در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر، و در آستانه نوزدهم بهمن ماه روز نیروی هوایی ارتش و سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، مراسم دیدار و تجدید بیعت فرماندهان نیروهای مسلح، و جمعی از کارکنان (ارتش، سپاه، فراجا) با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزار گردید.

 در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر، و در آستانه نوزدهم بهمن ماه روز نیروی هوایی ارتش و سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، مراسم دیدار و تجدید بیعت فرماندهان نیروهای مسلح، و جمعی از کارکنان (ارتش، سپاه، فراجا) با  نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزار گردید.
بهمن 18, 1402
106 بازدید

دیدار و بیعت فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر، و در آستانه نوزدهم بهمن ماه روز نیروی هوایی ارتش و سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، مراسم دیدار و تجدید بیعت فرماندهان نیروهای مسلح، و جمعی از کارکنان (ارتش، سپاه، فراجا) با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر […]

دیدار و بیعت فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح

در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر، و در آستانه نوزدهم بهمن ماه روز نیروی هوایی ارتش و سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، مراسم دیدار و تجدید بیعت فرماندهان نیروهای مسلح، و جمعی از کارکنان (ارتش، سپاه، فراجا) با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، با تبریک ایام الله دهه فجر و مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی «ص» روز نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره دو تن از دلاورمردان و فرماندهان ارتش، مرحوم امیر بیرانوند وامیر مرحوم غضنفر آذرفر گفت:

دیدار نیروهای مسلح در استان لرستان، لشکر همیشه پیروز ۸۴ ارتش، سپاه پاسداران قهرمان، فراجای جان برکف، برای ما و همه مردم، شوق برانگیز است، دهه فجر و ورود امام خمینی«ره» برای ملت ایران و امت اسلامی، دهه نور ،رحمت و نصرت الهی است.

طراحی‌ها و برنامه‌هایی که پهلوی اول و دوم با کمک نظام سلطه و خصوصاً آمریکا و حامیانش در نظر داشتند این بود که یک نیروی مسلحی را پرورش دهند که به لحاظ فرهنگی و دانش نظامی، بطورکامل وابسته به غرب باشند و لذا برخی از برنامه‌های آموزشی در خارج از ایران طراحی شده بود این بود که نیروها بگونه‌ای تربیت شوند که کاملاً در اختیار نظام طاغوتی وحامیان آنها باشند، اما از این آیه قرآنی مغفول بودند که «و مکروا و مکر الله والله خیرالماکرین» و از درون این آموزش‌ها کسانی مانند شهیدان بابایی، عباس دوران، و صیاد شیرازی تربیت شدند، و تمام برنامه‌های آنها خنثی شد.

رژیم منحوس پهلوی محاسبات دقیقی داشتند، اما در روز ۱۹ بهمن همافران نیروی هوایی اولین گروه‌هایی بودند که به امت و امام امت پیوستند، و امام به آنها فرمودند شما سربازان اسلام و قرآن هستید، این حرکت کمر رژیم پهلوی را شکست و به اضمحلال برد و بستری را فراهم کرد که در درون ارتش که بدنه آن از سربازان و افسران دلبسته به اسلام و قرآن و روحانیت و شعائر مذهبی بودند، با چراغی که همافران نیروی هوایی روشن کردند بدنه ارتش نیز به انقلاب اسلامی پیوستند.

در آن موقعیت یک اقدام بهنگام، اثرگذار، ماندگار، فوری و در لحظه اتفاق افتاد، که اگر این تشخیص وظیفه نبود معلوم نبود که مسیر انقلاب اسلامی نهایتاً به کجا منتهی می‌شد، ولی این هوشمندی، شگفت انگیز بود و ما چنین اقداماتی را در مجموعه نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی دیدیم و می‌بینیم که بسیار ارزشمند است.

 امروز اقتداری که نظام جمهوری اسلامی دارد، نتیجه استقامت نیروهای مسلح در مقابل دشمنان است، نیروهای مسلح چه در زمان جنگ و چه غیر جنگ مایه امنیت و آرامش و اطمینان برای مردم است، در زمان جنگ نیروهای مسلح قلعه ای مستحکم در دفاع از ملت است، سینه خود را در مقابل دشمن سپر می‌کنند تا به مردم آسیب نرسد، شهدای عزیز که در مجموعه ارتش، سپاه، فراجا، بسیج و عشایر مشاهده می‌کنیم همه حاکی از توانمندی نیروهای مسلح است، و در زمانی هم که جنگ نیست با حفظ آمادگی و هوشیاری و تجهیز و خودکفایی به مردم اطمینان و آرامش می‌دهند، نیروهای نظامی ما در هر حال برای مردم امید آفرین و اعتماد ساز اند.

