حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان از دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان لرستان بازدید کرد.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان از دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان لرستان بازدید کرد.
آبان 15, 1400
286 بازدید

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در جریان این بازدید گفت: توانمندی‌های استان، در زمینه‌های مختلف مشاهده شد، سالی که مقام معظم رهبری در طول سالیان متمادی به عنوان رونق تولید، جهش تولید، تولید پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها نام‌گذاری شده است به این معناست که ما باید به توان داخلی خود تکیه کنیم. وی افزود: چیزی […]

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در جریان این بازدید گفت: توانمندی‌های استان، در زمینه‌های مختلف مشاهده شد، سالی که مقام معظم رهبری در طول سالیان متمادی به عنوان رونق تولید، جهش تولید، تولید پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها نام‌گذاری شده است به این معناست که ما باید به توان داخلی خود تکیه کنیم.

وی افزود: چیزی که در این نمایشگاه مشاهده شد حکایت از ظرفیت و توانایی خوب استان لرستان دارد و به این معناست که این توان هم از نظر کمیت و هم کیفیت می‌تواند افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی بیان نمود: همه‌ی اقشار و طبقات مختلف و کسانی که در دستگاه‌های مختلف مسئولیتی دارند اولویت خرید خود را تولیدات استانی قرار دهند، وقتی تولیدات داخلی استان کیفیت و استاندارد لازم را دارد این یک حمایت است.

وی افزود: دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی خریدهای خود را از مجموعه‌هایی که در شهرک‌های صنعتی موجود در استان تولید می‌شوند انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه نیاز معرفی تولیدات استانی به بیرون از استان از طریق همکاری مدیران سازمان صمت و تسهیل این امر می‌تواند به تبادل این امر کمک کند افزود: برخی از کالاهای ما در استان سرآمد هستند که از طریق معاونت‌های اقتصادی وزارتخانه‌ها و کارشناسان اقتصادی سفارتخانه می‌توان برای کشورهای همسایه با ایجاد بازارچه‌هایی تولیدات استان را به این کشورها معرفی کرد و نیز با هماهنگی‌های لازم با مقامات سیاسی و امنیتی کشور می‌توانیم سفرای برخی از کشورها را دعوت کنیم که از محصولات ما دیدن کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه ها برخی تولیدات را از لحاظ کیفیت مشاهده کردیم که از برخی از استان‌ها اگر بهتر نباشد ولی کمتر نیست اما هماهنگی‌های استان‌های دیگر بیشتر است که این هماهنگی‌ها در استان ما وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بانک‌ها در استان به اندازه کافی اعتبار لازم را جهت پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و اشتغال‌زایی را دارند؛ بنابراین نباید تولیدکنندگان حقیقی در دریافت تسهیلات مشکلاتی داشته باشند، چرا که وقتی اشتغال و تولید وجود داشته باشد آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد بود و سلسله‌وار این آسیب‌ها کاهش پیدا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: ما می‌توانیم همان طور که در تجهیزات فنی و مهندسی و تجهیزات نظامی مستقل شده‌ایم و رشد کرده‌ایم همین رشد را در تولیدات اقتصادی نیز داشته باشیم زیرا جوانان ما به‌خصوص جوانان لرستان از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند.

وی در پایان گفت: افق برای ما روشن است داشته‌های ما و توانایی ما قابل مقایسه با برخی مشکلات ما نیست ما می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی دیو بیکاری و غول تورم را از بین ببریم و رونق مطلوب کسب و کار را در استان و کشور داشته باشیم.

1400/8/13