نماز عید سعید قربان به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد.

نماز عید سعید قربان به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد.
مرداد 2, 1400
184 بازدید

خطبه اول؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌ اول نماز عید سعید قربان که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک این روز مبارک به همگان اظهار داشت: عیدقربان برای ملل مسلمان و از جمله ملت مسلمان ایران سراسر مملو از آموزه‌های دینی است. وی به دوره 40 روزه عبادت حضرت موسی […]

خطبه اول؛

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌ اول نماز عید سعید قربان که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک این روز مبارک به همگان اظهار داشت: عیدقربان برای ملل مسلمان و از جمله ملت مسلمان ایران سراسر مملو از آموزه‌های دینی است.

وی به دوره 40 روزه عبادت حضرت موسی علیه السلام اشاره کرد و گفت: این حضرت در سی روز ماه ذی‌القعده و 10 روز اول ذی‌الحجه با خداوند خلوت نمود و آموزه‌های دینی که درس زندگی، عبادی و اجتماعی است را از خدای تبارک دریافت کرد و در روز عید قربان با آموخته‌های دینی به میان قومش بنی اسرائیل بازگشت.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مأموریت حضرت موسی علیه السلام نجات مردم بنی‌اسرائیل از چنگال فرعون و ساحران بود، تصریح کرد: ایشان به همراه مردم شبانه از مصر حرکت کردند و فرعون و سپاهیانش صبح از این ماجرا مطلع شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به معجزه شکافته شدن رود نیل با عصای حضرت موسی به اذن پروردگار اشاره کرد و بیان داشت: موسی و یارانش از رود به سلامت گذر کردند و فرعون و همراهانش غرق شدند.قوم بنی اسرائیل با وجود معجزات متعددی که از پیامبرشان دیدند در فاصله چهل روزی که حضرت موسی درکوه طور بود به گوساله پرستی روی آوردند .پیامبری با رنج وزحمت قوم بنی اسرائیل رابه راه خدادعوت کرد ولی بک رویداد اجتماعی دوباره آن ها را به شرکت وجاهلیت بر می گرداند

وی با تأکید بر اینکه در راه حق، همواره سختی‌ها و مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: در مسیر این رویدادِ سخت اجتماعی ممکن است افرادی مغلوب شوند.درابن دوران گوساله پرستی یعنی فریفته مقام وجاه ومال که سبب میشود عده ای از مسیر انقلاب پیاده شوند؛ این قبیل رویدادها آموزه‌هایی است که در دهه اول ذی‌الحجه برای ما درس است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در تکمیل سخنان خود به رویداد شگفت‌انگیز ذبح حضرت اسماعیل توسط پدرش حضرت ابراهیم پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم مأمور می‌شود جوان خود را که هر پدر پیری به او دلبسته است به دست خودش در راه خدا قربانی کند و هنگامی که او داستان خواب و دستور الهی را به اسماعیل گفت و نظر او را جویا شد، اسماعیل گفت: «ای پدر، هر چه دستور داری اجرا کن، به خواست خدا مرا از صابران خواهی یافت!».وقتب حضرت ابراهیم علیه السلام از این امتحان موفق شدند به منزلت امامت نایل شدند.بدنبال هر رنج ومحنت وسختیهایی که امام جامعه وامتش متحمل می شوند وصبر وشکیبایی می نمایند خداوند موفقیتها وگشایش را برای آن ها فراهم می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان وصیت‌نامه شهداوسخنان آن ها و صبر و شکیبایی پدران و مادران و همسران شهدارا آموزشهایی از حضرت ابراهیم و اسماعیل عنوان کرد و گفت: آموزه این موضوع این است که به دنبال هر محنت و رنجی، گشایشی است.و خداوند نعمت هایش را بر امام وامت ایران اسلامی نازل کرده و می کند.به همین دلیل مؤمنین درخواست می کنندکه ربنا افرغ علینا صبرا وثبت اقدامنا وانصرنا علی القوم الکافرین.صبر. وحرکت وثبات قدم عواملی هستند که موفقیت را برای ملت ما در مقاطع مختلف به ارمغان آورده است.

 

 خطبه دوم؛

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمدرضا شاهرخی صبح امروز در خطبه نماز عید قربان اظهار داشت: دهه دوم ذی‌الحجه دهه امامت و ولایت است؛ ولایت و امامت جایگاه شاخص و والایی دارند زیرا تضمین‌کننده احکام الهی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای احکام الهی با وجود امامت و ولایت تحقق پیدا می کند، امامت همه ما را به تقوای الهی فرا می خواند؛ همه رسانه ها و موسسات فرهنگی، تبلیغی و دینی در این دهه ولایت به تبیین جایگاه شاخص و برجسته امامت و ولایت خواهند پرداخت.

