندارد (خرما) به دست گیر و (بر تن زن خود که بر زدنش قسم یاد کردی) بزن و عهد و قسمت را نشکن (و زن را هم بی گناه نیازار) ما ایوب را بنده صابری یافتیم، نیکو بنده‌ای بود که دایم رجوع و توجهش به درگاه ما بود.”
البته اسلام قوانینی دارد که در هرحال باید رعایت بشود؛ مثلا شما در خانه تنها هستید، اما مستحب است وقت نماز، اذان بخوانید ولو هیچ کس نباشد و نمازجماعتی هم نباشد. یا میرسید سر چراغ قرمز، هیچ ماشینی هم نیست، جلوی چراغ قرمز باید بایستید، قانون است. پیامبر خدا سوگند خورده است که با همسرش چنین برخوردی داشته باشد این برخورد را انجام می‌دهد ولی به شیوه ای که هم آن همسر آزار نبیند و هم سوگندش شکسته نشود. اینها نشان دهنده این است که مردم ببینند که انبیا عبد خدا هستند، درباره آنها غلو نکنند. درباره معصومین غلو نکنند. و هر انسانی در اثر صبر به مقاماتی می‌رسد، ان مع العسر یسرا و در فقر و بیماری و داشتن و نداشتن باید حال آدم یکسان باشد، اینها جزء زندگی بشری است و هم انبیا مبتلا می‌شوند و هم غیر انبیا، و مردم باید راه برخورد با مشکلات را یاد بگیرند.ازاین رو خودم وهمه شما را به تقوای الهی وصبر وشکیبایی فرامین خوانم .درپایان هم با قرائت سوره ای از قرآن خطبه اول به اتمام رسید.

خطبه دوم

“بسم الله الرّحمن الرّحیم”
“الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ الطّاٰهِرینَ والصلاة والسلام عَلی عَلیِِ اَمیرَالمُومِنینَ وَ عَلی فاطِمَةَ الزّهرا سَیِدَةِ النِّساءِ العالَمین وَ عَلی …»

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد،جمعه ٨تیر ماه ۱۴۰۳ در خطبه‌‌ دوم نماز جمعه که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد گفتند:

سفارش به حق گویی و پذیرش حق

در سوره والعصر، همه ما را به پذیرش حق سفارش می‌کند:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾
إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾
إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾
سوگند به عصر [غلبه حق بر باطل] (۱) كه واقعا انسان دستخوش زيان است (۲)مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏ اند.(٣)”

البته حق گویی و پذیرش حق همراه با سختی ها و دشواری هایی است، هم جاهایی پذیرش حق به نفع ما نیست. و هم گاهی گفتن حق برای انسان ضرر و زیان هایی دارد. ولی ما ببه حق و صبر توصیه شده ایم و این سفارش، با تقوا، ایمان، عمل صالح، انجام واجبات، دوری از محرمات و ترک شبهات فراهم می‌شود، خودم و همه شما را به تقوای الهی فرامی‌خوانم.

دوشنبه روز خانواده و تکریم بازنشستگان

دوشنبه روز خانواده و تکریم بازنشستگان است. با توجه به آن مطلبی که در باب همسر حضرت ایوب عرض کردم. در قرآن می‌فرماید:
وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ با همسر، خانواده به نیکی رفتار کنید. حتی یک جایی رفتاری از همسر ممکن است مورد پسند شما نباشد، این اطلاق دارد وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ یک جایی باید جلوی خشم خودت را بگیری، یک کاری در خانواده انجام می‌گیرد که زمینه عصبانیت تو را فراهم می‌کند و اینجا بایستی حلم داشت، صبور بود. و هرچه از حیات بشریت می‌گذرد انسان به اهمیت نقش مادر خانواده و همسر در درون خانواده بیشتر پی می‌برد.

پاداش خدمت مرد به همسرش در خانه

حدیث مفصلی است ولی به صورت کوتاه عرض میکنم که پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی صلي الله عليه و آله و سلم وارد منزل اميرالمؤمنين شدند و دیدند که اميرالمؤمنين و حضرت صدیقه طاهره نشسته اند و امیرالمؤمنین عدس پاک می‌کند، آن مجاهدی که عمروبن عبدود را به آن شکل به قتل رسانید، قهرمان خیبر و بدر و احد، عدس پاک می‌کند. پیامبر به او فرمودند که علی جان، سخن من را بشنو هرچه من می‌گویم از خداوند می‌گویم و درباره خدمت به همسر فرمود از دنیا نمی‌رود مگر اینکه جای خود را در بهشت می‌بیند، مردی که درون خانواده به همسر کمک می‌کند اینطور جایگاهی دارد. خدمت به همسر، غضب پروردگار را فرو می نشاند، کفاره گناهان کبیره است، برای هر قدمی که برمی‌دارد ثواب یک حج و عمره را دارد. و خداوند ثواب صابرانی چون حضرت یعقوب و حضرت داود و حضرت عیسی را به او می‌دهد.
این است حقوق بشر، حقوق خانواده، و دروغگویانی هستند که به عنوان حقوق بشر و حقوق زن، بدترین آسیب ها را به زنان و مادران در درون خانواده زدند. این حقوق بشر اسلامی در حفظ احترام خانواده است. و این روز را به همه همسران تبریک و تهنیت عرض میکنم. به همه بازنشستگان عزیز هم که همه ما روزی از خدماتشان برخوردار بوده ایم هم عرض تبریک می‌گویم.

