یازدهمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد سلامت

یازدهمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد سلامت
مرداد 26, 1399
291 بازدید

یازدهمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد سلامت به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز ۲۶ مرداد ماه، یازدهمین همایش ملی سیره علوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر استان لرستان، دکتر خادمی استاندار لرستان […]

یازدهمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد سلامت

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز ۲۶ مرداد ماه، یازدهمین همایش ملی سیره علوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر استان لرستان، دکتر خادمی استاندار لرستان و دکتر نیکبخت رییس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی صبح امروز در همایش سیره علوی لرستان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: اگرچه انتظارها برای برگزاری باشکوه این همایش بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا از انجام این کار خودداری شد.

وی خاطرنشان کرد: در 10 دوره گذشته این همایش، جلسات خوبی برگزار شده بود، همچنان که اثرات خوبی از این همایش‌ها در استان باقی مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به مولفه‌های اخلاق علوی، بیان داشت: از مجموعه آموزه‌های حضرت علی(ع) این چنین به دست می‌آید که اخلاق در 6 امر در هم‌تنیده شده و با تجمیع در هر جامعه‌ای سعادت آن را موجب می‌شود.

شاهرخی اظهار داشت: بینش، ارزش، گرایش، روش، کُنِش و گویش‌ها 6 مولفه اخلاق‌مداری است که موجب اصلاح بنیادی در هر جامعه‌ای می‌شوند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در بعد بینش، انسان همانطور که می‌فهمد همانطور هم زندگی می‌کند همچنین در بعد ارزش، انسان باید احترام و کرامت خود را توجه داشته باشد اگر انسان حرمت خود را حفظ کند عامل زشتی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: در بعد گرایش، تمایلات در اکتساب رفتار فرد دخالت دارد همچنین در بعد روش، برای رسیدن به هدف روش های متفاوتی است.

وی بیان کرد: در بعد کنش، رفتار فرد در جامعه نقش اساسی دارد و در بعد گویش نوع کلام نمودی از رفتار هر فرد است .

وی، گویش را نمود اخلاق انسانی دانست و یادآور شد: گفتار همراه با حق همواره مورد سفارش حضرت علی(ع) بوده، همچنان‌که ایشان تنها موردی که تعصب را جایز دانسته‌اند، در مورد اخلاق و پسندیده کردن آن است.