نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1402/10/15

نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1402/10/15
دی 15, 1402
531 بازدید

خطبه اول: “بسم الله الرّحمن الرّحیم” “الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.» حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد، روز جمعه ۱۵ دیماه ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این […]

خطبه اول:

“بسم الله الرّحمن الرّحیم”
“الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.»

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد، روز جمعه ۱۵ دیماه ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، پس از حمد و ثنای الهی با اشاره به آیه ۶۴ سوره مبارکه یونس گفت:

رعایت تقوای الهی

خودم و شما را به رعایت تقوای الهی و ایمان و عمل صالح، اجتناب از محرمات و دوری از شبهات فرا می‌خوانم.

(الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ، لَهُمُ الْبُشْرَىٰ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ ۚ لَا تَبْدِيلَ لِكَلِمَاتِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ)

ترجمه: آنانکه ایمان آورده اند و همواره پرهیزکاری دارند، آنها را پیوسته بشارت است هم در حیات دنیا (به مکاشفات در عالم خواب) و هم در آخرت (به نعمتهای بهشت) سخنان خدا را تغییر و تبدیلی نیست، این است رستگاری (کامیابی و رهایی) بزرگ.

بشارت الهی

در خصوص بشارتی که در آیه شریفه به میان آمده «لهم البشری» مفسرین گرانقدر اقوالی را ذکر کرده‌اند که تمامی آنها قابل جمع است، و میتواند صحیح باشد،

قول اول

یک قول میفرماید، در آستانه مرگ و انتقال به جهان دیگر ملائکه بر بالین انسانهای با تقوا می‌آیند و به آنها نوید بهشت میدهند.

قول دوم

وقتی انسانها سر از قبر بیرون می‌آورند در آنزمان که هر کس بفکر خودش هست، و پدر و مادر و همسر و فرزندان از همدیگر دوری می‌جویند و بدنبال راه نجاتی برای خودشان هستند، در آنجا فرشتگان الهی به او خبر خوش می‌رسانند که بهشت در انتظار شماست، چون شما در دنیا اهل ایمان و عمل صالح بودید و تقوای الهی پیشه کردید، مراقبت از چشم و گوش و زبان کردید، این هدیه شماست.

قول سوم

در روایتی امام صادق«ع» فرمودند، پیروان مکتب ما در لحظات آخر عمر چیزهایی را می‌بینند که چشمشان به آنها روشن می‌شود، راوی میگوید از امام ۱۰ بار سوال کردم که مگر چه می‌بینند؟ فرمود می‌بینند، من اصرار کردم و گریستم، آنگاه امام مهربانی کرد و فرمود: اهل مکتب، پیامبر اسلام«ص» و امام علی«ع» را خواهند دید، هیچ اهل ایمانی چشمش از جهان بسته نمیشود مگر اینکه این دو بزرگوار را ملاقات می‌کنند، و قرآن کریم در آیه ۶۴ سوره یونس به آن اشاره فرموده است.

رستگاری بزرگ

در این روز جمعه امام عصر«عج» را واسطه قرار میدهیم و دعا میکنیم، که رستگاری بزرگ را نصیبمان گرداند، و در لحظات آخر عمر و‌ آنهنگام که سر از قبر بیرون می‌آوریم، ان شاءالله چشمانمان را بجمال پیامبر اعظم«ص» و امیرالمومنین علی«ع» روشن بگرداند.

