اجتماع نیروهای مومن و انقلابی اجتماع نیروهای مومن و انقلابی در دفاع از آرمان ها و ارزشهای انقلاب اسلامی، با حضور حجتالاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، دکتر فرهاد زیویار استاندار لرستان،جمعی از مسئولین اجرایی و نظامی و انتظامی استانی، اساتید حوزه و دانشگاه، […]
اجتماع نیروهای مومن و انقلابی
اجتماع نیروهای مومن و انقلابی در دفاع از آرمان ها و ارزشهای انقلاب اسلامی، با حضور حجتالاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، دکتر فرهاد زیویار استاندار لرستان،جمعی از مسئولین اجرایی و نظامی و انتظامی استانی، اساتید حوزه و دانشگاه، اقشار مختلف مردم، در مصلی بزرگ الغدیر خرم آباد برگزار گردید.
اجتماع نیروهای مومن و انقلابی
اجتماع بزرگ نیروهای مومن و انقلابی،
▫️ خانوادههای شهدا، جانبازان و ایثارگران
▫️حوزویان، دانشگاهیان، فرهنگیان،
▫️احزاب و جریانات سیاسی،
▫️فعالان فرهنگی و تبلیغی،
▫️فعالان فضای مجازی،
▫️مسئولین استانی،
▫️گروههای جهادی،
▫️هیئات مذهبی،
▫️اصحاب رسانه،
▫️اصحاب رسانه،
▫️اصناف بازاریان،
▫️ اقشار مختلف مردم،
در دفاع از آرمان ها و ارزشهای انقلاب اسلامی، با محوریت حماسه حضور، مشارکت حداکثر
عصر روز سهشنبه سوم بهمن اجتماع بزرگ نیروهای مومن و انقلابی در پاسداری از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، در مصلی بزرگ الغدیر برگزار گردید.
نماینده رهبر انقلاب در این اجتماع، ضمن تبریک ایام خجسته ولادت سراسر سعادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام ضمن توصیه به بهرهبرداری هرچه بیشتر از فرصت باقیمانده ماه رجب، و کسب معرفت از فضائل بیکران مولای متقیان علی علیه السلام گفت:
شخصیت ممتاز امام اول شیعیان
امیرالمومنین علی«ع» در بالاترین درجه و قله ها از فضائل و آرمانها و ارزشهای اسلامی ایستاده است، و افتخار ما این است که بتوانیم هم جهت و هم سوی آن قله حرکت کنیم.
فضیلت ماه رجب
ماه رجب ماه تسلیم و بندگی خداوند تبارک و تعالی است، و وجود مبارک حضرت امیر«ع» جزء آن دسته از انسانهایی بود که به انحاء مختلف تسلیم ذات اقدس الهی بود.
اقسام تسلیم و بندگی
برای تسلیم و بندگی خدا سه محور بیان شده،
▫️اول اینکه بنده تسلیم خداوند میشود، حکم خدا را اطاعت میکند و از فرامینی که حکمت آنها را میداند تبعیت میکند.
▫️دوم اینکه، بنده حکمت بندگی و اعمال تشریعی را نمیداند اما تسلیم خداست، مانند آنکه فرمودند مثلاً نماز صبح دو رکعت است، به همان شکل آن را انجام خواهد داد، و از آن تخطی نمیکند.
▫️سومین مورد بالاتر از همه اینهاست، و آن در جایی است که بنده مومن از خداوند دستور میگیرد، همچون ابراهیم که اسماعیلش را به دستور الهی بقربانگاه می برد تا فرزندش را ذبح کند، و یا اینکه در منجنیق قرار بگیرد، که در این عمل جلوه دیگری از عبودیت خود را به منصه ظهور برساند، یا همچون مرد خراسانی در محضر امام صادق«ع» بدون هیچ گونه سئوالی به فرمان مولای خود در وسط آتش بنشیند «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ»
رمز موفقیت، یاری حق
ما در مقطعی قرار گرفتهایم به هر میزانی که خدا را یاری کنیم، به همان میزان موفقیت نصیب ما خواهد شد، در طول این چهل و چند سال به همین شکل بوده، هر کجا موفق نشدیم به خاطر فاصله گرفتن از دستورات و فرامین الهی بوده است.
