نماز جمعه شهرستان خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی الغدیر این شهرستان برگزارشد. ۱۴۰۰/۰۱/۰۶

نماز جمعه شهرستان خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی الغدیر این شهرستان برگزارشد. ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
فروردین 7, 1400
1031 بازدید

خطبه اول   《بسم الله الرّحمن الرّحیم》 «الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین» حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه اول این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به آیه ۳۳ / سوره محمد « يَا أَيُّهَا […]

خطبه اول

 

《بسم الله الرّحمن الرّحیم》

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه اول این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به آیه ۳۳ / سوره محمد « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَلَا تُبْطِلُوا أَعْمَالَكُمْ » و سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: اجتماع ما نمازگزاران در این راستا است که همه ما به آموزه‌های الهی عمل کنیم، واجبات را انجام دهیم و از محرمات پرهیز کنیم.

وی عنوان کرد: اعمال نیکویی که به سختی آن ها را انجام داده ایم و در کارنامه ما ثبت و ضبط شده است، این اعمال را حفظ و نگهداری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: انجام اعمال نیکو و پسندیده‌ای که رضایت خدا را در پی داشته باشد کار سختی است، ولی حفظ و نگهداری آن سخت‌تر و دشوار تر است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه لازمه ایمان، تسلیم بودن و اطاعت از فرامین الهی و رسول گرامی اسلام (ص) است بیان داشت: برخی از دستورات دین ثابت است و تغییر نمی‌کند، اینها فرامینی است که از سوی خداوند متعال برای ما نازل می‌شود، بعضی از دستورات و فرامین با مقتضیات زمان، ممکن است دچار تحول شود.

وی با بیان اینکه مؤمن نباید نسبت به اعمالی که انجام می‌دهد مغرور باشد گفت: اعمال در معرض خطر است، اگر انسان مراقبت نکند همین اعمال نیکو و پسندیده او باطل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه گاهی این پرسش مطرح می‌شود که چرا انسان هایی با اعمال نیکو و پسندیده ای که دارند ولی باز سقوط می‌کنند و به رشد و کمال لازم نمی‌رسند افزود: پاسخ این است که فرد اعمال نیکو و پسندیده فراوان دارد اما مرتکب حرام می‌شود، سخنی حرام بر زبان می‌آورد، فعل حرامی مرتکب می‌شود، نماز می خواند ولی حضور قلب در نماز ندارد، با برخی از اعمال و رفتار ثواب نیکو و پسندیده خود را از بین می‌برد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: اگر گناه در زندگی نباشد، یک عمل خوب می‌تواند سبب رشد و کمال شود.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری اعمال ثواب سخت است اما نگهداری آن سخت‌تر و دشوارتر است افزود: ماه رجب، شعبان و رمضان، ماه استغفار، خیرخواهی و مهربانی است و در امور شخصی گذشت داشته باشیم. ‌‌‌‌‌‌

خطبه دوم

 

《بسم الله الرّحمن الرّحیم》

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری نیرویی است که در وجود هر انسانی پیدا بشود بدون اینکه محیط و یا اجتماع را ترک کند، می‌تواند در اجتماع حضور و فعالیت اجتماعی داشته باشد و خود را هم پاک و منزه نگه دارد.

وی عنوان کرد: در حقیقت تقوا نوعی واکسن است که با وجود آن انسان در اجتماع حضور دارد، بالاترین و دشوارترین مسئولیت‌ها در اختیارش هست اما در آنها دچار خطا و لغزش نمی‌شود، بیت المال مسلمین را در اختیار دارد اما خطا نمی‌کند و پا را از حق فراتر نمی‌گذارد، چون عالَم را مظهر خدا می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرماید: که اگر ما به گذشته نگاه کنیم و از گذشته پند بگیریم و آن را مانند آینه در جلوی خود نگه داریم، همان تقوایی است که باعث می‌شود انسان گرفتار گناه نشود و در شبهه‌ها فرو نرود گفت: اجتماعات مسلمین برای این است که در مسیر الهی حرکت کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه ومیلاد منجی وهادی معصوم حضرت حجة بن الحسن عج….تعالی فرجه الشریف به مقام معظم رهبری مدظله العالی عموم مردم متدین استان لرستان و خانواده های شهیدان ،جانبازان،ایثارگران وکادردرمانی وهمه کسانی که دراین روزهای تعطیل مشغول انجام وظیفه هستند، گفت: ویروس کرونا در ایران اسلامی و همه جای دنیا و در استان ما در حال گردش است، سه شهر از استان لرستان که وضعیت آنها زرد بود نارنجی شده‌اند، باید تلاش کرد که زنجیره این ویروس قطع شود.