جشن عید غدیر

جشن بزرگ عید غدیر علاوه بر کوچه ها و خیابان ها در همه شهرها و بخش ها و روستاهای استان ما، جمعاً در ١۵کیلومتر برگزار شد و موکب های گوناگونی آنجا برقرار بود که هفتصدموکب نام برده شده است.و دویست موکب هم در شهر خرم آباد بودند که جای تشکر و قدردانی دارد.

تشکر و قدردانی از دست اندرکاران جشن عید غدیر

از عموم مردم و جوانان انقلابی، از همه نهادهای دولتی و مردمی، از آن هایی که نظم و امنیت را برقرار کردند، خصوصا از کارگران شریف و زحمت کشی که قابل احترام هستند و در پایان جشن خیابانی، این آثار برجای مانده را جمع آوری می‌کنند جای تقدیر و تشکر دارد.

تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان مراسم هفتم تیر

از حضور شما، همه هم استانی ها و مردم شهر خرم آباد که در بزرگداشت شهدای هفتم تیر و چهلم شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید حضرت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی شرکت کردید تقدیر و تشکر میکنم.

انتخابات، عبادت اجتماعی

امروز هشتم تیر، روز انتخابات است. همانطور که شرکت در نماز جمعه، یک عبادت اجتماعی است، شرکت در انتخابات هم یک عبادت اجتماعی است و مشارکت در سرنوشت خویش است و بایستی با حضور در پای صندوق های رأی این نعمت الهی انتخابات را قدر بدانیم و آن وظیفه ی خود را انجام بدهیم.

حضور مردم، موجب استمرار انقلاب اسلامی

پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه حضور این مردم بود، استمرارش هم به واسطه حضور مردم است.

شرکت در انتخابات، موجب امنیت و اقتدار کشور

حضور در پای صندوق های رأی هم اقتدار آفرین است، هم امنیت آفرین است و هم پشتوانه قوی برای رئیس جمهور آینده در تعاملات بین المللی و در اجرای وظایفی که در داخل کشور دارد می باشد.

در انتخابات، اصلح را انتخاب کنید

البته با توجه به اینکه همه ما پذیرای نظر شورای نگهبان هستیم، همه این ها را هم شورای نگهبان تایید کرده است، ولی طبیعتاً در باب صلاحیت ها، اینها با هم تفاوت هایی دارند، در پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی، یک تفاوت هایی وجود دارد. در نوع اداره کشور، در امور داخلی و خارجی از گفتگوهایشان شنیدید که تفاوت هایی با هم دارند. به هرحال برای ما وقایع سال ٨٨ یک وقایع تلخی است، اتفاقات سال ١۴٠١ برای ما یک وقایع تلخی است. به هرحال شما مشاهده می‌کنید و این یک راه تشخیص است که چه کسانی حمایت کردند و همگام شدند با کسانی که آن وقایع تلخ و زشت را در کشور ما به وجود آوردند و می‌توانید تشخیص دهید که این ها در چه جایی حضور دارند، به جهت صلاحیت، شورای نگهبان تایید کرده است ولی به جهت این که کدام یک شایسته ترین هستند و عقل انسان هم می‌گوید باید شایسته ترین را انتخاب کرد این ها با هم تفاوت دارند و خود شما هم آگاه و بصیر هستید و می‌توانید تشخیص بدهید. ان شاء الله آن مشارکت حداکثری که وظیفه اول است همه به خوبی انجام بدهند. در تشخیص اصلح هم همه دارای اختیار هستند، هر کس می‌تواند به وظیفه خودش عمل کند. ولی اگر کسی بداند که شایسته ترین، فلان شخص است و به شخص دیگری رأی بدهد این خیانت به خدا و رسول خدا و مومنین است.

دهم تیر، روز صنعت و معدن

روز یکشنبه دهم تیر روز صنعت و معدن است، ما ظرفیت های زیادی در استانمان از صنعت و معدن داریم و برخی از این ظرفیت ها از بالقوه، بالفعل شده اند ولی برخی از ظرفیت ها هنوز باقی است. از همه صنعتگران و کسانی که در عرصه صنعت، در بخش مردمی و دولتی هم فعالیت می‌کنند تشکر و قدردانی میکنم و انتظار می‌رود که با چاره اندیشی و تقویت صنعت و معدن این دیو بیکاری در این استان کاهش پیدا کند.

