نماز جمعه به امامت امام جمعه موقت خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی فر در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1403/04/22

نماز جمعه به امامت امام جمعه موقت خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی فر در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1403/04/22
تیر 23, 1403
369 بازدید

  خطبه اول “أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.” حجت الاسلام و المسلمین بهروز شمسی فر امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، روز جمعه ٢٢ تیر ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که […]

 

خطبه اول

“أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.”

حجت الاسلام و المسلمین بهروز شمسی فر امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، روز جمعه ٢٢ تیر ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد گفتند:

توصیه به تقوای الهی

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله، همه برادران و خواهران گرامی و خودم را دعوت به تقوا میکنم. با این آیه ی شریفه : “يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ”

“ای اهل ایمان! از خدا پروا کنید؛ و هر کسی باید با تأمل بنگرد که برای فردای خود چه چیزی پیش فرستاده است، و از خدا پروا کنید؛ یقیناً خدا به آنچه انجام می دهید، آگاه است.” (سوره حشر آیه ١٨)
در این آیه، دوبار ما را دعوت به تقوا می‌کند که نشانه اهمیت تقوا برای رستگاری و سعادت انسان است.
تقوا یعنی اینکه انسان واجباتش را انجام بدهد و محرمات را ترک کند. بعد می‌فرماید وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ هر شخصی خودش بیندیشد که چه چیزی را برای روز قیامت می‌فرستد. نمی‌فرماید وانظروا، کلمات قرآن دقیق است می‌فرماید وَلْتَنْظُرْ، هرشخصی. چون که عمل و کار زیاد است اما کسانی که در کارشان دقت و آینده نگری کنند کمترند، به همین خاطر می‌فرماید هرشخص خودش باید دقت کند که چه چیزی را برای روز قیامتش می‌فرستد. اگر انسان این کار را نکند، خودش حساب و کتاب نکند و اعمال خودش را نسنجد، روز قیامت این کار را خواهند کرد.
«يُنَبَّأُ الْإِنْسَانُ يَوْمَئِذٍ بِمَا قَدَّمَ وَأَخَّرَ»
«و در آن روز انسان را از تمام كارهايى كه از پيش يا پس فرستاده آگاه مى كنند.» (سوره قیامت آیه ١٣)

فمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ ، وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ»
«پس هر كه هم وزن ذره‏ اى نيكى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد و هر كه هم وزن ذره‏ اى بدى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد.»
(سوره زلزله آیات ٧و٨)
پس انسان در همین دنیا تا فرصت دارد باید برای روز آخرتش فکر کند. چرا که «كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنَا تُرْجَعُونَ»
«هر نفسى چشنده مرگ است آنگاه به سوى ما بازگردانيده خواهيد شد.» (سوره عنکبوت آیه ۵٧)
هر جانداری بالاخره از این دنیا خواهد رفت. هر انسانی این سفر را آغاز کرده و به پایان خواهد رساند. آخرت یعنی پایان سفر که با تولد شروع می‌شود و با مرگ، انسان وارد مرحله آخر این سیر و سفر می‌شود. اما خوشابه حال کسانی که می اندیشند؛
«أَيْنَمَا تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَلَوْ كُنْتُمْ فِي بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ وَإِنْ تُصِبْهُمْ حَسَنَةٌ يَقُولُوا هَذِهِ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَإِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَقُولُوا هَذِهِ مِنْ عِنْدِكَ قُلْ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ فَمَالِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَا يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ حَدِيثًا»
«هر کجا باشید هر چند در قلعه های مرتفع و استوار، مرگ شما را درمی یابد. و اگر خیری [چون پیروزی و غنیمت] به آنان [که سست ایمان و منافق اند] برسد، می گویند: این از سوی خداست. و اگر سختی وحادثه ای [چون بیماری، تنگدستی، شکست وناکامی] به آنان رسد [به پیامبر اسلام] می گویند: از ناحیه توست. بگو: همه اینها از سوی خداست. این گروه را چه شده که نمی خواهند [معارف الهیّه وحقایق را] بفهمند؟!» ( سوره نسا آیه ٧٨)
پس این آیه ما را دعوت می‌کند که تا دیر نشده فکر کنید.
بحث معادباوری و اعتقاد به معاد و حساب و کتاب روز قیامت بسیار دقیق هست. اگر باور به معاد نباشد هیچ چیزی نمی تواند مانع انسان بشود. آن چیزی که انسان را متوقف می‌کند بحث معاد است، اعتقاد و باور به اینکه بعد از زندگی در این دنیا، زندگی در آخرت خواهد بود. و انسان باید پاسخگوی اعمال خود باشد.بحث معادباوری آنقدر مؤثر است و آنقدر می‌تواند انسان را از ارتکاب گناه و معصیت بازدارد که اباعبدالله الحسین علیه السلام از همین ابزار استفاده می‌کند که حتی اگر بشود عمر سعد را از خواب غفلت بیدار کند. حضرت بعد از گفتگویی با عمرسعد به او فرمود که ای پسر سعد از حساب و کتاب روز قیامت نمیترسی که مقابل من ایستاده ای؟!
بحث معاد،اثرات و خیر و برکات فراوانی در زندگی انسان دارد. فکر و تفکر به معاد و به مرگ، بالاخره یک مرحله از زندگیست. انسان عاقل نمی‌تواند نسبت به حساس ترین مرحله سیر و سفرش به سوی آخرت که آن هم مرگ و بعد هم معاد است بی تفاوت باشد.

