مشروح خطبه های نماز جمعه 25 بهمن ماه

مشروح خطبه های نماز جمعه 25 بهمن ماه
بهمن 25, 1398
517 بازدید

داوطلبان انتخابات مجلس وعده‌‎های نشدنی و دروغ به مردم ندهند/ انتخابات فرصتی برای اتحاد و همگرایی/ دوم اسفند روز تجلی مشارکت مردم در سرنوشت حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی؛نماینده ولی فقیه در لرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته در خرم آباد ضمن تشکر از حضورباشکوه و باعظمت مردم استان در راهپیمایی 22 […]

داوطلبان انتخابات مجلس وعده‌‎های نشدنی و دروغ به مردم ندهند/ انتخابات فرصتی برای اتحاد و همگرایی/ دوم اسفند روز تجلی مشارکت مردم در سرنوشت

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی؛نماینده ولی فقیه در لرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته در خرم آباد ضمن تشکر از حضورباشکوه و باعظمت مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت:حضور پررنگ اقشار مختلف مردم، مردان، زنان، پیران، جوانان، نوجوانان، خردسالان در این راهپیمایی نشان داد یاد امام ، شهدا و جانبازان همچنان در دل ها زنده است.

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) در 20جمادی الثانی افزود:حضرت فاطمه زهرا(س) خیر کثیر است و می طلبد که ما خود را به خیرکثیر متصل کنیم و از ایشان بندگی و اطاعت خدا را بیاموزیم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به خطابه رسول گرامی اسلام (ص) به فرزندش فاطمه (س) که فرمودند کارهای خویش من جمله رابطه ات را با پرودگارت درست کن ،عنوان کرد: این رفتار برای ما آموزنده بوده و این که ما 20 روز در مراسمات مربوط به حضرت زهرا(س) حضور پیدا می کنیم تا از طریق معرفت ،محبت ، شور و شعور اطاعت و بندگی را یاد بگیریم .

وی با بیان این که امیر مؤمنان (ع) در محیط خانه از فاطمه (س) راضی و خشنود بود خاطرنشان کرد: صدیقه طاهره(س) تلاشگری کوشا در دفاع از نبوت ، امامت و ولایت بود و با همراه داشتن حجاب ، عفاف ،حیا و فضائل در همه عرصه ها گوناگون حضوری فعال داشت.

نماینده ولی فقیه بیان کرد:فاطمه الگو و سرمشق برای ائمه معصومین (ع)است و ضرورت دارد فرزانگان حوزه و دانشگاه این سیده نساء العالمین و شخصیت بزرگ را به بانوان و مردم و جوانان ما بیش از گذشته معرفی کنند کما اینکه امام راحل انقلاب که با برنامه ها ، تقوا ،اخلاص ،ایثار و جهادش ملت ما را از ظلم، ستم و اجنبی ها نجات داد فرمودند سرمشق ما فاطمه (س)است .

نماینده ولی فقیه در لرستان دوم اسفند را روز سرنوشت سازی برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: دوم اسفند روز تجلی مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است؛ و مردم در این روز رشد فرهنگی، ایمانی خود را به نمایش می گذارند.

وی افزود: ازآغازانقلاب تا کنون نظام سلطه و بلندگو های دشمن همه درصدد این بودند که مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم را پایین بیاورند اما با فضل خدا و بصیرت مردم در هر مقطع مشت محکمی به دهان این یاوه گویان زده شد و جهان خواران بدانند تا ابد اندوه و حسرت اختلاف در میان مردم ما بر دلشان باقی می ماند.

وی بیان کرد:نمایندگی مسئولیت بسیار سنگینی است؛ نمایندگی عصاره فضائل ملت است و یک نماینده باید درراستای فضیلت ها و خوبی ها حرکت کند.

وی با اشاره به بخشی از صحبت های شهید سلیمانی که خود را کاندیدای تیر و گلوله دشمن معرفی کرده و در کوه ها و بیابان ها به دنبال قاتل خودم می گردم اظهار داشت: شهید سلیمانی در بیابان ها و کوه ها برای ایجاد امنیت و ارامش به دنبال قاتل خود که همان قاتل ملت ایران بودند می گشتند لذا نماینده هم کاندیدای رای مردم است و باید با فضیلت و رفتار ، گفتار و کردار قصدش خدمت به مردم باشد و به دنبال جاه و مقام نباشد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به این که داوطلبین نمایندگی وعده های نشدنی و خدای نکرده دروغین به مردم ندهند چراکه انتخابات فرصتی است برای اتحاد و همگرایی بیان کرد: کاندیدا باید توانایی خود را که در حدشان است بیان کنند اگر بیش از توان بگویند و مردم را فریب دهند ظلم کرده اند ؛تبلیغات برای شور انتخاباتی لازم است اما نباید اسراف و یا از بیت المال استفاده شود و برای کسب آرا اقدامات خلاف شرع انجام نشود.

برچسب‌ها: