جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، با حضور دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان در امام جمعه خرم آباد، و اعضای ستاد استانی برگزار گردید.

جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، با حضور دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان در امام جمعه خرم آباد، و اعضای ستاد استانی برگزار گردید.
اردیبهشت 9, 1403
24 بازدید

جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه، جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، با حضور دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان در امام جمعه خرم آباد، و اعضای ستاد استانی برگزار گردید. بحجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که […]

جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان

صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه، جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، با حضور دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان در امام جمعه خرم آباد، و اعضای ستاد استانی برگزار گردید.

بحجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار گردید عنوان داشت:

مسجد بعنوان پایگاه دینی و معنویت والاترین کانون احیاء و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است، ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت رسانی کنیم، از بعد انقلاب یک سری تشکیلات، مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است، و باعث شده که بغیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان بواسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

مساجد بدون جوانان و نوجوانان بدون هیئت امنا و کانون‌ها و بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله و اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمند سازی ارکان مسجد عملیاتی نموده که تشکیل مرکز امور مساجد و قرارگاه اموراستانی درراستای این مأموریت است.

 قرارگاه‌ امور مساجد باید باعث شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری اینچنین جلساتی ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آنها را به کار بگیریم.

ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابیگری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی و تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف با جدیت باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

1403/2/8