ریاست و تبعات آن
پیامبر اکرم در حدیثی نورانی در خصوص گرفتن پست و مسئولیت فرمودند:
«مَنْ تَوَلّی عَمَلا وَ هُوَ یعْلَمُ أنَّهُ لَیسَ لَهُ بِأهْلٍ، فَلْیتُبَّوَءُ مَقْعَدُهُ مِنَ النّارِ»
ترجمه: هر که ریاست و مسئولیتی را بپذیرد و بداند که اهلیت آن را ندارد، در قبر و قیامت جایگاه او پر از آتش خواهد شد، چونکه علیرغم عدم توانایی با پذیرش مسئولیت،
▪️در جامعه ایجاد چالش کرده،
▪️مردم را دچار آسیبهای اجتماعی کرده،
▪️در پیشرفت جامعه اخلال ایجاد کرده،
▪️حقوق مردم را تضییع کرده است.
خیانت در حق خدا و رسول
پیامبر اعظم«ص» در روایت دیگری میفرماید:
«من تقدم على قوم من المسلمين وهو يرى أنَّ فيهم من هو أفضل منه فقد خان الله ورسوله والمسلمين»
ترجمه: اگر کسی مسئولیت گروهی از مسلمانان را بپذیرد و میداند در بین آنها کسی هست که از او برتر میباشد هم به خدا و رسول خدا خیانت کرده، هم به مسلمانان خیانت نموده است، بویژه جایی که مسئولیت همراه با تقدس باشد و شکل مقدس مآبی و ریا و تظاهر بخودش بگیرد، یا اینکه خود را در میان مردم خوب و متدین جلوه بدهد، ولی میداند که در این مسئولیت کسانی هستند که میتوانند بهتر از او انجام وظیفه نمایند، این گناهش بیشتر است.
شرح حال اباذر غفاری
کسی مانند اباذر غفاری که از صحابی حضرت رسول«ص» و یاران حضرت علی«ع» و مجاهد فی سبیل الله است، و زبان کوبنده و برنده در بیان عقاید داشت، کسیکه پیامبر اسلام در وصف او فرمود:آسمان و زمين، كسى راستگوتر از ابوذر را بخود نديدهاند، و آسمان بر کسی راستگوتر از ابوذر سایه نیفکنده و زمین مانند او را حمل نکرده است، شخصیتی که صداقتش در بین عرب ضربالمثل بود، اما پیامبر او را از مدیریت و پذیرش مسئولیت منع میکند، چراکه او نمیتواند امور مردم را به سامان برساند.
حدیث عبرت آموز
در حدیث دیگری پیامبر اکرم«ص» فرمود:
«لایومر احد على عشره فما فوقهم الاجىء به یوم القیامه مغلوله یداه فان کان محسنا فک عنه و ان کان مسیئا یزید غلا على غله»
ترجمه: هیچکس بر ده نفر یا بیشتر، امیرى و ریاست نمیکند؛ مگر اینکه در روز قیامت با دستان غل و زنجیر شده آورده مىشود، پس اگر (در زمان ریاستش) نیکوکار بوده، غل و زنجیر از او برداشته میشود، اما اگر بدکار بوده بر غل و زنجیرش افزوده میشود.
