پیام تبریک نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت روز قلم

پیام تبریک نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت روز قلم
تیر 14, 1399
305 بازدید

  ? متن پیام بدین شرح است: باسمه‌تعالی ” ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ ” قلم ابزاری تاثیرگذار است که به دلیل جایگاه بسیار ارزشمندش، خداوند در کتاب آسمانی خود به آن قسم یاد کرده تا تعهد الهی و انسانی قلم را با آیه “ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ “به نویسنده یادآور شود. […]

 

? متن پیام بدین شرح است:

باسمه‌تعالی

” ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ ”

قلم ابزاری تاثیرگذار است که به دلیل جایگاه بسیار ارزشمندش، خداوند در کتاب آسمانی خود به آن قسم یاد کرده تا تعهد الهی و انسانی قلم را با آیه “ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ “به نویسنده یادآور شود.

قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان‌ها و بیان‌کننده تفکر، اندیشه و شخصیت صاحب آن است. قلم، زبان دوم انسان بوده و پیشرفت، پیروزی، آرامش، معرفت و شناخت، ریشه در قلم انسان دارد.

حضرت امام علی (ع) می‏‌فرماید: “اندیشه‏‌های دانشمندان، به بلندای قدرت قلم‌هایشان است” و بی‌شک تأثیر قلم از هر چیزی فراتر است که تاریخ بشریت گواه ماندگاری آن است.

روز قلم، بهانه‌ای است تا بار دیگر حرمت قلم را یادآوری کنیم و برای ادای احترام به نویسندگانی که در حوزه‌ها و موضوعات مختلف قلم در دست گرفته‌اند و عرصه فرهنگ را با اندیشه‌های الهی و انسانی تغذیه می‌کنند، ادای احترام کنیم.

اینجانب چهاردهم تیرماه روز بزرگداشت قلم را خدمت اصحاب فرهیخته اهل‌ قلم و اندیشه، نویسندگان، خبرنگاران، روزنامه نگاران و بویژه تلاشگران جامعه فرهنگی و پیشکسوتان این حوزه در استان لرستان تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون این عزیزان را خواهانم.

《سید احمد رضا شاهرخی 》