اثرات باور به معاد در آیات و روایات

یکی از اثرات باور به معاد جلوگیری از کبر و غرور است :

«تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ»
«آن سراى آخرت را براى كسانى قرار مى‏ دهيم كه در زمين خواستار برترى و فساد نيستند و فرجام [خوش] از آن پرهيزگاران است.» (سوره قصص آیه ٨٣)
[ البته باور به معاد، شدت و ضعف دارد، هرچه اعتقاد قوی تر باشد خودداری انسان هم قوی تر است.]
یکی از اثرات معاد این است که جلوی خود برتربینی را می‌گیرد که هر کسی باشیم با هر ثروت و پست و مقام هم که باشیم آخر همه را باید بگذاریم و برویم، پس غرور و تکبر معنایی ندارد. در روایت دارد از امیرالمؤمنین که تعجب از انسانی که اولش نطفه ی گندیده نجس و آخرش هم یک لاشه بدبو است و در این وسط انسان چه دارد که به خود بنازد و گردن فرازی کند. هیچ کسی حق ندارد خودش را از بغل دستی اش برتر بداند. ” ان اکرمکم عندالله اتقاکم ” معیار در بزرگی و عزت، تقواست. ممکن است کسی مکنت مالی و مقام و جایگاه نداشته باشد اما پیش خدا عزیزترین فرد باشد.

معاد باوری مانع فساد می‌شود.

دومین اثر باور به معاد این است که جلوی فساد را می‌گیرد. این که می‌گویند به تشییع جنازه بروید و ثواب بسیاری بر آن مترتب است بیشتر برای خود انسان است وگرنه شما در خانه هم بمانید و فاتحه بخوانید به اموات می‌رسد. اما اینکه می‌گویند بروید تا ببینید و عبرت بگیرید. حضرت علی علیه السلام فرمودند :چقدر عبرت زیاد است اما عبرت گیر کم است. اگر انسان چنین باوری داشته باشد که یک روز از این دنیا می‌رود دنبال فساد نمی‌رود، بلکه جلوی انواع فساد را هم می‌گیرد، حق مردم را پایمال نمی‌کند، نگاه و زبان و رفتار خود را کنترل می‌کند.

معادباوری، عمل صالح ایجاد می‌کند.

