نماز جمعه شهرستان خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی الغدیر این شهرستان برگزارشد.  ۹۹/۱۲/۲۹

نماز جمعه شهرستان خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی الغدیر این شهرستان برگزارشد.   ۹۹/۱۲/۲۹
فروردین 7, 1400
320 بازدید

  خطبه اول   《بسم الله الرّحمن الرّحیم》 «الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین» حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی، پیروی از فرامین الهی و […]

 

خطبه اول

 

《بسم الله الرّحمن الرّحیم》

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی، پیروی از فرامین الهی و دوری از محرمات الهی اظهار داشت: در آیه ۳۵ سوره «رعد»، آمده که بهشتی که جایگاه پرهیزگاران است نهرهایی در آن جاری می‌شود و عاقبت کسانی که تقوای الهی را پیشه کنند چنین جایگاهی است، ولی عاقبت و سرانجام کافران آتش است.

وی عنوان کرد: یکی از شیوه‌های تعلیم و تربیت اسلامی این بوده که سرانجام اهل حق و کسانی که در مسیر باطل هستند بازگو شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: حقیقت بهشت برای انسان قابل درک نیست، و آنچه که برای شما بیان می‌شود، مثال، نمونه و شباهتی از بهشت است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه نعمت‌های بهشت، فصلی نیست، یکی از توصیفات مهم بهشت این بوده که نعمت‌هایش دائمی است افزود: این نعمت، برای بندگان صالح و پرهیزگار خداوند است.

وی با بیان اینکه انسان می‌تواند زندگی موقت دنیوی حلال را با زندگی ابدی و سرانجام نیکو پیوند دهد گفت: بهشت را به کسی می‌دهند که بین زندگی موقت دنیوی با زندگی اخروی ابدی بتواند پیوند برقرار کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: اگر انسان دارای عمل صالح باشد دچار کبر، غرور و تکبر نشود و اگر اهل گناه هم هست دچار ناامیدی نشود، انسان‌های با ایمان، عمل صالح خود را محافظت کنند و دچار تکبر غرور نشوند و کسانی هم که دچار لغزش شده اند، خداوند پذیرای توبه آنها است.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: انسان تضرع به درگاه خداوند داشته باشد.

 

خطبه دوم

 

 

《بسم الله الرّحمن الرّحیم》

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: ماه شعبان و اعیاد مبارک این ماه را به مردم تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه ماه شعبان با سال جدید همراه شده و امید است که به تقارن تغییر و تحول در بهار طبیعت، در دل‌های ما ارتقای معنوی را شاهد باشیم افزود: ویروس کرونا همچنان در همه جهان و در کشور ما و در استان ما در حال گردش است و در این راستا تاکید می‌شود که مقررات ستاد ملی و استانی کرونا رعایت شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی دو شهر استان ما از زرد به نارنجی تبدیل شده و میزان و درصد عدم رعایت پروتکل‌ها در حال افزایش است گفت: این امر نشانه خوبی نیست.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: یکی از جاهایی که منجر به افزایش ابتلاء به کرونا می‌شود حضور انبوه و متراکم در آرامستان ها است و در این راستا تقاضا داریم که به دستور العمل های ستاد ملی و استانی کرونا پایبند باشیم تا بتوانیم سال جدید را با سلامتی و تندرستی آغاز کنیم.

وی همچنین از فعالیت کادر درمان استان پزشکان و پرستاران و همه کسانی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در جلوگیری، پیشگیری و درمان شیوع ویروس کرونا زحمت میکشند تقدیر و تشکر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد صاحب الزمان (عج)، ولادت امام حسین (ع) (روزپاسدار) ، ولادت حضرت ابوالفضل (ع) (روزجانباز) و امام سجاد (ع) گفت: آنچه که قدر مشترک این مناسبت‌ها بوده این است که ملت و انقلاب اسلامی ما پیوند عمیقی با نهضت امام حسین (ع) دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه رهبر این نهضت، ولی خدا و امام حسین (ع) بوده است ادامه داد: و سردار این نهضت حضرت ابوالفضل (ع) و پیام رسان آن حضرت امام سجاد (ع) بوده است.

وی با اشاره به قرین بودن این سه ولادت و پیوند انقلاب اسلامی با سه میلاد از ائمه (ع) و به دنبال آن ولادت حضرت صاحب الامر (عج) گفت : برای ما یک پیام دارد و پیام آن: پیوند عمیق و شور و شعور و معرفتی است که مردم مسلمان و شیعه ما با امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) دارند. عنوان کرد: اینها در نهضت کربلا و عاشورای حسینی محوری بودند و نقش آفرینی کردند.