وی بیان داشت: قطع زنجیره این بیماری به رعایت مقررات های ستاد ملی و استانی کرونا بستگی دارد، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستور العمل های بهداشتی باید با دقت فراوان مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» گفت: مقام معظم رهبری ۲۳ سال، سال‌ها را نامگذاری کردند، قبل از آن هم محورهای مهمی را در ابتدای سال اعلام می‌کردند، که از این تعداد 12سال نام‌گذاری سال‌ها در ارتباط با مسائل اقتصادی بوده و شش سال اخیر نیز نام‌گذاری‌ها با محور اقتصاد بوده است.

وی با بیان اینکه علت این امر این بوده که دشمنان اقتصاد مملکت ما را هدف قرار داده‌اند افزود: هدف دولت، ملت، مقام معظم رهبری و همه دلدادگان به نظام اسلامی هم اقتصاد است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: هدف دشمن تخریب اقتصاد است و هدف ما سازندگی اقتصاد است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در طول مدت بعد از اتمام جنگ تحمیلی دشمن در نظام جمهوری اسلامی چهار دولت بر سر کار آمدند و هر کدام هم هشت سال بر سر کار بودند افزود: کارهای بنیادی، زیرساختی و سازندگی خوبی انجام شده، کسی نمی‌تواند اینها را انکار کند، در ساحت‌های مختلف از جهت عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی ،اقتصادی، رفاهی و… اقدامات غیرقابل انکاری انجام شده ولی در هر حال به علت‌های مختلف طی سال‌های گذشته همواره موانعی بر سر راه تولید وجود داشته است که علاوه‌ بر برداشتن موانع باید حمایت‌های لازم نیز انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت رفع این موانع و حمایت از حوزه‌های مختلف افزود: اینکه مقام معظم رهبری بر مانع زدایی تاکید می‌کنند نشان دهنده این است که کارهایی که انجام شده نتوانسته در معیشت مردم خودش را نشان بدهد و مردم هم همچنان در امور اقتصادی و معیشتی در مشکل به سر می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: بایستی با دقت این موانع شناسایی شوند که کارشناسان این موانع را شناسایی کرده‌اند، ما هم جلسات مکرری در استان با کارشناسان برای رفع موانع بر سر راه تولید در استان مرتباً برگزار کرده‌ایم ودربرنامه ویژه خبری چهارشنبه شب چهارم فروردین در شبکه افلاک این موانع رابرشمردم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه حمایت هایی که لازم است، آن حمایت‌ها هم باید صورت گیرد تا بشود مسیر ارتقای فرهنگی، رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم صورت گیرد گفت: در هر حال در استان طرح‌های نیمه تمام ملی و استانی داریم، بیکاری فراوان، تورم، عدم رونق مطلوب کسب و کار داریم که باید با تلاش، همت و کار مضاعف و کار انبوه و متراکم و کارشناسی شده موانع را بر سر راه مردم و اقتصاد برداریم و معیشت آنان را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه هم منصوب ولی فقیه در استان، ائمه محترم جمعه و جماعات، فرهنگیان، دانشگاهیان، غیر دانشگاهیان، فرهیختگان و برجستگان، مطالبات مردم استان را که اتمام طرح‌های نیمه تمام ملی و استانی، ایجاد اشتغال و مسکن و احیای کارخانه‌های تعطیل شده وتخصیص آب را پیگیری کنند تصریح کرد: هم خودمان برای حل این موانع گام بر می‌داریمو برای حل آنها تلاش کنیم ودر عین حال آنها راازمسؤولین استانی وکشوری مطالبه می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، اهل قلم و سخن این مطالبات استان را بگویند و بنویسند و دنبال کنند، اما بر پایه اخلاق مداری، عدالت‌خواهی، روش صحیح و به دور از پرخاشگری رسانه‌ای صورت گیرد، زیرا مشکلات کهنه‌شده و گره‌ها محکم شده و باید با تلاش و کوشش همه‌جانبه مشکلات را برطرف کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر (ع) گفت: حضرت علی اکبر (ع) به عنوان جوانی ولایتمدار، آگاه، دارای بصیرت دینی و شجاع، الگویی ارزشمند برای جوانان غیور ایران اسلامی است.