مسئولیت کاسبی نیست
بنابراین در اسلام پذیرش مسئولیت سختگیرانه است، و مسئولیت کاسبی و امتیاز نیست، بلکه امانت است، امانتی که حضرت علی«ع» از آن یاد میکند که اگر کسی در این امانت خیانت کند تا روز قیامت خداوند او را لعنت میکند، بنابراین انسان عاقل و حسابگر خودش داوطلب این مسئولیتهای اینچنین نمیشود، این به این معنا نیست که افراد از پذیرش مسئولیت فرار کنند، یک جاهایی ممکن است تکلیفی به گردنش بیاید، که بر اساس تکلیف عمل خواهد کرد، و به همان میزان در ارتباط با این مسئولیت سختگیرانه اگر بر مسیر خدمتگزاری و رضای خدا حرکت کند، اجر بیکران دارد، و بسیار پر ثواب و پرفضیلت است.
مجلس عصاره فضائل
ما الان در موقعیتی قرار گرفتهایم که انقلاب اسلامی ما از زمان مشروطه تا مبارزات شهید مدرس، تا وقایع سال ۱۳۳۲ و نهضت ۱۵ خرداد تا ۲۲ بهمن منتهی شد، همه بدنبال آن بودند که مجلسی بنام مجلس شورای اسلامی که عصاره فضائل ملت باشد شکل بگیرد، و منافع ملت سرمایه کارهایش باشد، این سیر بیش از یک قرن، همه برای اینکار بوده است.
حکومتهای دیکتاتور
نگاهی به دوره حکومت قاجاریان و دوران حکومت دو پهلوی نشان دهنده توجه نکردن به خواست مردم و رفع مشکلات آنان است، ظلم و جور، اخذ مالیات بی حد و اندازه از مردم فقیر و مستمند، وابستگی حاکمیت به کشورهای غربی و زورگو، قسمتی دیگر از وادادگی و فضاحت این دو حکومت بود.
برکات انقلاب اسلامی
اما در مقابل، نظامی بنام جمهوری اسلامی تشکیل شد، که به خواست مردم توجه شد، اراده و عزم مردم حقانیت پیدا کرد، پایه این نظام بر دوش مردم استوار شد، و با انتخابات، مردم در سرنوشت خود مشارکت کردند، صرف نظر از حوادثی که در کشورهای اطراف ما میگذرد این خودش اهمیت بالایی دارد، چون انتخابات اساس مردم سالاری است، اگر انتخاب نباشد دیکتاتوری و استبداد شکل میگیرد، انتخابات جلوهای از حاکمیت اراده مردم است، رابطه مردم با حاکمیت را انتخابات تنظیم میکند، و به جامعه و کالبد نظام امید تزریق میکند، بر سرمایه اجتماعی نظام میافزاید، سبب اقتدار ملی میشود.
امنیت پایدار
ممکن است گفته شود بعضی از کشورها انتخابات ندارند ولی امنیت دارند، ما دو نوع امنیت داریم، امنیت درون سپاری و برون سپاری، امنیت و اقتصاد بعضی کشورها وابسته به دیگران است، خزانه آنها متصل به خزانه کشورهای استعمارگر و زورگو است، متصل به آمریکاست، آنجا که ما گاهی دچار تلاطم در مسائل ارزی و غیر ارزی میشویم، علت این است که ما به آنها وابستگی نداریم، همسایگان ما معترفند که ما دشمن را خوب شناختهایم و در مقابلش ایستادهایم و آرزو میکنند که ای کاش ما مواضع قابل تحسین شما را داشتیم، ما بحمدالله اینچنین قدرتی داریم،
مردم همیشه در صحنه
این نشان دهنده آن است که امنیت ما بر دوش مردم استوار است، مردم همیشه در صحنهای که جلوه قدرت خود را در راهپیماییها و در عالیترین جلوه مشارکت، یعنی انتخابات نشان داده است، که این به نوبه خود امنیت آور، و امنیت ساز است، انتخاباتی پرشور، با حضور حداکثری، امنیت را برای کشور ما به ارمغان میآورد، به مسئولین و نمایندگان کشور در رویارویی با مقامات بینالمللی نفوذ کلام و قدرت در تصمیم گیری میدهد، اینها را بایستی بیان کرد.