سبک زندگی اسلامی

از هفته اول دیماه ۱۴۰۱ مباحثی را در خصوص سبک زندگی اسلامی، و بعداً در چند خطبه دیگر در خصوص فرزندآوری و جوانی جمعیت مطالبی را بیان کرده ایم، اما لازم است راجع به دو مقوله اندیشه کنیم که،
▫️جمعیت جوان و پرتوان
▫️نوآور و اهل ابتکار و نشاط
▫️تحول‌ خواه و شجاع را
با یک جمعیت مسلمان که قالب آنها
▪️پیر و کهنسال باشد،
▪️ و فاقد نوآوری و تحول باشند،
▪️ یا بیمار و ناتوان باشند را،
برای مواجهه با رویدادها و حوادث گوناگون و نیز اتفاقاتی که دشمنان بوجود می‌آورند، با هم مقایسه کنید، که قطعاً مورد دوم برای کشور ما بسیار خطرناک و آسیب‌زا است، بنابراین باید همه تدابیر لازم را دولت و ملت به کار ببرند، تا آن جمعیت تراز با آن خصوصیات برجسته در کشور شکل بگیرد.

▪️(قرائت سوره مبارکه وَالتّین زینت بخش خطبه اول)

 

خطبه دوم

“بسم الله الرّحمن الرّحیم”
“الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ الطّاٰهِرینَ والصلاة والسلام عَلی عَلیِِ اَمیرَالمُومِنینَ وَ عَلی فاطِمَةَ الزّهرا سَیِدَةِ النِّساءِ العالَمین وَ عَلی … وَ الحُجَّة المُنتَظََر بِحُبِّهِم نتَوَلّی وَ مِن اَعدائِهِم نَتَبَرءُ الی یوم القیامة»

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد،جمعه ۱۵ دیماه ۱۴۰۲ در خطبه‌‌ دوم نماز جمعه که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی گفت:

کلید سعادت و شقاوت‌

برادران و خواهران! کلید سعادت و عاقبت بخیری و درهای بهشت، و نیز کلید شقاوت و سقوط و درهای جهنم در اختیار ما است، هر دری را که میخواهیم و اراده کنیم می‌توانیم آنرا به روی خود بگشاییم.

مسیر و راه سعادت

خداوند متعال از طریق رسول گرامی اسلام «ص» و کتاب قرآن و پیشوایان معصوم راه را برای انسان بطور شفاف، روشن کرده است، و آن مسیر تقوای الهی، و سالم زندگی کردن است، تقوایی که آثار ایمان به مبدأ و معاد، بر زبان و اعمال و رفتار ما جاری شود.

رعایت ایمان و تقوا در همه عرصه‌ها

باید ایمان به خدا و معاد در گفتار و رفتار همه اصناف و اقشار مختلف نمایان شود، همه کسانی که در امور علمی، آموزشی، فرهنگی، خدماتی، اقتصادی و غیره فعالیت می‌کنند.

نمیشود کسی ایمان به مبدا و معاد داشته باشد، اهل تقوا و ایمان و عمل صالح باشد،
▪️اما برای عدم پرداخت مالیات کمتر، از کارتخوان صنف دیگری استفاده کند،

▫️یا وجوهات و خمس و زکات اموالش که دستور خدا بر بندگان است را پرداخت نکند،

▪️یا ادعای کشور دوستی یا نوع دوستی دارد، ولی در ارائه خدمات بیش از میزان تعیین شده از مراجعین پول طلب کند،

▫️یا روزها بگذرد و هیچ نفعی و کمکی برای دیگران و اطرافیان، نیازمندان و بیماران، زوج‌های جوان که در آستانه عقد و ازدواج هستند، نداشته باشد.

▪️یا نسبت به خانواده‌های عزیز شهدا و جانبازان و آزادگان که نیازمند کمک معنوی هستند، و باید منزلت و کرامت آنها حفظ شود، اما بی تفاوت باشد،

▫️و یا اینکه نسبت به دهها معضلات و مشکلات اجتماعی در محلات بی تفاوت باشد، اینچنین مواردی با ایمان به مبدا و معاد سازگار نیست، و با آن فرسنگها فاصله دارد.

رعایت تقوای الهی

میزان خوردن و آشامیدن ما انسان‌ها محدود است، مگر چقدر توان خوردن و آشامیدن داریم؟ اگر نگاه ما به اموال دنیایی مان باشد، آنها همان اموالی است که دیگران آنها را برای ما بجای گذاشتند و با کفن‌های بدون جیب رفتند، آنچه همراه خودشان بردند عمل صالحی بوده که انجام داده اند، لذا خودم و همه شما نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی، ایمان و عمل صالح، انجام واجبات، ترک محرمات و دوری از شبهات فرا می‌خوانم.

