
خطبه اول “أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبىالقاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.” حجت الاسلام و المسلمین بهروز شمسی فر امامجمعه موقت خرمآباد، روز جمعه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۴ در خطبههای نماز جمعه شهرستان خرمآباد که […]
خطبه اول
“أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبىالقاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.”
حجت الاسلام و المسلمین بهروز شمسی فر امامجمعه موقت خرمآباد، روز جمعه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۴ در خطبههای نماز جمعه شهرستان خرمآباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد گفتند:
توصیه به تقوای الهی
اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله، خودم و همه برادران و خواهران گرامی را دعوت به تقوای الهی میکنم با سوره مبارکه زلزال که میفرماید :
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا
وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا
وَقَالَ الْإِنْسَانُ مَا لَهَا
يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا
بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحَى لَهَا
يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ
فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ
وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ »
نمود و ظهور حقیقت اعمال انسان در آخرت
روزقیامت که همه ی انسان ها از قبر بیرون می آیند تا ذره ای کار خیر که انجام داده اند یا ذره ای کار معصیت را که از آنها سر زده در صحرای محشر ببینند. رابطه دنیا و آخرت یک پیوستگی عمیقی است. آخرت ، باطن و حقیقت اعمال انسان است که در آن دنیا نمود و ظهور پیدا میکند.
در این دنیا فرصت عمل و در آن دنیا حسابرسی و دیدن نتیجه ی اعمال است.
فقیه شدن عرب تازه مسلمان
فرد تازه مسلمانی خدمت پیامبر آمد که به من قرآن بیاموزید، پیامبر یکی از اصحاب را مامور کرد به او قرآن بیاموزد. اولین سوره همین سوره زلزال بود،وموقعی که رسید به این آیه که کسی ذره ای خوبی کند میبیند و کسی که ذره ای بدی کند میبیند. گفت این سخن خداست؟ گفت بله. گفت بس است! بلند شد و رفت. صحابی خدمت پیامبر رفت و گفت این عرب تازه مسلمان صبر نداشت و سریع رفت. جریان را گفت. پیامبر فرمود رجع فقيها ، یعنی آگاه، فهمیده برگشت.
تفاوت دانستن با یقین
دانستن با یقین و باور فرق میکند . همه ما می دانیم کسی که از دنیا رفته ،کاری از دستش بر نمی آید. اما چقدر انسان ها هستند که از خوابیدن کنار جنازه میت می ترسند، می دانند که او کاری نمیکند اما یقین چیز دیگری است. اگر انسان یقین پیدا کند که صحرای قیامت چگونه است ، زندگی او دقیق و با حساب و کتاب است. انگار دوربینی را هم در درون و هم بیرون انسان کاشته اند. تمام لحظه به لحظه های زندگی انسان را ثبت و ضبط می کنند. و روز قیامت ، انسان صحنه های زندگی خود را میبیند و عین اعمال خود را مشاهده میکند. كَفَىٰ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا، کافی است که امروز خودت بر خود حسابگر باشی.
( سوره اسراء، آیه ۱۴)
آن روز دیگر انسان خودش برای قضاوت در رابطه با خودش کافی است.
اما میفرماید کوچکترین خیر و بدی را می بینید، پس انسان بعضی چیزها را نباید فراموش کند. نباید کوچک بشمارد.
خداوند چهار چیز را در چهار چیز پنهان کرده است.
امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود : إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَخْفَى أَرْبَعَةً فِي أَرْبَعَةٍ ( اگر انسان به همین آیه شریفه و همین روایت امیرالمؤمنین عمل کند برای او بس است) حضرت فرمود خدا چهار چیز را در چهار چیز پنهان کرده است:
1-رضایت خود را در میان طاعتها
▫️ أخْفَى رِضَاهُ فِي طَاعَتِهِ فَلاَ تَسْتَصْغِرَنَّ شَيْئاً مِنْ طَاعَتِهِ فَرُبَّمَا وَافَقَ رِضَاهُ وَ أَنْتَ لاَ تَعْلَمُ ، خدا رضایت خود را در اطاعتش قرار داده پس هیچ اطاعتی را کوچک نشمارید چون ممکن است رضای خدا در همین باشد و تو ندانی ، محبت کردن ، جرعه ای آب به کسی دادن،دست فقیری را گرفتن ، یتیم نوازی کردن و… هر عبادتی را، کوچک نشمارید، چون ممکن است رضای خدا در همان باشد، یک سنگ یا پوست هندوانه ای را از جلوی پای مسلمانان برداشتن که مبادا پای مسلمانی به آن بخورد، فقیر و نیازمندی را در می یابید ، زمینه ازدواج برای جوانی را فراهم کردن، کسی که مسکن ندارد به انداره توان به او کمک میکنید، صدقه میدهید، لقمه نانی به گرسنه ای می دهید، برهنه ای را می پوشانید و… هر کار خیری را، کوچک نشمارید و فراموش نکنید ، در راه رضای خدا باشد ، ممکن است همان رضایت و خشنودی خدا را به دنبال داشته باشد.
2-خشم خود را در میان گناهان
و أَخْفَى سَخَطَهُ فِي مَعْصِيَتِهِ فَلاَ تَسْتَصْغِرَنَّ شَيْئاً مِنْ مَعْصِيَتِهِ فَرُبَّمَا وَافَقَ سَخَطُهُ مَعْصِيَتَهُ وَ أَنْتَ لاَ تَعْلَمُ ، خدا خشم و غضب خود را در معصیت و نافرمانی خودش قرار ده ، پس هیچ گناهی را کوچک نشمارید چون ممکن است همان خشم و غضب خدا در آنجا مخفی شده باشد و شما نمی دانید. یک نسبت بد به کسی دادن، یک غیبت گفتن، یک دروغ گفتن ، یک تهمت زدن ، اذیت و آزار کردن ، یک لقمه ی حرام ، بیت المال را ضایع کردن، اسراف کردن، فحش دادن ، هر گناه و معصیتی را، کوچک نشمارید چون ممکن است خشم و غضب خدا در همان باشد و انسان نمی داند. که در قرآن هم میفرماید : وَنَضَعُ الْمَوَازِينَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيَامَةِ فَلَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئًا ۖ وَإِنْ كَانَ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ أَتَيْنَا بِهَا ۗ وَكَفَىٰ بِنَا حَاسِبِينَ، و ترازوهای عدالت را در روز قیامت می نهیم و به هیچ کس هیچ ستمی نمی شود؛ و اگر [عمل خوب یا بد] هم وزن دانه خردلی باشد آن را [برای وزن کردن] می آوریم، و کافی است که ما حسابگر باشیم. (سوره انبیاء، آیه ۴۷) اگر حسابرس خداست هیچ کار خیری را کوچک نشماریم و هیچ گناهی را کوچک نشماریم.
3-جابت خویش را در میان دعاهایش
و أَخْفَى إِجَابَتَهُ فِي دَعْوَتِهِ فَلاَ تَسْتَصْغِرَنَّ شَيْئاً مِنْ دُعَائِهِ فَرُبَّمَا وَافَقَ إِجَابَتَهُ وَ أَنْتَ لاَ تَعْلَمُ ، خدا اجابتش را در دعا قرار داده پس هیچ دعایی را کوچک نشمارید چون ممکن است اجابت خدا در همان باشد و تو ندانی. همین دعاهایی که می خوانید ، دعای کمیل، حیف است در مساجد دعای کمیل برگزار شود و انسان حضور نداشته باشد ، حضور در مسجد و نماز جمعه و جماعت، دعای ندبه و توسل و… حیف است مساجد خالی باشد . روز قیامت مسجد شکایت خواهد کرد از کسانی که نزدیک اند اما حضور پیدا نمی کنند.
آنجا دعا خوانده میشود شاید اجابت خدا در همان دعا باشد ، اینها را کوچک نشمارید.