«فَمَنْ كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا» (سوره کهف آیه ١١٠)
اگر کسی واقعا این باور را دارد که بالاخره در دادگاه عدل الهی و با پروردگار عالم ملاقات خواهد کرد باید عمل صالح انجام دهد. یعنی اگر می‌خواهیم بسنجیم باورمان نسبت به معاد چقدر است، اعمال خودمان را ببینیم. اگر در اعمال و رفتار و گفتارمان معصیت پیدا می‌شود این باور ضعیف است، اگر نیست که الحمدلله، اگر ضعیف است تقویت کنیم.
کسی که آرزو دارد خدا را ملاقات کند باید عمل صالح انجام بدهد که اگر انجام ندهد آنجا آرزو میکند و از خدا می‌خواهد که او را برگرداند و یک عمل صالح انجام دهد، اگر یک سنگی را از جلوی پای مردم برنداری روز قیامت آرزو میکنی که «رَبِّ ارْجِعُونِ، لَعَلی أَعْمَلُ صَالِحًا » خدایا مرا برگردان تا یک عمل صالح انجام دهم. خب حالا که فرصت دارید، اگر توان مالی دارید از مالتان ، از موقعیتتان ، از جایگاه و آبرویتان برای کار خیر استفاده کنید.

ترک گناه، اثر معادباوری

چهارمین اثر معادباوری ترک گناه است. بهترین چیزی که باعث می‌شود انسان گناه را ترک کند فکر مرگ و قبر است. کدام قبر؟! آن قبری که امام سجاد در دعای ابوحمزه می‌فرمایند: أَبْكِي لِظُلْمَةِ قَبْرِي، گریه میکنم برای تاریکی قبرم، لوحدتی، برای تنهایی در قبر.
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: هنگام جان دادن جلوی چشم انسان چند چیز تجسم پیدا می‌کند :
▪️مال،( املاک، خانه، ماشین و… ) یک لحظه میبینی که همه را می‌گذاری و میروی، آنوقت اگر از حرام باشد حسرت و عذابش دامن گیر انسان است.
▪️دوم، زن و فرزند انسان.
تا کنار قبر هم بیشتر نمی آیند و تو را تنها می‌گذارند. حضرت فرمود تنها چیزی که با انسان به قبر می آید عمل صالح انسان است.
پس چهارمین مورد، ترک گناه است.
امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند:مَن أكثَرَ مِن ذِكرِ الآخِرَةِ قَلَّت مَعصِيَتُهُ. هرکس بیشتر به فکر آخرت باشد معصیتش کمتر است.

سعی و تلاش بیشتر؛اثر معاد باوری

امیرالمؤمنین علی علیه السلام :عَلَيكَ بِالجِدِّ وَالاِجتِهادِ في إصلاحِ المَعادِ. بر تو باد تلاش و كوشش برای اصلاح مَعاد.
تا فرصت دارید کار خیر انجام دهید. فرصت برای کوچکترین عمل خیر که برایتان پیش می آید انجام بدهید، واستبقوالخیرات.

ویژگی انسان عاقل

امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: انسان عاقل اول فکر می‌کند بعد حرف می‌زند.
لذا انسان متدین کم حرف می‌زند. اما انسانی که عقلش را به کار نیندازد بسیار حرف می‌زند و می‌بیند غیبت کرده، تهمت زده و… و بعد باید عذرخواهی کند.

 

خطبه دوم :

“بسم الله الرّحمن الرّحیم”
“الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ الطّاٰهِرینَ والصلاة والسلام عَلی عَلیِِ اَمیرَالمُومِنینَ وَ عَلی فاطِمَةَ الزّهرا سَیِدَةِ النِّساءِ العالَمین وَ عَلی …»

حجت الاسلام و المسلمین بهروز شمسی فر امام جمعه موقت خرم آباد ،روز جمعه ٢٢تیر ۱۴۰۳ در خطبه‌ ی دوم نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد گفت :

توصیه به تقوای الهی

در این خطبه سفارش به تقوا را با این آیه کریمه داریم : “يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ”
«ای اهل ایمان، خداترس باشید و همراه صادقین باشید.»(سوره توبه آیه١١٩)
صادقین معصومین اند.
می فرماید شرط بودن با معصومین، تقواست. اگر می‌خواهید همراه با صادقین باشید اولین شرط آن تقواست، همراهی با معصومین، ولایت پذیری و ولایت مداری و اطاعت از معصومین علیهم السلام است.