تشکر از مردم همیشه در صحنه

ابتدا از عموم مردم استان لرستان که در هفته گذشته، در مناسبت‌های مختلف بصورت گسترده و با شکوه و عظمت در صحنه ظاهر شدند، تشکر و قدردانی میکنم.

در روز ۹ دی که روز عزت برای ملت ایران و روز شکست دشمنان و فتنه‌گران بود، حضور چشمگیر داشتید.

در گرامیداشت ۵۰۰ شهید فراجا، در محل مصلای الغدیر خرم آباد برگزار شد این مکان مملو از جمعیت شد، حضور پرشور داشتید،

در سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره «س» و فرزند برومندش حضرت امام راحل و چهارمین سالگرد شهید سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی، در مرکز استان و تمام شهرها و روستاها، همه مردم دلبستگی خودشان را به راه فاطمی و شهدا نشان دادند، از همه تشکر و قدردانی می‌کنم.

ارج نهادن به داشته ها

ملت ما داشته‌های فراوان فرهنگی، دینی، انقلابی، جهادی، و ایمانی زیادی دارد، داشته هایی از جنس فداکاری و جان فدایی در راه خدا، که بواسطه این فداکاری و جان نثاری نه تنها در داخل کشور ایران بلکه در خارج از کشور از آن بهره‌مندند، و آن را برای خود الگو و نمونه قرار می‌دهند، مانند شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی، یا دیگر شهدای عزیز همچون سید حسین علم الهدی، شهدای محراب، و سرداران شهید، شهدای هسته‌ای، که باید به همه این‌ها به عنوان داشته‌های بزرگ انقلاب اسلامی ارج بنهیم، چراکه اینها قوه محرکه انقلاب اسلامی هستند.

«إنّی لَا أرَی المَوتَ إلاّ السَعادَةً»

شهدای ما مرگ در راه خدا را سعادت میدانند، اگر این‌ شهدای عزیز در رختخواب یا در صحنه تصادف از دنیا می‌رفتند، نمی توانستند آنچنان که الان هست قوه محرکه انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان باشند، گرچه دشمنان به ما خسارت زدند اما خون شهید آثار و برکات خود را بر جای می‌گذارد.

 

ملت محکم و استوار

دشمنانِ خوار و ذلیل، از قبل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با شیوه‌های گوناگون، اعم از بمباران، تحریم، تهاجم فرهنگی، یا با حوادث ناگواری که در شهر کرمان بوجود آوردند، میخواهند این نسل را از داشته‌های بزرگ خود جدا کنند، ولی ملت ما نشان داده که در وقایع مختلف انقلاب، محکم و استوار و با اراده پولادین و آهنین در مقابل این توطئه‌ها ایستاده است، بواسطه چند ساعت از عملیات انتحاری، مردم در گلزار شهدای کرمان دوباره اجتماع بزرگتری را تشکیل دادند، و در کشور و استان و شهر ما شبانه به خیابانها آمدند و نشان دادند که این اتفاقات در عزم و اراده آنان تاثیری ندارد.

