بازدید نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد از مسجد امام هادی(ع) خرم‌آباد که توسط اغتشاشگران مورد هتک حرمت قرار گرفت.

 بازدید نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد از مسجد امام هادی(ع) خرم‌آباد که توسط اغتشاشگران مورد هتک حرمت قرار گرفت.
آذر 27, 1401
195 بازدید

بازدید نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد از مسجد امام هادی(ع) خرم‌آباد که شب گذشته توسط اغتشاشگران مورد هتک حرمت قرار گرفت. حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم‌آباد در بازدید از مسجد امام هادی(ع) خرم‌آباد (که شبهای گذشته توسط […]

بازدید نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد از مسجد امام هادی(ع) خرم‌آباد که شب گذشته توسط اغتشاشگران مورد هتک حرمت قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم‌آباد در بازدید از مسجد امام هادی(ع) خرم‌آباد (که شبهای گذشته توسط اغتشاشگران مورد هتک حرمت قرار گرفت)ضمن تسلیت ایام فاطمیه به آحاد مردم با اشاره به آیه ۱۱۴ سوره بقره: “وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِي خَرَابِهَا ۚ أُولَٰئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ ۚ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ” (و کیست ستمکارتر از آن که مردم را از ذکر نام خدا در مساجد منع کند و در خرابی آن اهتمام و کوشش نماید؟ چنین گروه را نشاید که در مساجد مسلمین در آیند جز آنکه (بر خود) ترسان باشند. این گروه را در دنیا ذلت و خواری نصیب است و در آخرت عذابی بزرگ) افزود:
در این آیه راجع به آسیب زنندگان به مساجد کلمۀ “اظلم” بکار برده شده نه “ظالم” ؛ این آیه سرنوشت کسانی را بیان میکند که مانع ذکر خدا و رونق فعالیتهای فرهنگی، دینی و مذهبی در مسجد و حضور جوانان و نوجوانان برای تعلیم و تربیت در این مکان می شوند و در جهت تخریب مساجد تلاش میکنند.

 ایشان با یادآوری سخنان امام (ره) که فرمودند: مسجد سنگر است خاطرنشان کرد: دشمن وقتی میخواهد وارد یک مکان نظامی شود می‌ترسد. کسانی که در جهت تخریب مساجد گام برمیدارند حق ندارند در مساجد قدم بگذارند مگر ترسان.
چطور یک آدم نفوذی یا جاسوس وقتی میخواهد وارد یک مکان نظامی شود با ترس و لرز اقدام به این کار می‌کند و با خود فکر میکند که: «نکند دوربینها تصویر من را ضبط کنند یا دستگیر شوم!»

 وی افزود: این نکات قرآنی به این اشاره دارد که اهل مسجد باید اینگونه هشیار باشند؛ آنچنان هشیار که تخریب کنندگان(از اقدام و جسارت علیه مسجد و شما)بترسند!
مسجد سنگر است و سنگرها باید حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه طبق آیات قرآن برای تبهکاران و کسانی که به مسجد جسارت می‌کنند خواری و ذلت در دنیا و “عذاب عظیم” و “خسران مبین”(ضرر و زیان آشکار) در پیش است گفت: اینها عاقبت کسانی است که در تخریب مساجد قدم برمیدارند.

 ایشان تاکید کرد: اینها سزای کسی است که به دیوار مساجد توهین و جسارت می کند و خداوند حتی با کسانی که به دیوار مسجد ضرر میزنند اینگونه رفتار میکند و در مورد آنان می‌گوید “من اظلمُ”؛ چند جای قرآن چنین تعبیری دارد و در مورد چنین اشخاصی واژۀ “ظالمتر” را بکار میبرد.

وی گفت: حال ببینید کسانی که به “مردان خدا” ، “رهبران آسمانی” و “نائب امام عصر(عج)” بی احترامی و اهانت می‌کنند چه سرنوشتی خواهند داشت؟
آنها سرنوشتی بدتر خواهند داشت! آنها در دنیا خوارتر و ذلیلتر و در آخرت سرنجام بدتری خواهند داشت.

 حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به وعده تخلف ناپذیر خداوند مبنی بر ذلت و خواری این گروه در دنیا اشاره کرد: زمانی همین منافقین کوردل و تبهکار میگفتند: «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا!» و حتی حزب‌اللهی‌ها را متهم به این میکردند که توان مقابله با آمریکا را ندارند و می‌گفتند: مقابله با آمریکا فقط کار ماست! ولی هم سازش کردند، هم تسلیم شدند، هم جاسوس شدند و هم به صدام برای موشکباران ایران مکان‌های مهم را معرفی و نشان دادند. این همان “خزی” و خواری در دنیاست؛ به دامان شرق و غرب گریختن و جاسوسی کردن؛ اینها چیزهائیست که ما به چشم خود آنها را مشاهده می‌کنیم.

 نماینده ولی فقیه با یادآوری سخنان خود در نماز جمعه این هفته مبنی بر اینکه: جمعیتی که در راهپیمایی های گوناگون برای ساقط کردن رژیم شاه حضور داشتند از متشخصین، موجهین، بازاریان، اصناف، علما، و خوبان و برگزیدگان و فرهیختگان هر قشر بودند گفت:
اما اکنون چگونه است؟
با درآوردن روسری رژیم سرنگون می‌شود؟ آنها که دست به این کار میزنند قرب و منزلت خود را از دست می‌دهند.

 در طول تاریخ هم بناها و کتب آسمانی زیادی آتش زده شد اما می بینید که امروز کلام خدا و اصل دین باقیست.
انقلاب اسلامی با پشتوانه چند قرن تلاش و زحمت فرهیختگان و علما به ثمر رسیده نه با چندتا شعار.
حرکت مردم در سیزده آبانی که گذشت را دیدید، ان‌شاءالله نهم دی و ۲۲بهمن را هم خواهید دید.

 حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در پایان از حضور همه مدیران سازمانهای آموزشی و فرهنگی، مردم منطقه، علما و فرهیختگان و کسانی که انزجار خود را از این واقعه تلخ اظهار نمودند تشکر کرد.

شامگاه روز شنبه ۲۶/ ۹/ ۱۴۰۱