مشارکت حداکثری، مجلس کارآمد
مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار مهم است اما باید توجه داشت که با بیان مسائل واهی و ایجاد حاشیه مانع از این مشارکت نشویم، ممکن است ما به کار یک یا چند نماینده انتقاد داشته باشیم، ولی جایگاه مجلس با جایگاه یک نماینده متفاوت است، این موارد نباید باعث شود مردم با صندوقهای رأی قهر کنند، بلکه باید کسی را که واجد شرایط و شایسته نمایندگی است پیدا کنید و رأی بدهید، لازم به ذکر است در این ۱۱ دوره بواسطه رای مردم و انتخاب نمایندگان و تشکیل مجلس، طرحها و لوایح تاثیرگذار فراوانی را در مسائل گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، و آموزشی مشاهده کرده ایم، لذا این موارد باید برای مردم تبیین شود.
خصوصیات نماینده مجلس
تقوا، صداقت، اخلاص در کار، توانایی و دانایی،کارایی، شجاعت، ولایتمداری، تعهد، تخصص، اقتدار، اشراف بر حل مشکلات مردم و اشتغال، مسائل بانکی، گمرکی، مالیاتی، بازنشستگان، بیمههای گوناگون، آشنا به مسائل داخلی و خارجی، اهل تعامل، مقاوم، ارزشی عمل کردن، دشمن ستیز، فتنه ستیز، اهل بصیرت، آگاه از امور سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و بین المللی، سابقه اجرایی از خصوصیات یک نماینده مجلس است که بعنوان شاخص میتوان به آنها اشاره کرد،لذا باید کسی را انتخاب کرد که واجد اینچنین شرایطی باشد، و این خصوصیات را دارا باشد، آنچه که مشاهده میشود سلیقههای مختلفی در میان داوطلبان وجود دارد، لذا با تحقیق و مطالعه در خصوص احوالات داوطلبان میتوان به نماینده مورد نظر رسید.
آسیبهای انتخاباتی
متأسفانه آسیبهایی در انتخابات استان ما وجود دارد، باید همه تلاش کنیم انتخابات در استان از این آسیبها به دور باشد، سوگند دادن افراد، و قومیت گرایی برای بدست آوردن رأی بدون توجه به شایسته سالاری از جمله کارهای بسیار سخیف است، در واقعیت باید این طایفهگرایی را در مسیر حمایت از ارزشها قرار بدهد، همان کاری که حضرت پیامبراکرم ص انجام داد «و انذر عشیرتک الاقربین»،
پرهیز از ایجاد دو قطبی
نباید در انتخابات دو قطبی ایجاد شود، آن هم دو قطبی که به تشنج و تنازع منجر گردد، این نه از نظر اسلام پسندیده است و نه روش امامین انقلاب اسلامی است، ما الان شاهد پیشرفت استانهایی هستیم که نمایندگان شان در طول دوره های مختلف باهم هماهنگ عمل کردند و با دیگر قوا در استان توانسته اند به واسطه همدلی و هم افزایی بیشتر، ارتباط ایجاد کنند و پیشرفت و موفقیت چشمگیری داشته باشند، استانهایی که بواسطه انتخاب نمایندگان اصلح توسط مردم، معدل انتخاب اینان در حد و اندازهای بوده است که توانسته مشکلات مردم را حل کند.
امام راحل و انتخابات
امام خمینی«ره» در خصوص انتخابات فرمودند: از کاندیداها و دوستان آنها انتظار دارم که اخلاق انسانی و اسلامی را در تبلیغ مراعات کند، از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت بشود خودداری نمایند، این را امام«ره» فرمود، لذا اگر کسی پایبند به اینها نباشد چگونه میتواند وظایف نمایندگی خود را انجام دهد.
