نشست سالانه هیئت فرهنگی افق ظهور با نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار گردید.

نشست سالانه هیئت فرهنگی افق ظهور با نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار گردید.
آبان 25, 1401
187 بازدید

نشست سالانه هیئت فرهنگی افق ظهور با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار گردید. در این نشست که با حضور جمعی از مسئولان، وعاظ و مداحان در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار گردید از خادمین زینبی تجلیل به عمل آمد. حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده […]

نشست سالانه هیئت فرهنگی افق ظهور با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار گردید.

در این نشست که با حضور جمعی از مسئولان، وعاظ و مداحان در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار گردید از خادمین زینبی تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم‌آباد در دیدار با هیئت فرهنگی افق ظهورکه با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، اجرایی، نظامی و انتظامی برگزار گردید در ابتدا ضمن تجلیل از تلاش مجریان و اندرکاران هیئت فرهنگی افق ظهور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی اظهار داشت: “عمل خالص به این است که منتظر ستایش کسی غیر از خدا نباشیم.

وی اضافه کرد: آنچه که در مجموعه‌های فرهنگی استان و از جملۀ موسسه فرهنگی افق ظهور و آبشار عاطفه‌ها و مجموعه‌های دیگر هست بحث تلاش است و اینکه کارها خالصانه انجام شود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه اخلاص امری قلبی و درونی است افزود: اهمیت اخلاص از آن جهت است که نمیتوان مانند امور ظاهری آن را زیبا و پرحجم جلوه داد.
وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) که میفرمایند: “لَیسَتِ الصلاةُ قیامَکَ و قعودَک اِنَماالصَلاةُ اِخلاصُک”(نماز به قيام و قعود تو نيست، بلكه نماز، آن است كه از روى اخلاص و تنها از روى خدا خواهى باشد) افزود: البته این منافاتی با این ندارد که آدم برای رسیدن به ثواب کار را انجام بدهد.
وی با تاکید بر اینکه : مدارج اخلاص هم متفاوت است افزود: ولی مراتب بالای اخلاص مُخلَص شدن است. آنجا که انسان مراحل ابتدایی اخلاص را طی کرده و به قلب سلیم رسیده است که غیر خدا چیز دیگری بر او حکومت نمی کند. وی اضافه کرد: البته آنجا هم باز میگوید: “وَالمُخلَصُونَ فی خَطَرِِ عَظیم” یعنی آنها هم نیازمند مراقبت هستند.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه کسانیکه به مقامات معنوی نائل می شوند راز و نیاز و قیام و قعودشان بیشتر می شود افزود: ما که مسئولیتی داریم، یک مسئولیت اجتماعی هم بر عهده داریم باید حتی در عوض دیگران هم استغفار، توبه، حاجت‌خواهی و خیرخواهی کنیم.
وی همچنین با تاکید بر اینکه: گروههای جهادی و آنهایی که مسئولیت اجتماعی‌ بیشتری دارند نیازمند تذکر و ارتباط و پیوند بیشتری با خدا هستند؛ ادامه داد: “القَلبُ السلیم الذی یَلقی ربَّهُ و لَیسَ فیهِ اَحَدُُ سِواه” (قلب سلیم قلبی است که خدا را ملاقات می‌کند در حالیکه غیر از خداوند به کس دیگری نظر ندارد؛” حجت‌الاسلام شاهرخی ادامه داد: دلی که در آن شک، ریب و ریا باشد آن دل ساقط است و به هدف خودش نائل نخواهد شد.
حجت‌الاسلام شاهرخی ضمن توصیه به گروههای جهادی برای شناخت و پیدا کردن یکدیگر به برنامه های خود برای دعوت از گروههای جهادی و فرهنگی و کسانیکه مسئولیتی در این زمینه ها دارند اشاره، و بر همنشینی، گفتگو، بیان مطالبات و ارائه پیشنهادات این گروهها تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه: منکر ضعف در نظام اداری و تربیت بدنی نیستیم، به طرح این پرسش‌ها پرداخت که: کسی که میخواهد به مقام در المپیک برسد باید از نونهالی تا جوانی و بزرگسالی شبانه‌روز تلاش کند و اینجاست که باید همراه با تلاش و تمرین و شرکت در مسابقات مختلف نیازهای برای نیازهای فرهنگی آنان هم برنامه ریزی کرد و ورزشکاران را با هویت ایرانی اسلامی آشنا کرد و در این زمینه برنامه ریزی های علمی و دقیقی را اجرایی کرد؛ هیئتهای ورزشی هم در کشور و هم در استان در این زمینه دارای برنامه های اجرایی مدوّنی نیستند؛
وی به رتبۀ ضعیف ایران در المپیک سال 1976 و کسب یک نقره و برنز و مقایسه آن با رتبه ایران در دو المپیک اخیر و دارا بودن رتبه های قابل قبول در میان کشورهای شرکت کننده در المپیک پرداخت و گفت: ایران در زمینه ورزشی رشد قابل قبولی داشته است. به لحاظ رشد علمی هم دانش آموزان در مسابقات المپبادهای دانش آموزی در رشته های مختلف در سطح جهان دارای رتبه های برتر می شوند و تعداد زیادی از اساتید دانشگاههای کشور ما هم جزء دو درصد اساتید برتر دانشگاههای جهان هستند و روشن است که نظام سلطه و آمریکا چنین پیشرفتهایی را برای ملت ایران نمی خواهند.
وی تاکید کرد که تا آنجائیکه می توانیم بایددر اصلاح امور در داخل استان تلاش کنیم و جایی هم که نتوانستیم به وزارتخانه‌های مختلف از قبیل ورزش‌وجوانان یا آموزش‌وپرورش پیشنهاد دهیم.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به سخنان سردار کشکولی در ابتدای جلسه گفت: ما کار اساسی را که نابودی رژیم طاغوت است انجام داده ایم. بعد از آن هم هرکس از سردمداران استکبار سرکار آمدند یک چیزی گفتند؛ یکی گفت: ایران محور شرارت است، دیگری گفت باید ایران را از بین ببریم ، یکی دیگر گفت اصلا قابل تحمل نیست، دیگری گفت باید ایران را محو کنیم که بخشی از آنان به جهنم رفتند و محو شدند و باقی هم محو خواهند شد ولی این به این معنا نیست که ما ضعفهای خودمان را نبینیم یا احساس انفعال یا سستی کنیم.؛ اگر یک نفر هم از حجابش صرفنظر کند برای ما سخت است، اینها فرزندان ما هستند باید ضمن گفتگو و مسالمت از این مسئله حجاب و عفاف و حیاء هم کوتاه نیائیم؛ نظام، نظامِ اسلامی است نمی شود کوتاه آمد، ولی این کوتاه نیامدن روشهای مختلفی دارد، باید مسئولان فرهنگی در بعد کلان کشور با مشورت و خرد جمعی روشهای تاثیرگذاری را برای گسترش حجاب و عفاف انتخاب و اجرایی کنند. امادر هرحال این اصل مسلمی است که حجاب و عفاف و حیا چیزی نیست که با تبلیغات دشمن از آن عقب‌نشینی کرد.
وی در پایان از همه حاضرین خصوصا خانواده شهید پوردهقان و موسسه فرهنگی افق ظهور تشکر و قدردانی کرد.

1401/8/24