4-ولی خود را در میان بندگان خود
و أَخْفَى وَلِيَّهُ فِي عِبَادِهِ فَلاَ تَسْتَصْغِرَنَّ عَبْداً مِنْ عَبِيدِ اَللَّهِ فَرُبَّمَا يَكُونُ وَلِيَّهُ وَ أَنْتَ لاَ تَعْلَمُ، خدا دوست و حبیب خود را در میان بندگانش مخفی کرده ، هیچ بنده ای از بندگان خدا را کوچک نشمارید ، چه بسا او حبیب خدا باشد و تو نمی دانی . نه به ظاهر است و نه به پست و مقام ، نه به مدرک و مال و ریاست و لباس ، معلوم نیست حبیب خدا کیست، حق نداری کنار دستی خود را کوچک بشماری ، چه بسا بعضی ها حبیب خدا هستند و ما آنها را کوچک بشماریم.
این آیه شریفه را انسان باید جلوی چشمش قرار دهد: فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ ،وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ. یک نگاه محبت آمیز و یک نگاه تحقیر آمیز را خدا ثبت می کند. آنوقت انسان در آنجا میبیند و کاری هم از دستش بر نمی آید، واقعا اگر این آیه، آیه قرآن است و این سخن سخن خداست انسان باید مراقبت کند که مباد روز قیامت گرفتار شود.
ارزش عمل به کوچکی و بزرگی آن نیست.
يا بُنَيَّ إِنَّهَا إِنْ تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ فَتَكُنْ فِي صَخْرَةٍ أَوْ فِي السَّمَاوَاتِ أَوْ فِي الْأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللَّهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَطِيفٌ خَبِيرٌ،
پسرکم! اگر عمل هموزن دانه خردلی و در درون سنگی یا در آسمان ها یا در دل زمین باشد، خدا آن را [در قیامت برای حسابرسی] می آورد؛ یقیناً خدا لطیف و آگاه است.
(سوره لقمان، آیه ۱۶)
شما کار خیر کنید و فراموش کنید ، در هر کجا باشد خدا آن را ثبت میکند و روز قیامت آن را حاضر میکند. آن عملی که مقبول باشد ارزش دارد ، به کوچکی و بزرگی نیست . ممکن است یک عملی بزرگ باشد اما مقبول رضای الهی واقع نشود.
بعضی مواقع اصحاب اهل بیت می آمدند، وجوهات می آوردند خدمت امام ، امام یک مبلغ کوچکی را میپذیرفت ، مثل همان خانم(شطیطه) که خمس فرستاده بودند خدمت امام معصوم ، امام خیلی ها را قبول نکرد اما آن مبلغ ناچیزی را که او فرستاده بود فرمود آن را بدهید. پس عمل اگر برای خدا باشد می ماند و باقی است و اگر برای خدا نباشد فردای قیامت انسان دستش خالی است و دستش به جایی هم نمی رسد.
در محضر خدا گناه نکنیم.
امیدوارم که خدا ما را در باور و یقین به این سخنانش یاری کند. ما اگر در مقابل طفلی قرار بگیریم چون میبینیم او دارد نگاه میکند انسان شرم میکند از بعضی سخنان و رفتارها، و مراقبت می کند ، بعد انسان در محضر خدا مراعات نکند ، معصیت بکند و روز قیامت یوم الحسرة ، حسرت دامنگیر او میشود. شیطان در کمین می نشیند ، باید خیلی مراقب بود و از خدا و معصومین استمداد بخواهیم که ما را یاری کنند و در مقابل شیطان و نفس ما را رها نکنند.
▫️قرائت سوره مبارکه توحید زینت بخش خطبه اول.
خطبه دوم :
“بسم الله الرّحمن الرّحیم”
“الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبىالقاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ الطّاٰهِرینَ والصلاة والسلام عَلی عَلیِِ اَمیرَالمُومِنینَ وَ عَلی فاطِمَةَ الزّهرا سَیِدَةِ النِّساءِ العالَمین وَ عَلی …»
حجت الاسلام و المسلمین بهروز شمسی فر امام جمعه موقت خرم آباد ،روز جمعه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۴ در خطبه ی دوم نماز جمعه شهرستان خرمآباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد گفتند :
توصیه به تقوای الهی
سفارش به تقوا را در این خطبه با این آیه کریمه در سوره بقره داریم که میفرماید:
الم، ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ.
