دیدار کارکنان اداره اقتصاد و دارایی بانماینده ولی فقیه در استان لرستان وامام جمعه خرم آباد

دیدار کارکنان اداره اقتصاد و دارایی بانماینده ولی فقیه در استان لرستان وامام جمعه خرم آباد
تیر 23, 1403
60 بازدید

دیدار کارکنان اداره اقتصاد و دارایی بانماینده ولی فقیه در استان لرستان وامام جمعه خرم آباد  نماینده ولی فقیه در استان لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در دیدار جمعی از کارکنان اداره کل اقتصاد و دارایی استان لرستان ضمن تسلیت ایام عزاداری حسینی علیه السلام بیان داشت: امام حسین علیه […]

دیدار کارکنان اداره اقتصاد و دارایی بانماینده ولی فقیه در استان لرستان وامام جمعه خرم آباد

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در دیدار جمعی از کارکنان اداره کل اقتصاد و دارایی استان لرستان ضمن تسلیت ایام عزاداری حسینی علیه السلام بیان داشت:

امام حسین علیه السلام عالم را تکان داد. امام در مسیر کربلا تعابیری دارد که درس انسان سازی است. امام حسین علیه السلام برای عمل به تکلیف الهی خود در مقابل حاکم ظالم زمانه قیام نمود. اینکه ایشان به میدان آمد به خاطر این بود که معروف ها در افکار عمومی بد و منکرها، خوب جلوه داده می شد.

ایشان در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارکنان اداره اقتصاد و دارایی استان افزود:
امور مالیاتی نسبت به گذشته حرکتی رو به جلو و قابل قبول داشته است. تلاش در جهت دانش بنیان کردن امورو فن آور نمودن آن و کم شدن میزان مراجعات و زحمت دادن به مردم موجب بهره وری بیشتر خواهد شد.
در بحث اقتصاد ما با آن قله مطلوبی که میخواهیم برسیم هنوز فاصله داریم؛ زیرا در بخش های گمرکی ، بانک ها ، امور مالیاتی دیر اقدام کردیم. اما با تسریع در اقدامات می شود به آن رسید. انتظار می رود عواملی که روی سفره مردم و نیازهای ایشان تاثیر دارند مورد مطالعه و توجه قرار بگیرند. برای نمونه در ارتباط با دلالان مسکن و بدون استفاده ماندن 2 میلیون و نیم خانه ی خالی که سرمایه های این مملکت هستند، بایستی اقدام لازم صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان راهکارهای مفید گفت:
باید فعالیت های اندیشه ورزی صورت بگیرد و برای برون رفت از مشکلات فعلی استان باید راه هایی را طی کنیم تا از آن خارج شویم. وضعیت فعلی استان وضعیت مطلوبی نیست و در مقایسه با برخی از استان های همجوار ما فاصله زیادی داریم. برای نمونه در مسأله مبادی ورودی وخروجی و وضعیت خیابان ها، ما با استان های همجوار سال ها فاصله داریم که در همه موارد امورمالیاتی می توان با گرفتن مالیات به امورشهرکمک کند.

ایشان با اشاره به معضل فرار مالیاتی گفت:
سعی شود آن هایی که مشمول مالیات هستند و پرداختی انجام نمی دهند را شناسنایی کنید و در این زمینه مامورین و همکارانی را برگزینید که دلسوزانه موارد را شناسنایی کنند. بایستی تا حد امکان سعی شود اگر اینگونه موارد قابل پیشگیری است پیشگیری شود و الا اعمال قانون شود که به یک نقطه مطلوب برسیم.
در کار عدل و انصاف رعایت شود و بین افراد به خاطر قومی و نسبت و انتصاب تفاوتی نباشد. ما در معرض قضاوت عموم هستیم. هر اقدام اشتباه بازخوردهایی دارد که در واقع نقطه شروع یک حرکت است که آسیب هایی را بوجود می آورد.

ایشان همچنین با اشاره به مشکلات بیکاری و آغاز فرآیند استخدامی ها عنوان کرد:
در باب جذب نیرو ما در استانی هستیم که به جهت تورم و اشتغال مردم در فشارند. در سالهای گذشته بیکاری استان لرستان در کشور در رتبه های اول ، دوم و سوم بوده و این مسأله رمق را از خانواده ها گرفته است.
باید در فرصت خدمت تلاش کنیم که وضعیت فردای استان و آیندگان ما از امروز ما بهتر باشد.

1403/4/19