جمعی از اصحاب رسانه، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، در نشستی صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمد رضا شاهرخی دیدار و گفتگو کردند.

جمعی از اصحاب رسانه، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، در نشستی صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمد رضا شاهرخی دیدار و گفتگو کردند.
اردیبهشت 11, 1403
142 بازدید

دیدار با اصحاب رسانه صبح روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جمعی از اصحاب رسانه، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، در نشستی صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمد رضا شاهرخی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان […]

دیدار با اصحاب رسانه

صبح روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جمعی از اصحاب رسانه، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، در نشستی صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمد رضا شاهرخی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی، در نشست صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه اظهار داشت:

فرهنگ و اقتصاد دو بالی هستند که راه پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی از مسیر آنها عبور می‌کند، قلم اصحاب رسانه امانت خداوند در نزد شماست که باید آن را در خدمت به مردم و جامعه اسلامی بکار ببرید، خبرنگاران با سخنی که می‌گویند و قلمی که بکار می‌برند جایگاه مهمی دارند، خبرنگاران نباید از روی حدس و گمان قلم بزنند و با مطالب بی‌پایه و اساس اذهان را مشوش کرده و ناامیدی ایجاد کنند.

جمهوری اسلامی نظامی مردمی است و گاهی به همین دلیل آسیب‌هایی می‌بیند، اما از اصل مردمی بودن خود دست نمی‌کشد، مردم پایه انقلاب اسلامی هستند، آگاهی دادن به مردم مانند اکسیژن، آب و غذا ضروری است و نظام اسلامی به این اطلاع‌رسانی نیازمند است، بنابراین آگاهی‌دادن درست و در جای خود و به دور از بداخلاقی‌ها و کینه و نفرت مورد نیاز است و اهل رسانه در این راستا اولین گروهی هستند که این وظیفه را باید به درستی انجام دهند.

اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دادن هم مورد نیاز ملت است و هم وظیفه کسانی است که گنجینه آگاهی و تدین در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، افزود: اطلاع‌رسانی درست، نقد منصفانه و نظارت، بیان نقاط قوت و ضعف سه وظیفه مهم اهل رسانه هستند، آزادی قلم و مطبوعات تصویب شده قانون اساسی است و یک ملت آگاه آزادی را به ارمغان می‌آورد و از طرف دیگر مطبوعاتی که بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح پایه‌گذاری شده و آزادی چنین رسانه‌هایی در رشد و کمال ملت تأثیر دارد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه، هر کدام دارای وظایفی هستند، به طور نمونه بعنوان امام جمعه شهرستان خرم‌آباد و در سال گذشته ۸ مسئله اساسی با بهره‌گیری از اساتید حوزه و دانشگاه را دنبال کردیم، ترویج سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده را از جمله این مسائل اساسی بوده که به آن اشاره شده و تاکنون ۶ برنامه گفت‌وگو محور در این زمینه برگزار شده است.

توجه به عفاف و حجاب در جامعه دیگر مساله اساسی دنبال شده است که تا کنون ۴ برنامه محوری همچون تبیین مبانی فرهنگی عفاف و حجاب در خطبه‌های نمازجمعه و برگزاری مسابقات در سطح مدارس و فضاسازی محیطی برگزار شده است، ارتقاء کیفی مراسم نمازجمعه، بزرگداشت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه، بسط و گسترش جهاد تبیین با هدف بصیرت افزایی و بیان خدمات نظام و توطئه دشمنان در جنگ شناختی، ارتقای کیفیت مدیریت مساجد، ارتقای سطح فعالیت‌های ورزشکاران، انسجام‌بخشی تشکل‌های فرهنگی از دیگر مسائل محوری دنبال شده است، در سال گذشته مجموعا ۵۸۳ برنامه در سطح نمازجمعه‌های استان برگزار شد.

 در بخش روحانیت ۷ برنامه راهبردی را دنبال کردیم، رصد وضعیت حوزه‌های استان، ارتباط با طلاب و ارتقای سطح آموزشی حوزه‌های علمیه استان از جمله این برنامه‌ها بوده است.

 در قسمت دوم مواردی را در خصوص مسائل استان عرض می‌کنم و آن اینکه سخن درمانی و دیدار درمانی نتیجه‌ای برای لرستان ندارد، باید آنچه می‌گوییم و انجام می‌دهیم جهت رضایت خداوند و نفع و خدمتگزاری به مردم باشد.

 در خصوص جذب نیروهای بدون ضابطه چندین بار با سازمان های مرکزی و وزارتخانه ها ارتباط گرفته و پیگیر این موضوع شده ام اما اگر ادارات وظایف خود را به درستی انجام دهند مشکلات اینچنینی برطرف خواهد شد.

 فرهنگ و اقتصاد دو بالی هستند که باید راه پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی جامعه از مسیر آنها میسر شود، بنابراین این‌ موارد اصول اساسی می‌باشند که باید بر مبنای آنها، با طرح‌ها، برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته نسبت به گذشته پیشرفت کنیم، در این راه افرادی مانند فعالان رسانه ای که خداوند به آنها دانایی و توانایی داده است باید زبان گویای مردم باشند، دغدغه و مشکلات را به گوش مسئولان برسانند و با انتشار مطالب واقعی، از نشر اخبار بدون پایه و تشویش و ناامیدی اذهان عمومی اجتناب کنند.

جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است و از این اصل دست نمیکشد بنابراین آگاهی بخشی به چنین مردمی مانند هوا، یک نیاز ضروری می‌باشد، اهل رسانه در این جهت اولین گروهی هستند که وظیفه مهمی بر عهده دارند، خبرنگاران باید با آگاهی دادن درست و منطقی و آمار ارقام به دور از کینه و نفرت در تمامی عرصه‌ها فعالیت کنند، چراکه اطلاع رسانی صحیح، نقد منصفانه، بیان نقاط ضعف و قوت و تبادل آرا از وظایف این قشر می‌باشد.

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان به عنوان پدر معنوی استان وظایفی دارد، در سال گذشته با همراهی مدیران، فرهیختگان و تشکل‌ها مسائل مهم و اصلی را با بهره‌گیری از ۲۵ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه برای استان دنبال کردیم، مسائل و راهبردهای هر کدام از حوزه های فرهنگی، روحانیت، جوانان و اقتصاد نیز به تفکیک دنبال و پیگیری شده است.

 

 

1403/2/11