قرآن کتاب هدایت ،کتاب زندگی و سعادت در دنیا و آخرت، برنامه ای برای تکامل انسان که هیچ شک و تردید در آن نیست. اما برای بهره گیری از قرآن شرط اول تقواست هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ هرچه انسان طهارت و پاکی درونش بیشتر باشد بهره مندی او از قرآن بیشتر است. تقوا شرط اول برای هدایت پذیری از قرآن است.
لزوم تدبر در قرآن
قرآن یک خواندن دارد،یک ترجمه دارد ، نگاه به قرآن هم حتی ثواب دارد اما مهمتر تدبر در قرآن است ،که انسان آیات را همان لحظه که می خواند به معنا توجه کند ، ترجمه را ببیند و چند لحظه تدبر کند که همین لحظه خدای تبارک و تعالی با من دارد سخن می گوید . چه میگوید و من چه باید بکنم ؟ تدبر در قرآن و عمل به دستورات قرآن سعادت بخش در دنیا و آخرت است ، ان شاءالله که خدا ما را در انس با قرآن و تلاوت قرآن، تدبر در قرآن، عمل به قرآن ، یاری کند و ما را از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت جدا نکند.
مناسبت های هفته
شهادت امام باقر علیه السلام
هفتم ذی الحجة شهادت امام باقر علیه السلام است و به امام زمان و همه شیعیان و پیروان آن حضرت تسلیت میگوییم . ان شاءالله که زیارت حرم مطهرش در این دنیا و شفاعتش در آخرت نصیب ما بگردد .
حج نمود وحدت مسلمین
ایام حج و حضور حجاج را در سرزمین نزول وحی داریم. حج ابراهیمی همراه با برائت از مشرکین است. حج نمود وحدت مسلمین، یک رنگی فقیر و غنی و یادآور صحرای محشر است. همانطوری که انسان با کفن از این دنیا می رود، حجاج با لباس سفید احرام مانند پوشیدن کفن در عرفات ، مشعر و منا ، جمع میشوند و یادآور حضور انسان در روز قیامت در صحرای محشر است. و باعث میشود این حاجی با توجه به این مطلب تواضع و خشوع پیدا کند ، ارتباطش با خدا بیشتر و اینکه همه با یک لباس یک رنگ حاضر میشوند، دل کندن از علایق دنیا ، از زرق و برق دنیا و توجه به خدا و سفر آخرت، حاجی را آماده میکند ان شاءالله در وقت بازگشت بتواند در این مسیر بماند و در این مسیر حرکت کند.
شهادت جناب مسلم ابن عقیل و پیام شهادت ایشان
شهادت جناب مسلم ابن عقیل را داریم ، سفیر امام حسین به سوی مردم کوفه ، پیامی که این شهادت دارد این است که مردم اگر با امام یا نماینده امام همراه بودند ، اطاعت کردند ، وحدت و انسجامشان را حفظ کردند و با نماینده امام بمانند پیروزی نصیب آنهاست. اگر جدا شوند ، شکست، تفرقه ، ناکامی نصیب آنها میشود.
دو مؤلفه مهم در شکست دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران
در دوران غیبت هم نماینده امام عصر ، ولی فقیه است تا زمانیکه ما پیرو و همراه او هستیم و با وحدت و انسجام پشت سر او حرکت کنیم ، دشمنان و قدرت های دنیا همانطوری که از اول انقلاب تا حالا نتوانستند نقشه های خود را پیش ببرند و به این مملکت آسیب برسانند ، الان هم نمی توانند. دشمنان با اینکه تمام امکانات مادی، نظامی ، سیاسی، اقتصادي را به کار گرفتند که این نظام مقدس را ساقط کنند ، نتوانستند چون دو مؤلفه باعث این شکست شده : یکی رهبری آگاه، فرزانه و الهی و یکی مردمی فهیم که پشت سر این رهبر حرکت کرده و فریب دشمن را نمی خورند.