وی عنوان کرد: جوانان ایران اسلامی با قرار دادن حضرت علی اکبر (ع) به‌ عنوان الگو در مقابل نظام طاغوت و اسلحه های دشمنان ایستادند و هشت سال دفاع مقدس را با کمترین امکانات پیش بردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و مسیر انقلاب را تداوم بخشیدند و با همین روحیه در عرصه‌های مختلف عمران، آبادانی و فرهنگی حضور دارند.

شاهرخی تأکید کرد: مورخین نقل کرده اند: وقتی لشکر عمربن سعد چهره نورانی حضرت علی‌اکبر (ع) را دیدند حیرت‌زده شدند و تصورشان بر این بود که او رسول اکرم (ص) است، آن جوان غیور ایران اسلامی که در دوران جنگ تحمیلی، با اصرار پدرومادر عقد می‌کند و ازدواج را به تأخیر می‌اندازد تا در عملیات شرکت کند و در عملیات مفقود یا شهید و یا اسیر می‌شود، الگوی اوحضرت علی‌اکبر (ع) بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه جوان در هر جامعه‌ای محور حرکت است ادامه داد: جوان در تمام حرکت‌های انقلابی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و… از همه جلوتر هستند.

 

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: جوان ایران اسلامی، ادب، وقار، شجاعت، سخاوت، عبادت، اطاعت و ولایتمداری را از حضرت علی اکبر (ع) الگو می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این الگوگیری می‌تواند رشد، تعالی و کمال را برای جوانان در پی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: که یاران حضرت مهدی (عج) جوان هستند و پیر نیستند، سالخورده در بین آنها اندک است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس به ما نشان داد که ایثارگری، جانبازی و خدمت رسانی قشر جوان در راه تحقق آرمان‌های اسلامی چشمگیرتر و کارآمدتر از گذشته است گفت: پیامبر (ص) فرمود: که خداوند من را به بشارت امت برانگیخت، جوانان من را یاری کردند اما بزرگسالان به مخالفت با من پرداختند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در زمینه وظایف مردم و جوانان در دوران غیبت امام عصر (عج) اظهار داشت: ۱- شناخت آموزه‌های دینی و عمل به آن ۲- امام شناسی و ولایتمداری و پیوند محکم عاطفی با امام عصر (عج) ۳- تهذیب نفس و خودسازی، دوری از آلودگی‌ها و مزین شدن به فضیلت‌های نیکو ۴- آماده سازی جامعه برای برای تشکیل حکومت جهانی امام عصر (عج) وهم‌چنین اهتمام به حل مشکلات برادران دینی و… از وظایف جوانان در دوران غیبت امام زمان (عج) به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مشارکت در اصلاحات اجتماعی از دیگر وظایف مهم جوانان در زمان غیبت امام عصر (عج) است افزود: در انتخابات پیش رو بهترین، کارآمدترین و متدین‌ترین فرد به‌عنوان رئیس‌جمهور و هم‌چنین بهترین افراد برای حضور در شورای اسلامی شهر جهت ارتقای فرهنگی، رشد، توسعه و عمران شهر نوعی مشارکت در اصلاحات اجتماعی است.

۰۶/ فروردین ماه/ ۱۴۰۰