 

شاهرخی با اشاره به اینکه در کربلا شمشیر مظلوم بر ظالم پیروز شد به نقش پیام‌رسانی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: آیه ۱۷۲ سوره آل‌عمران بیانگر آن است که در جنگ احد ابتدا مسلمانان پیروز شدند اما وقتی کمینگاه‌هایی که توسط مسلمانان حراست می‌شد، از دست رفت، دشمن حمله برد و مسلمانان شکست خوردند و عده زیادی از مسلمانان مجروح شدند و به مدینه برگشتند و مشرکان به سمت مکه رفتند که ابوسفیان به ذهنش رسید برگردند و کار مسلمانان را یکسره کنند که خبر به پیامبر اسلام (ص) رسید و ایشان فرمودند: جانبازان در صف مقدم رزم باشند.

وی گفت: در آیه ۱۷۲ سوره آل عمران خداوند می‌فرماید: افرادی که در جنگ احد مجروح شدند و به درخواست پیامبر لبیک گفتند و پس از جانبازی بر مسیر جانبازی ماندند و پشیمان نشدند و کار نیکو انجام دادند و تقوا خداوند را پیشه کردند اجر عظیمی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه جانبازانی که جراحت جنگ را بر تن دارند و با همان جراحت در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور دارند گفت: جانبازانی که بر همان مرام و اهداف هستند، دارای اجر عظیم هستند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه حضور جانبازان در صحنه‌های مختلف انقلاب، حاکی از وفاداری به انقلاب اسلامی، راه امام راحل و مقام معظم رهبری است گفت: همه این سختی‌ها، تلاش‌ها و رنج‌ها وقتی پسندیده است که همراه با تقوا باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال ۹۹، سال کرونایی بود و در تاریخ این سال به عنوان سال کرونایی ثبت خواهد شد افزود: کرونا در سه محور اقتصاد و معیشت، روابط اجتماعی و خانوادگی و همچنین انجام عبادات دسته جمعی بیشترین تأثیر را داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه کرونا در عین سختی و دشوارهایی که داشت، با تدبیر مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) و به راه افتادن رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه و تسری این کمک های مومنانه به جامعه ای که تار و پودش را کورنا در نوردیده بود روح و حیات و جان تازه ای بخشید گفت: این رزمایش از سوی دستگاه‌های مختلف، خیران و… بی نظیر بود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به تلاش و جهاد کادر درمان، پزشکان ، پرستاران و دستگاه هایی که بیرون از کادر درمانی به کمک کادر پزشکی در زمینه مقابله با ویروس منحوس کرونا آمدند، فعالیت گروههای جهادی و انقلابی، تهیه واکسن و… از زیبایی‌های سال ۹۹ بود.

وی گفت: اگر چه تأثیر منفی کرونا بر اقتصاد کشور را نمی‌شود انکار کرد، اما اگر سیاست‌های درستی در بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو به کار گرفته می‌شد، اگر برنامه‌های درست، علمی و کارشناسی در بازار بورس به کار گرفته می‌شد، اگر نظارت کامل در تنظیم بازار و کالاهای اساسی، ضروری و مورد نیاز مردم به کار گرفته می‌شد، اگر حذف شیوه‌های مزمن و زشت دلالی و عدم اتکا به برجام مورد توجه قرار می‌گرفت، مردم شریف و نجیب ما تا این اندازه به زحمت نمی‌افتادند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه البته دشمن به دنبال این بود که با تحریم همه جانبه بین مردم و نظام اسلامی ایجاد شکاف و فاصله کند افزود: اما این منجر به شکست رئیس جمهور سابق آمریکا شد و باعث شد که مردم آمریکا به ساختمان کنگره حمله کردند و توطئه دشمن به سمت و سوی خودش رفت.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: ما می‌توانیم با یاری خدا، اتکا به شرکت‌های دانش بنیان، استعداد و توانایی‌های جوانان، همان موفقیتی که در صنایع دفاعی به دست آوردیم می توانیم این موفقیت را در بقیه زمینه‌ها هم رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: در سال ۹۹ در استان، آهنگ حرکت رو به جلو بود و نسبت به گذشته بهتر، اما می‌تواند سرعت و رشد خیلی بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به جذب یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تمام و نیمه تمام گفت: این اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها تا پایان دولت است و جذب این اعتبار جز مطالبات مردم لرستان است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه تعهدات حوزه مسکن، اشتغال، راه اندازی کارگاه ها و کارخانه‌ها تعطیل شده ، رفع مشکل حقوقی و قضائی آنها و… از دیگر مطالبات مردم است افزود: امیدواریم با کار انبوه، مضاعف و مطالبه گری درست از سوی مردم و جوانان انقلابی، شاهد عملیاتی شدن اینها باشیم.

۲۹/ اسفند ماه/ ۱۳۹۹