سالروز قیام پانزدهم خرداد و زندانی شدن حضرت امام راحل
قیام پانزدهم خرداد و زندانی شدن حضرت امام که سرآغاز حرکت هایی در کشور و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی را به دنبال داشت.
امام شخصیتی کم نظیر
چهاردهم خرداد هم رحلت امام عظیم الشأن می باشد.امام شخصیتی کامل ، الهی که تاریخ بعد از پیامبران و معصومین،کم نظیر چنین شخصیتی را دیده است. از جهت علمی ، فقیه ، اصولی، مفسر، فیلسوفی کامل ، عارفی که هم در عمل عبد صالح خدا بود و هم در حوزه علم و نظر متخصص ، در سیاست نشان داد که انسان می تواند در تمام مسائل سیاسی حضور پررنگ و موثر داشته باشد اما قداست و پاکی خود را هم حفظ کند و این را به ما یاد داد.
امام در مقابل مستکبرین أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ و در مقابل مظلومین رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ بودند.
استکبار ستیزی امام أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ بود ، امام مقابل استکبار با تمام قدرت می ایستاد اما مقابل مظلومین و محرومین رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ بود. در مقابل آمریکا میفرمود هیچ غلطی نمی کند. برای یک بچه یتیم اشک می ریخت و فقرا و مساکین را ولی نعمت خود می دانست و خدمت به آن ها را مایه افتخار و عبادت می دانست.
امام ، احیاگر اسلام ناب محمدی
امام ، احیاگر اسلام ناب محمدی بود ، اسلامی که ذلت نمی پذیرد، اسلامی که عزت را برای مسلمین می خواهد ، استقلال و آزادی شان را ، هویتشان را می خواهد ، نه اسلامی که در برخی کشورها هست و گاو شیرده میشوند، نه اسلامی که بنده ی حلقه به گوش ابرقدرتها میشوند. امام اسلام ناب را احیا کرد.
امام، احیاگر آرمان فلسطین
حقیقتا اگر امام و حرکت امام نبود شاید تا به حال اثری از فلسطین و نام فلسطین باقی نمانده بود. امام هیمنه ی آمریکا و اسرائیل را در هم شکست با آن شجاعتی که داشت. چون قدرت خدا را میدید و به خدا معتقد بود و توکل بر خدا کرده بود از هیچ قدرتی نمی ترسید و چون اینگونه بود ،این شجاعت او باعث شده بود مقابل استکبار بایستد . یکی از کارهای امام سرنگون کردن رژیم طاغوت و تأسیس حکومت اسلامی که آرمان و هدف انبیا و اولیا و معصومین بود و امام این را تحقق بخشید و از کارهای بزرگ امام بود.
رهبر معظم انقلاب، شاگرد برجسته مکتب امام
مسئله ولایت فقیه را امام هم در حوزه نظر و ایدئولوژی جا انداخت و هم در حوزه عمل و در حکومت و جامعه پیاده کرد. نظامی که بر اساس ولایت فقیه باشد. این هم از کارهای بزرگ امام است. و انتخاب رهبر معظم انقلاب را به رهبری بعد از امام داریم ، ایشان یادگار و شاگرد برجسته مکتب امام و پایبند و معتقد به راه و اهداف امام هستند .
عبور کشور از گردنه های سخت با درایت و تیزبینی رهبر معظم انقلاب
ایشان با همان صلابت و شجاعت و در همان راه و مسیر، انقلاب را از پیچ ها و گردنه های سختی که دشمنان توطئه کردند و نقشه کشیدند، ابرقدرت های عالم ، منافقین ، همه دست به دست هم دادند که این نظام را در این ۴۵ سال ساقط کنند اما این رهبری با آن درایت و تیزبینی و هوشیاری، نظام و کشور را از آن گردنه ها عبور داد. و در مقابل مستکبران و زورگویان مانند امام ایستاده و زورگویان عالم و اسرائیل و آمریکا و حامیان آنها را ان شاءالله به تسلیم وادار خواهد کرد.