عامل اصلی جنایت اخیر آمریکا و اسرائیل

از زبان شما مردم ولایتمدار، متدین و انقلابی لرستان به شیطان بزرگ و رژیم اشغالگر قدس و دولت دیوانگان میگویم، که عامل اصلی همه شرارتها شما هستید، دست آمریکا و رژیم اشغالگر قدس مستقیم یا غیر مستقیم در حادثه کرمان دخالت دارد، و این دلیل دارد، آنروزی که شهید سلیمانی بساط داعش را در سوریه و عراق برچید و آنانرا خوار و زبون کرد، شما با به شهادت رساندن حاج قاسم حمایت خود را به داعش نشان دادید، و امروز داعش چنانچه این عملیات انتحاری منتسب به آنها باشد، با انتقام از خون زائران حاج قاسم به آمریکا و رژیم اشغالگر قدس خدمت کرده‌اند، تا افکار مردم جهان را از جنایات در غزه، بسمت و سوی دیگری بکشانند، اما جنایتکاران دولتی و مزدوران داعشی بدانند که مکتب نورانی اسلام که امثال حاج قاسم را تربیت کرد، مردم ما بعنوان رهروان شهید سلیمانی، او را نماد و الگوی خود میداند و به او دلبستگی دارند، و این اقدامات ددمنشانه و زشت خللی را در عزم و اراده ملت بوجود نمی‌آورد.

حفظ هوشیاری و وحدت

امروز رژیم اشغالگر قدس و شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و داعش جزء منفورترین انسانها در نزد آزادگان جهان هستند، شما مردم باید هوشیار باشید، و وحدت خود را حفظ کنید، فتنه‌ها و توطئه‌ها در پیش است، همراه و همدل، گوش بفرمان مقام معظم رهبری، حرکت بسوی قله ها و آرمان‌ها و ارزش‌ها اسلامی را با هم ادامه بدهید.

توصیه های انتخاباتی رهبر معظم انقلاب

رهبری در ادامه توصیه‌های حکیمانه خود گفتند: عده‌ای نمیخواهند انتخابات آنطور که شایسته این ملت است برگزار شود، و در مقابل آنها باید با جهاد تبیین سینه سپر کرد، هر کس با انتخابات مخالفت کند با اسلام و جمهوری اسلامی مخالفت کرده، و امروز در مسئله انتخابات یکی از کارهای جامعه مجاهد، جهاد تبیین است، پس وظیفه همه ما مشخص است.

تشکیل شورای جهاد تبیین استان

در همین راستا نیز نشست مهمی پیرامون جهاد تبیین با حضور استاندار محترم و کلیه مدیران و به دبیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، که قریب به ۲۰ مصوبه استانی داشته است، که این مصوبات لازم الاجرا است، و همه بایستی با همدلی کمک کنید که آنچه را که حضرت آقا فرمودند آن را عملی نماییم.

لزوم عدم دخالت ائمه جمعه در انتخابات

عده‌ای به نماینده ولی فقیه یا ائمه جمعه مراجعه میکنند و درخواست‌های گوناگونی را در باب دخالت در انتخابات از ما می‌خواهند، صرف نظر از اینکه این درخواستها به حق باشد یا غیرآن، ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در ساختاری مشغول خدمت هستند که هر کس بعنوان منتخب مردم برگزیده شود، برای آنها یکسان است و تفاوتی ندارد، این نمایندگان فعلی در دوره قبل ۶ نفر آنها تغییر کرد، در این دوره که می‌آید اگر همه تغییر کنند یا هیچ کدام تغییر نکنند برای ما یکسان است، شیوه ما پیروی از رهبر معظم انقلاب است،
▫️هدایت
▫️حمایت
▫️و نظارت
در رابطه با برگزارکنندگان انتخابات است که در دوره‌های گذشته نیز بوده است.

 

توصیه‌های انتخاباتی نماینده ولی فقیه

در گذشته در بیان خطبه‌های نمازجمعه و غیر آن، توصیه‌هایی که در این خصوص لازم بوده صورت گرفته، اما اینکه کسی از ائمه جمعه انتظار داشته باشد، یا در فضای مجازی مطلبی را بنویسد یا تقاضای ملاقات کند، که ائمه جمعه یا نماینده ولی فقیه بشکل مصداقی ورود کنند، این موضوع در ساختار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تعریف نشده، و ورود به چنین اموری آسیبهای فراوانی دارد که به این جایگاه آسیب می‌زند.