دوشنبه، روز مباهله

روز دوشنبه هم روز مباهله است و این روز هم جزء روزهای تاریخ ساز و سرنوشت ساز است که وقتی پیامبر اسلام با امیرالمؤمنین علیه السلام و حضرت فاطمه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها و حسنین علیهما السلام در آن صحنه حاضر شدند، اسقف نجران که ابوحارثه بود گفت از این کسی که پیامبر است و با این قاطعیت ویقین و با این هیئت در این صحنه حاضر شده است میترسم که نفرینش ریشه نصرانیت را از بیخ و بن برکند و عقب نشینی کرد و پیشنهاد مصالحه و پذیرش مالیات را داد.

هفته افشای حقوق بشر امریکایی

ششم تا دوازدهم تیر هفته افشای حقوق بشر آمریکایی است که جا دارد دانشگاهیان و حوزویان، این هفته را هم برای نسلی که هستند و هم نسلی که در آینده می آیند بیان کنند. گرچه الان، مخالفت با حقوق بشر برای هر انسان منصفی از سوی آمریکا، روشن است.

شهید آیت الله صدوقی، الگویی برای ائمه جمعه

روز یازدهم تیرماه شهادت حضرت آیت الله صدوقی، شهید محراب است، یک عالم، فاضل، مجتهد که برای همه ما ائمه جمعه الگو است، یک امام جمعه ای در تراز انقلاب اسلامی که به جهت علمی، فرهنگی و خدمت به مردم نمونه بود، به وسیله منافقین پلید به شهادت رسید. خداوند ان شاء الله او و علامه امینی را که این روزها متعلق به او است در اعلی علیین جای بدهد.

روز قلم

سوگند خداوند به قلم، نشان عظمت قلم و نوشته هایی است که به واسطه قلم روی کاغذ می آید. و این قلم است که نیات افراد را آشکار می‌کند و میراث ماندگاری را از گذشتگان به ما منتقل می‌کند و عاملی برای پیشرفت در تمام اعصار است. این روز را به همه اهل قلم تبریک می گویم

روز شهرداری ها

روز شهرداری را هم به همه کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم. شهرداری به تازگی کارهایی را شروع کرده است که باید از این کارهای جدید آنها هم تشکر کرد. البته کارهای بر زمین مانده فراوان است، از جمله آسفالت کوچه ها که انتظار می‌رود با سرعت بیشتری این کار به وسیله شهرداری ها چه شهرداری مرکز استان و دیگر شهرها انجام بگیرد و اموری که به معماری شهر برمی‌گردد، اینها یک خلأ هایی است که ان شاء الله شهرداری با این رویکرد جدیدش بتواند رضایت مردم را کسب کند.

تشکر از بخش فرهنگی شهرداری

از بخش فرهنگی شهرداری هم تشکر میکنم که در مراسم ها و جشن ها و… همکاری لازم را به عمل می‌آورد.

شهرداری، سازمانی عمومی

البته شهرداری یک سازمان عمومی مردم نهاد غیردولتی است و درآمد آن به وسیله مردم تأمین می‌شود. انتظار می‌رود هم مردم و هم سازمان ها و ادارات دولتی که بدهکار شهرداری هستند، منصفانه بدهکاری ها را پرداخت کنند که شهرداری بتواند خدماتش را به مردم بیشتر ارائه بدهد.

 آغاز ثبت نام حوزه های علمیه

ثبت نام حوزه های علمیه خواهران و برادران هم آغاز شده است و همه جوانان را به سربازی امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌شریف دعوت می‌کنیم که اگر کسانی به عنوان سرباز امام زمان ورود پیداکنند و آن درس هایی که لازم هست را به خوبی بخوانند و تهذیب لازم را هم به عمل آورند و از لحاظ اخلاق و عمل هم مزیّن به صفات نیک بشوند، قطعا دنیا و آخرت آنها هم آباد است.

آتش سوزی جنگل با قتل نفس تفاوتی ندارد.

این آتش سوزی جنگل ها، همه ما را آزار میدهد. آتش سوزی جنگل با قتل نفس تفاوتی ندارد. البته ما اطلاع داریم که همه کسانی که دست اندرکار این موضوع هستند از سازمان منابع ملی و طبیعی، جنگلداری، ستاد بحران، بسیج و نیروهای مردمی، همه اینها در این گرما تلاش می‌کنند، ولی باید یک فکر اساسی برای این کار کرد.
واقعا اگر کسانی عمداً این کار را انجام می‌دهند باید با فوریت با اینها برخورد کرد. ضمن اینکه بایستی امکانات کشوری را هم در این جهت به کمک گرفت چون این با قتل نفس تفاوتی ندارد، امروز حیات انسان بستگی به فضای سبز، درختان، جنگل ها و مراتع دارد..درپایان هم با قرائت سوره ای از قرآن خطبه دوم به پایان رسید.

1403/4/8