منظور از این همراهی چیست؟ یعنی در اصول اعتقادات، در فروعات و احکام و ارزش های اخلاقی، انسان به معصومین نگاه کند و آن طور که آنها زندگی می‌کنند زندگی خود را درست کند. عبدالعظيم حسنی که ثواب زیارت او برابر با زیارت اباعبدالله الحسین نقل شده است در سن پیری با اینکه عالم است، خدمت امام جواد که در سن کودکی هستند می آید و زانوی ادب می‌زند و اعتقادات خود را عرضه می‌کند.
کسی آمد خدمت امام باقر عرض کرد من اعتقاداتم را بگویم شما گوش کنید، گفت :شما و دوستان شما را دوست دارم، با دشمنان شما دشمن هستم و با دوست دشمن شما من هم دشمنم و حلال شما را حلال و حرام شما را حرام می دانم و منتظر فرج امام عصر هستم.امام باقر به این پیرمرد گفت که همین سوال رو کسی از پدرم امام سجاد پرسید امام به او فرمود که تو در بهشت هستی و آنجا هم درجه درجه می باشد، بالاترین درجه بهشت متعلق به معصومین هست و تو در بهشت همسایه ی ما هستی. یعنی در اعتقادات، اخلاق و ارزش ها اینگونه باشید.
اما در این فرصت کوتاه اشاره به یک نکته اخلاقی کنم. همراهی با سیدالشهدا؛
می فرماید : «وَسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ»
«و بشتابید به سوی مغفرت پروردگار خود و به سوی بهشتی که پهنای آن همه آسمانها و زمین را فرا گرفته و مهیّا برای پرهیزکاران است.»
( آیه ١٣٣سوره آل عمران)

متقین چه کسانی هستند؟

«الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ»
«همانان كه در فراخى و تنگى انفاق مى كنند و خشم خود را فرو مى ‏برند و از مردم در مى‏ گذرند و خداوند نیكوكاران را دوست دارد.» (سوره آل عمران، آیه ١٣۴)

دستگاه ابا عبدالله دانشگاه است.

دو لشکر مقابل هم ایستاده اند. یکی به محوریت ابا عبدالله، مرکز همه فضیلت ها و همه خوبی ها و در مقابل لشکر پلیدی ها، به محوریت عمرابن سعد، این دانشگاه راه افتاده تا ارزش ها تدریس شود و زشتی ها نشان داده شود و ما یاد بگیریم، یکی از درس هایش این است: حُر که راه را بر اباعبدالله بست، بعد پشیمان شد و سربه زیر آمد، همین که رسید، ابا عبدالله فرمود سرت را بلند کن، اینجا جایی نیست که انسان سر به زیر باشد، پشیمان شد و آقا هم به روی او نیاورد که تو راه را بر ما بستی و ما را در کربلا گرفتار کردی و با آغوش باز او را پذیرفت . اما ما در خانواده حاضر نیستیم همدیگر را ببخشیم. ما باید درس بگیریم وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ. می خواهی خدا تو را ببخشد، ببخش. همراهی با معصومین یعنی همین؛ آن عزیزان چطور بودند؟ یارانشان چطور بودند؟
از شام آمد به امام حسن علیه السلام فحش داد، آقا گوش دادند و در جواب فرمودند از راه دور آمدی مدینه غریب هستی، در این مدت که مدینه هستی مهمان مایی، مسکن و خوراک و پوشاکت به عهده ما.گفت آقا پشیمانم، تا این لحظه منفورترین شخص پیش من شما و پدرت بودید و از این لحظه عزیزترین فرد روی زمین شما و پدرتان هستید.

مالک اشتر در بازار کوفه راه می رفت، یک مغازه دار او را نشناخت‌ و جسارتی کرد. مالک اصلا به او نگاه نکرد و رفت. آنهایی که مالک را می‌شناختند گفتند میدانی چه کسی بود؟ او سرلشکر سپاه علی ابن ابیطالب، مالک اشتر است. مالک اشتر کسی است که معاویه به کاتب خود گفت برای علی ابن ابیطالب بنویس: لشکری بفرستم آنچنان زیاد مثل دانه های ارزن… کسی گفت ننویس، چون شخصی دارد به نام مالک و همه این دانه های ارزن تو را می‌خورد. در اوج شجاعت و دلاوری است. آن مغازه دار ترسید او را مجازات کند رفت دنبال مالک، مالک به مسجد رفت، گفت ببخشید نشناختم، مالک گفت آمدم مسجد دعا کنم خدا تو را ببخشد. همراهی با معصومین یعنی همین.