قم، شهر خون و قیام

روز ۱۹ دی ۱۳۵۶ روزی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است، که مردم قم، شهر خون و قیام و اجتهاد، در دفاع از حریم مرجعیت با دستان خالی پا به میدان گذاشتند و در مقابل رژیم مستبد، مغرور، و تحت سلطه استکبار، همپای مردم ایران ایستادند و با رهبری، مرجعیت و روحانیت این مسیر سخت و دشوار را پیمودند و پیمودید و نصرت‌های الهی نیز یکی پس از دیگری بر این ملت نازل شد، این روز و همچنین روز شهدای دانشجو و شهادت سید حسین علم الهدی و همرزمانش در هویزه را گرامی می‌داریم.

مدیریت صنایع و کارخانه‌ها

در استان ما چندین کارخانه و صنعت وجود دارد که در امر تولید و اشتغال در داخل و خارج از کشور شناخته شده هستند، چند کارخانه محدود هستند که فعالند و صادرات دارند و مسئولین استانی نیز همتشان این بوده که مشکلاتشان را برطرف کنند، یکی از این صنایع که در تولید و اشتغال تا به حال موفق عمل کرده، اما جمعی از کارگرانش را از کار منفصل کرده، بازتاب منفی داشته است، این خدمتگزار مانند بقیه مسئولین خدمتگزار ساعتها این موضوع را پیگیری کردم که ظاهراً این کارخانه اقدام به جذب نیروی جدید نموده است و افراد خیرخواه به آنها گفته اند که ممکن است نتوانید آنرا اداره کنید ولی به هر عللی، یا بواسطه دستهای بیرون از کارخانه یا مدیریت کارخانه، این نیروها را جذب کرده‌اند، ولی پس از مدتی نتوانستند حقوق و مزایای آنها را تامین کنند، و منجر به انفصال جمعی از آنان شده است.

صنعت و اقتصاد نقطه قوت

صنعت و اقتصاد نقطه قوت ماست، و این امور نباید در درون کارخانه‌ها تشنج ایجاد کند، آن هم کارخانه‌ای که قریب به ۲۰۰۰ نیرو دارد و منازعات سیاسی و دخالت افراد غیر مرتبط با محیط کار موجب ضرر و زیان است، بایستی هم حقوق سرمایه گذار و هم کارکنان و هم کارگران در این موضوع رعایت شود، در هر حال پیگیری‌هایی در حال انجام است که با حمایت از تولید و کمک‌هایی که صورت می‌گیرد این مشکل هم حل و فصل بشود که جزئیات آن را مسئولین مرتبط اعلام خواهند کرد.

پیگیری مسائل و مشکلات

گاهی در فضای مجازی مطالب غیر مرتبطی نوشته می‌شود، که چرا بعضی از مسائل و مشکلات استان در خطبه‌های نماز جمعه بیان نمی‌شود؟ باید گفت که، اگر چیزی بیان نشد دلیل بر عدم پیگیری نیست، نماز جمعه وقت محدودی دارد و در این زمان محدود نمی‌توان همه مسائل را بیان کرد، و ما بنا نداریم هر چیزی را در نماز جمعه بیان کنیم.

▪️(سوره مبارکه اخلاص زینت بخش خطبه دوم)

 

 

نماز جمعه شهرستان خرم ‌آباد، به امامت حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی، با حضور گرم نوجوانان و جوانان مومن و انقلابی

📌 همراه با اجرای برنامه‌های متنوع
▫️قرآنی،
▫️فرهنگی،
▫️هنری،
▫️نقاشی،
▫️مشاوره
برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان کودکان و نوجوانان

بازدید هفتگی از طرح حفظ مجازی قرآن کریم مصلی الغدیر خرم آباد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد، از چهارمین دوره طرح حفظ مجازی قرآن کریم امور نوجوانان و جوانان ستاد نمازجمعه شهرستان خرم آباد، بازدید نمود.

لازم به ذکر است تا کنون بیش از ۷۷۵ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و زیر نظر مربیان و اساتید برجسته حفظ مشغول به فراگیری و آموزش حفظ قرآن کریم هستند.

1402/10/15