نشست حوزویان و دانشگاهیان استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد

نشست حوزویان و دانشگاهیان استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد
آذر 28, 1401
172 بازدید

نشست حوزویان و دانشگاهیان استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد موضوع: نقش حوزه و دانشگاه در مقابله با جنگ ترکیبی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم‌آباد در نشست حوزویان و دانشگاهیان استان لرستان که […]

نشست حوزویان و دانشگاهیان استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد

موضوع: نقش حوزه و دانشگاه در مقابله با جنگ ترکیبی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم‌آباد در نشست حوزویان و دانشگاهیان استان لرستان که با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در مقابله با جنگ ترکیبی برگزار شد ضمن تسلیت ” #ایام_فاطمیه ” و تبریک “روز #وحدت_حوزه_و_دانشگاه ” به همه اساتید، دانشجویان و طلاب و خیرمقدم بحضور”حجت‌الاسلام زمانی” اظهار داشت:
هدف این است که به همگی شما که در این جلسه تشریف‌فرما شده‌اید این روز را تبریک عرض کنم و از برگزار کنندگان این جلسه اعم از حوزویان و دانشگاهیان و دبیرخانه‌ای که به همین منظور شکل گرفته تقدیر و تشکر نمایم.

ایشان با یادآوری اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از دستاوردهای بزرگ #انقلاب_اسلامی است عنوان کرد: علیرغم همه برنامه هایی که در طول تاریخ به خصوص در دو قرن اخیر برای ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه تدارک دیده شده بود اما هم با مجاهدت مجاهدانی چون #شهید_دکتر_مفتح و شهدایی چون #شهید_آیت_الله_مطهری و #شهید_آیت_الله_دکتر_بهشتی و #شهید_دکتر_باهنر در طول انقلاب اسلامی و هم در استان ما و دیگر استانها به برکت تلاش روحانیون، فرهیختگان و اساتید متدین دانشگاه که در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه گام برداشتند، به اینجا رسیدیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این روز میمون و این ایام پربرکت شکل گرفت.

 وی تاکید کرد: در گذشته ریاضیدانان، اطباء، منجّمان و.. خود علماء بالله و از متفکران دینی بودند ولی به علت رویدادهایی که به جای خود هم گفته و هم نوشته شده است و با برنامه هایی که در دو قرن اخیر نظام سلطه و زورگویان عالم برنامه ریزی کرده بودند این جدایی به وجود آمد.

 امام‌جمعه‌ خرم‌آباد گفت: البته برنامه ریزی این کار مربوط به گردانندگان پشت صحنه دانشگاه بود وگرنه اساتید ما اساتید متدینی بودند؛ حتی قبل از انقلاب اسلامی دانشجویان، انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور داشتند ولی گردانندگان پشت صحنه دانشگاه کسانی بودند که در مسیر تفرقه قدم برمی داشتند.

 وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی این دو نهاد، در اهداف کلی با هم همراه و همدل‌اند برای اینکه جامعه‌ای پیش‌آهنگ، امام و مشحون از فرهنگ دینی(که علم و دین در آن حرف اول را بزند)شکل بگیرد محتوای دانشگاه در جهت خدمت به مردم باشد و همچنین حوزویان در مسیر رفع نیاز های مردم فعال باشند تلاش می کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: آن روزی که مردم شعارهای انقلاب اسلامی را بر سر دست گرفتند و در این مسیر برخی شهید برخی آزاده و بعضی جانباز شدند(که بعضی هنوز دردهای جراحت را با خود در جسم و روح دارند و شبانه‌روز خود را به سختی سپری می کنند) و سخن از #استقلال گفتند منظور از این استقلال، #استقلال_در_همه_زمینه‌ها است.

 این استقلال یعنی:
▪️ #عدم_وابستگی
▪️ #تحقیقات
▪️ #پژوهش
▪️ #فناوری
▪️ #تبدیل_علم_به_ثروت
▪️ و #تجاری_سازی_علم .
در درون آن استقلال همه این مفاهیم بلند نهفته است.

 امروز یک #جنگ_ترکیبی تمام‌عیار که مرتباً از سوی کشورهای زورگو و اجتماع عربی _ عبری _ غربی تحمیل می‌شود را مشاهده می‌کنیم.
در چنین شرایطی ما نیازمند:
▪️ #وحدت_در_اهداف_مشترک
▪️ اهتمام‌جدی‌حوزه‌و‌دانشگاه‌در #رفع_مشکلات_مردم
▪️#خنثی_سازی_تلاش_دشمنان در ایجاد شکاف بین مردم با حاکمیت
▪️ #اعتلای_فرهنگ_اسلامی
▪️ #تلاش_برای_استحکام_نظام_اسلامی
▪️ #پیاده_کردن_اخلاق_اسلامی
▪️ #گسترش_علم_و_فناوری
▪️ #استقرار_عدالت_قضایی_و_اقتصادی
▪️ #نفی_تبعیض
▪️ #شایسته_سالاری
▪️ و #نفی_توصیه_های_فراقانونی
هستیم.
اینها اهداف مشترکی است که حوزه و دانشگاه بعنوان یک قدرت واحد با آنها می‌توانند در جنگ ترکیبی در مقابل زورگویان عالم بإیستند و پیروز شوند.

 ایشان سخنان خود را با فرستادن درود به روح شهید آیت‌الله دکتر مفتح و همه اساتید و دانشجویانی که در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه گام برداشتند ودرراه اعتلای اسلام به شهادت رسیدندبه پایان رسانید.

1401/9/27