از ارتکاب خلاف اخلاق و فرهنگ ولو برای پیشبرد مقاصد اسلامی باشد باید پرهیز شود، مبادا خیال کنند که مبارزات انتخاباتی به این معناست که به دیگران بد بگویند، این نشود که یکدسته برای خاطر اینکه کاندیدایی دارند دیگران را بکوبند، اگر برای خداست با هم تفاهم کنند، موظف شرعی هستند که از اختلاف کوبنده دست بردارند.
میزان در نظر همه ارزش خدمت باشد نه خدای ناخواسته تحصیل مقام در جمهوری اسلامی، نمیتوان به همه نوع فعالیتها چه مشروع و چه غیر مشروع دست زد، تا انسان به آن مقصد برسد، این مقامات ارزشی ندارد، مگر برای خدمت به خدا و خلق خدا باشد.
این سخنان امامین انقلاب است، که چنین میفرمایند، قبل از تبلیغات، حین تبلیغات، بعد از تبلیغات، همه داوطلبان و حامیان آنها آرامش را رعایت کنند، با حرکات ناپسند چگونه میتواند در محل قانون و قانونگذاری، در جاییکه حق تحقیق و تفحص و استیضاح و سئوال دارد، انجام وظیفه نماید، اگر شروع کار از تبلیغات تا نمایندگی همراه با اشتباه و خلاف باشد، قطعاً پسندیده نیست، بنابراین اخوت و برادری را باید در نظر گرفت، از تفرقه و کدورت دوری کرد، از بیاحترامی خودداری کرد، و اگر چنین باشد نشانه بیتقوایی است،
انقلاب، خون بهای شهید
ایجاد یک مجلس قوی و انقلابی همراه با نمایندگان شاخص میتواند کشور را به آرمانها و ارزشهای اسلامی، که خون بهای هزاران شهید است برساند، مردم ما باید بدانند که به واسطه رأیی که میدهند، و نماینده ای که انتخاب میکنندکه در امور گوناگون کشور، از جمله در عزل و نصب هزاران نفر، با واسطه یا بیواسطه دخالت میکنند، اگر انتخاب بدون توجه به شایسته سالاری باشد، همین مسیر را ادامه خواهد داد، و در مجلس هم بر همین مسیر حرکت خواهد کردنه راه و روشی که رضایت خداوند متعال ونغعی برای مردم داشته باشد . نصرت خدا وقتی میآید که انتخاب درست شکل بگیرد.
وظایف ائمه جمعه در انتخابات
موضع نمایندگان ولی فقیه در سراسر کشور و ائمه جمعه تقویت گفتمان انقلاب اسلامی است، که این موضوع را بارها به هیئتهای نظارت و اجرایی در جلسات عمومی و خصوصی بیان کرده ایم، مجموع ائمه جمعه در تایید یا رد هیچ کدام از داوطلبین ورود نکرده و نخواهد کرد، همانطور که رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه عنوان کردند که دولت کاندید ندارد، و از کسی حمایت نمیکند، ما نیز انتظاراتمان را به این شکل بیان کردیم،
تباه کردن آخرت
در قضیه انتخابات و در باقی قضایا باید مواظب بود که با تخلف در انتخابات، برای دنیای دیگران جهنم خود را فراهم نکنیم، مواظب باشیم حق کسی را به گردن خود نیاوریم، چرا انسان برای دنیای خود و دیگران آخرت خود را بسوزاند، به همه مسئولین و مدیران محترم، توسط دستگاه قضایی، و استانداری اعلام شده که از هرگونه فعالیت بنفع یا علیه داوطلبان انتخابات پرهیز نمایند، و در همین راستا هیئتی جهت رصد فعالیتهای انتخاباتی مدیران فعال شده است، لذا انتظار داریم که ان شاءالله همگی در مسیر آرمانها و ارزشهای اسلامی حرکت کنیم.
1402/11/3
نظرات
ارسال دیدگاه برای این نوشته بسته می باشد.