 اگرچه نیروهای مسلح امروز ما در بیعت تاریخ ساز ۱۹ بهمن حضور نداشتند اما چون همان آرمان‌ها و ارزش‌ها و بیعت و پیمان را دنبال می‌کنند، در آن امر شگفت‌ساز و تاریخ ساز مشارکت دارند. زیراکه همه در حال طی کردن این مسیراند، اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند بیعت با امام راحل بیعت با رسول گرامی اسلام است، گویا ما در همان عصر هستیم و داریم با پیامبر بیعت می‌کنیم، و امروز بی شک بیعت با رهبری بیعت با امام راحل است . دلاورردان سپاه یا لشکر ۸۴یا فراجا، که در قله‌ها و ارتفاعات پوشیده از برف و در استان‌های مرزی و غیر مرزی، که با دشمنان داخلی و خارجی در حال مبارزه هستند، همه و همه در حماسه سازی روز ۱۹ بهمن شریک اند.

 فعالیت‌های سازندگی، جهاد خودکفایی، نوآوری‌ها در هوافضا، خشکی، دریا و ساخت انواع موشک، هواپیما، و ناوها که در مجموعه نیروهای مسلح در حال انجام است، همان استمراری است که در ۱۹ بهمن بوقوع پیوست، نیروهای مسلح ما در همه دوره‌ها در همه عرصه‌ها از مظاهر اقتدار ملی هستند، و آنچه این موفقیت‌ها را برای ما رقم زده، ایمان، توکل به خداوند متعال، اطاعت از فرامین الهی، آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت، آموزش‌های عقیدتی است که باعث آگاهی و معرفت افزایی، ایجاد محبت و مودت، و پیوند قلبی با اسلام ،امام عصر عجل….و ولی فقیه و ملت می‌گردد.

این هااز خصوصیات ممتاز و درخشان نیروهای مسلح ما می‌باشدکه ارتش وملت خودرافدای یکدیگرمی دانند. این چیزی بود که از دل و جان نیروهای مسلح ما برخاست و ملت هم از صمیم دل آن را بر زبان جاری کرد و به واسطه همین صمیمیت و ارتباط و پیوند توطئه‌های دشمن در طول عمر انقلاب اسلامی از گذشته تاکنون و تا آینده خنثی شده و میشود.

 ایجاد آگاهی، فراگیری آموزه‌های دینی، شیوه‌های ابتکاری، برای نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان، با کیفیت و با کمیت هرچه بیشتر بسیار حائز اهمیت است، و باید ادامه پیدا کند خصوصاً در این مقطع حساس انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، که با مشارکت حداکثری این مقطع را نیز پشت سر بگذاریم. اگر کشور به لحاظ نظامی مجهز شود اما پشتوانه مردمی را نداشته باشد، نظام در اهدافش موفق نخواهد شد، بلکه به علت عدم پشتوانه مردمی به تدریج پشتوانه نظامی خود را از دست میدهد، و این در رژیم پهلوی مشاهده شد، بنابراین هرچه می‌توانیم پیوندمان با مردم و خدمتگزاری به آنان را بیشتر کنیم.

 این موضوع هرچه از سوی ما تقویت شود، در حقیقت به امنیت نظام اسلامی کمک کرده ایم، یکی از اهداف مهم نیروهای مسلح تامین امنیت و اقتدار ملی است، بنابراین همراهی ملت با نظام اسلامی حرکت بی‌بدیل و بی‌نظیری است. امنیت ما بر دوش مردم است، امنیت برخی کشورها به دست آمریکاست، اما امنیت ما از درون نیروهای مسلح می‌جوشد، زیرا خودکفا هستند، اتکای آنان به دانش و تعهدی است که در درون جامعه و کشور است.

درود بیکران میفرستیم، به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای ارتش، سپاه، فراجا، بسیج و عشایر، و ۶۵۵۶ شهید استان لرستان و از خداوند متعال علو درجات را برای آنها خواستاریم.

 

1402/11/18