لزوم رعایت ارزش های اخلاقی توسط مردم و گردشگران در مناطق تفریحی و لزوم نظارت بیشتر مسؤلین
فصل تعطیلات است ، استان ما هم مناطق گردشگری و تفریحی دارد . هم مردم و گردشگران مراعات کنند ، هنجارشکنی نکنند ، ارزش های اخلاقی را رعایت کنند. هم مسؤلین نظارت دقیق تر و بیشتری داشته باشند. گاهی فیلم ها و کلیپ هایی از این فضاها در فضای مجازی پخش میشود که مناسب جامعه اسلامی و ایرانی ما نیست. البته این کلیپ ها را در فضای مجازی پخش نکنید چون پخش این کلیپ ها خودش اشاعه فحشا و منکرات است. این کلیپ ها را به مسؤلین انتظامی و قضایی تحویل دهید، ارسال کنید ، پیگیری کنید. و از مسؤلین هم می خواهیم که ان شاءالله مراقبت کنند که این اتفاقات در این مناطق نیفتد.
امام راحل به ما عزت، استقلال، آزادی و هویت بخشید.
اما یک عهد و پیمان با امام ببندیم چون سالگرد رحلت امام هست که ای امام عزیز که به ما عزت،هویت ، استقلال، آزادی، سربلندی دادی و باعث شدی که این کشور که در همه چیز محتاج بیگانه بود، در کمترین امکانات ، خیلی از بزرگان یادشان هست که در مسائل بهداشتی و درمانی چه وضعی داشتیم،در مسائل صنعتی و تکنولوژی کجای عالم جا داشتیم،در مسائل دفاعی ، نظامی، چه چیزی برای ارائه داشتیم؟ در همه چیز وابسته بودیم. مستشاران آمریکایی و خارجی می آمدند با تحقیر به جوانان ما نگاه میکردند، حقوق میگرفتند و ما را هم تحقیر می کردند. در هوا و فضا اصلا ما به خیالمان هم نمی رسید به این جایگاه برسیم . اما امام با آن دید الهی کار را به جایی رسانده در اکثریت این مسائل نظامی ، صنعتی و تکنولوژی و فناوری، ما، در ردیف کشورهای اول تا پنجم و ششم جهان قرار گرفتیم . حقیقتا برخی از پیشرفت های ما که گفته هم نشده در دنیا باعث تحیر ابرقدرت ها و کشورهای صنعتی و پیشرفته شده آن هم کشوری که در سخت ترین شرایط تحریم، کشور جهان سوم ، کشوری زیر سلطه، کشوری که منابعش را غارت میکردند، کشوری که اجازه نمی دادند در مسائل علمی پیشرفت کند ، اما در این ۴۵ سال به جایی رسیده که حرف برای گفتن دارد و در برخی جاها ، بعضی از کشورهای پیشرفته را هم در آن صنعت و تکنولوژی و فناوری به آنها رسیده و آنها را عقب گذاشته که اینها همه مدیون امام و انقلابی است که امام به وجود آورد.
عهد و پیمان با امام راحل عظیم الشأن
ما میگوییم ای امام عزیز که همه اینها را به ما دادی عزت و استقلال و آزادی دادی ، ما با تو پیمان میبندیم که تا آخرین لحظه در راه و مسیر تو ، به دنبال اهداف تو ، با پشتیبانی از ولایت فقیه که مهم ترین میراث امام است باشیم. و امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد . ما ان شاءالله با اطاعت و حمایت از ولی فقیه ، روز به روز پیشرفت خواهیم کرد، مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و ان شاءالله به آن اهداف و آرمان های بلند شما ، به یاری و فضل و رحمت خدا و زیر سایه امام زمان و رهبری رهبر عزیز خواهیم رسید .
▫️قرائت سوره مبارکه کوثر زینت بخش خطبه دوم.
1404/3/09
نظرات
ارسال دیدگاه برای این نوشته بسته می باشد.