چرایی بزرگداشت تاسوعا و عاشورا

چرا تاسوعا و عاشورا را بزرگداشت میگیریم؟ چون «ذَلِكَ وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ»
« این است (سخن حق) و هر کس شعائر (دین) خدا را بزرگ و محترم دارد این از صفت دلهای باتقواست.»
نه تنها مال بلکه برای مراسم ابا عبدالله لازم باشد باید جان هم داد.
عبدالملک مروان زیارت حضرت را ممنوع کرد که اگر کسی برود دستش را قطع کنند. تاریخ نوشته است که یک نفر آمد گفتند دستت را جلو بیاور، دست دیگر را جلو آورد، گفت نه آن دستت را بیاور، گفت نه آن دست را در سفر قبل دادم. برای زیارت حضرت، دست می داده اند.
«إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ فَمَنْ حَجَّ الْبَيْتَ أَوِ اعْتَمَرَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِ أَنْ يَطَّوَّفَ بِهِمَا وَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَإِنَّ اللَّهَ شَاكِرٌ عَلِيمٌ»
«در حقيقت صفا و مروه از شعاير خداست [كه يادآور اوست] پس هر كه خانه [خدا] را حج كند يا عمره گزارد بر او گناهى نيست كه ميان آن دو سعى به جاى آورد و هر كه افزون بر فريضه كار نيكى كند خدا حق شناس و داناست.» (سوره بقره آیه ١۵٨)

والْبُدْنَ جَعَلْنَاهَا لَكُمْ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ لَكُمْ فِيهَا خَيْرٌ فَاذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَيْهَا صَوَافَّ فَإِذَا وَجَبَتْ جُنُوبُهَا فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْقَانِعَ وَالْمُعْتَرَّ كَذَلِكَ سَخَّرْنَاهَا لَكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ.
«و شتران فربه را براى شما از [جمله] شعاير خدا قرار داديم در آنها براى شما خير است پس نام خدا را بر آنها در حالى كه برپاى ايستاده‏ اند ببريد و چون به پهلو درغلتيدند از آنها بخوريد و به تنگدست [سائل] و به بينوا[ى غير سائل] بخورانيد اين گونه آنها را براى شما رام كرديم اميد كه شكرگزار باشيد.» (سوره حج آیه ٣۶)

یک کوه، یک قربانی نشانه خدا می‌شود، اما ابا عبدالله شعائرخدا نیست؟! چه کسی به اندازه سیدالشهدا مردم و بشریت را با خدا آشنا کرده؟چه کسی به اندازه ابا عبدالله مردم را از دامان شیطان نجات داده و به دامان رحمت پروردگار وصل کرده؟ شعائرالله است، پس ما گرامی میداریم.
دوم اینکه گرامی میداریم، چون پیامبر و معصومین به ما یاد داده اند.پیغمبر فرمودند بچه هایتان را با سه خصلت بار آورید :
١. محبت پیامبر
٢.محبت اهل بیت
٣.قرائت قرآن

ما مجلس میگیریم و می‌رویم آنجا ، هم محبت خودمان هم محبت فرزندانمان با سیدالشهدا بیشتر می‌شود. انبیا برای تبلیغ دین جان دادند. مجلس میگیریم تا احکام و اعتقاداتمان تبلیغ شود. و فضیلت ها را یاد بگیریم، در این اردوگاه فضائل یاد بگیریم و عمل بنماییم.

هفته امر به معروف و نهی از منکر

هفته امر به معروف و نهی از منکر می باشد که یکی از اهداف سیدالشهدا از این قیام است. فرمودند: آمده ام برای امر به معروف و نهی از منکر و اینکه امت جدم را اصلاح کنم.
وظیفه عمومی است، با زبان نرم، اگر نشد با روبرگرداندن، انسان ناراحتی خود را نسبت به عمل معصیت نشان دهد.

شهادت امام سجاد علیه السلام

شهادت امام سجاد علیه السلام را در هفته آینده داریم؛گرامی میداریم شهادت این امام عزیز را و به آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت عرض می کنیم.

 

 

 

 

1403/4/22