شاهرخی خاطرنشان کرد: بنیاد غدیر و سازمان تبلیغات اسلامی در ۱۱ محله از شهر خرم آباد برنامه هایی دارند که جوانان و نوجوانان محلات در آن برنامه ها مشارکت کنند، همان طور که مساجد و پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی و هنری در برنامه های اوقات فراغت تابستانی برنامه های فرهنگی و دینی را تدارک دیدند و در چهل و دومین سالگرد برپایی اقامه نماز جمعه، ستاد نماز جمعه مرکز و شهرهای استان به همراه موسسات فرهنگی دینی برنامه های متنوع فرهنگی را تدارک دیدند که زمینه های خوبی برای مشارکت و معرفت افزایی در دهه ولایت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنا به دلایلی تنگناهایی در کشور وجود دارد که معیشت عمومی مردم را دچار مشکل کرده است.

وی به حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد به رئیس جمهور منتخب رای دادند و آیت‌الله رئیسی (رئیس‌جمهور منتخب) نشان داده اهل اقدام است اما باید تلاش کرد تا این روزهای باقیمانده با آرامش به پایان برسد و دولت جدید روی کار آید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمنی با ملت ایران زیاد است و هر جا دشمنی زیاد بود باید ملت تلاش کند تا دوستی‌ها و اتحاد افزایش یابد و باید دوستان انقلاب مجتمع و متمرکز شوند و با یکدیگر همکاری کنند و هوشیاری بیشتری به خرج دهند، عنوان کرد: در بحث قطعی آب، برق و معیشت مشکل وجود دارد اما استکبار جهانی سه هدف را دنبال می‌کند، یکی اینکه ملت را به ستوه آورد و ملت را در مقابل نظام قرار دهد سپس ملت را در برابر هم قرار دهد.
هدف دوم دشمن ایجاد مانع برای عدم پیشرفت کشور.
هدف سوم این است که اقتصاد کشور را از هم فروبپاشد.

وی با اشاره به اینکه راه پیروزی و غلبه بر اهداف پلید دشمن اتکا به نیروهای داخلی است، بیان کرد: از آنجا که رفع مشکل معیشتی مردم با مهار گرانی امکان‌پذیر است، لازم است کارهای کلانی انجام شود و این در حالیست که در مواردی کمبودی نیست ولی اجناس گران می‌شود.

شاهرخی تصریح کرد: عده ای سودجویی می کنند، عده ای به دنبال منفعت طلبی هستند که در این رابطه باید سازمان صمت،جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتحادیه اصناف، سازمان های امنیتی و اطلاعاتی همه باید در این ایام پای کار باشند و اجازه ندهند جنسی گران و در انبارها احتکار شود زیرا این شکل و شیوه گرانی و احتکار آسیب‌زاست.

وی تأکید کرد: همچنین تا دولت جدید کار خود را آغاز می‌کند هیچ شورا و کمیته‌ای در استان تصمیم به گران‌کردن اجناس نکند تا دولت جدید تصمیم گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش قیمت سیمان اشاره کرد و اظهار داشت: در کشوری که جزء چند کشور تولید‌کننده سیمان و صادر‌کننده این محصول است قابل قبول نیست با چند ساعت قطعی برق به یکباره سیمان پیدا نشود و قیمت سیمان افزوده شود و اگر انبارها جستجو شود به طور حتم احتکار سیمان پیدا می‌شود و این‌ها تجربه شده که نیاز به اقدامات جهادی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود:صبر و ثبات قدم لازم است؛ ملت ایران به دلیل اعتماد به امام (ره)، رهبری و به خاطر تقدسی که به مسیر نورانی شهدا دارند راه فضیلت و عدالت را با استقامت ادامه می‌دهند و هوشیارانه عمل می کنند. ملت ایران در مقابل هر بی‌نظمی می‌ایستند و هر کسی اگر اعتراضی به سازمان و بخشی دارد باید دادگستری و دیوان عدالت اداری رسیدگی کند، در کشور ما بی‌نظمی و آشوب جایی ندارد و این ملت مقاوم ان شاء الله این مسیر نورانی امام راحل (ره) را ادامه خواهد داد.

وی یاد آور شد جلسه ای روز پنج شنبه هفته گذشته پیرامون برخی صنایع تعطیل شده برگزار گردید.دراین جلسه نتایج خوبی حاصل شد و مقررشدیکی از کارخانه های بزرگ در لرستان به زودی کار خود را شروع کند و اگر شروع نکندبارعایت قوانین به فرد دیگری واگذار شود.این گونه تصمیمات جهادی است که راه برون رفت ازمشکلات است .این گونه مصوبات ودرصورت لزوم اقدام عملی است که می توان تولید و اشتغال جوانان را بدنبال داشته باشد. برخی پرونده های کارگاهها وصنایع که دستگاه قضایی در تهران واستان می تواند آن ها را تعیین تکلیف کند ازجمله فولاد ازنا به سرعت کارخودراشروع کند.

 

1400/4/30