نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1403/08/04

نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد .1403/08/04
آبان 5, 1403
270 بازدید

خطبه اول “أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.”   حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد، روز جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه […]

خطبه اول

“أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ اجمعین سِیَّما بَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرضین.”

 

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد، روز جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد گفتند:

کلام نور

قال الله تبارک و تعالی فی کتابه:

 

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

“لَيْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَٰكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالْكِتَابِ وَالنَّبِيِّينَ وَآتَى الْمَالَ عَلَىٰ حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَالسَّائِلِينَ وَفِي الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُوا ۖ وَالصَّابِرِينَ فِي الْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ وَحِينَ الْبَأْسِ ۗ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ صَدَقُوا ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ.”
ترجمه:
“نیکوکاری آن نیست که روی به جانب مشرق یا مغرب کنید (چه این چیز بی‌اثری است) لیکن نیکوکاری آن است که کسی به خدای عالم و روز قیامت و فرشتگان و کتاب آسمانی و پیغمبران ایمان آرد و دارایی خود را در راه دوستی خدا به خویشان و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان و گدایان بدهد و در آزاد کردن بندگان صرف کند، و نماز به پا دارد و زکات مال (به مستحق) بدهد، و نیز نیکوکار آنانند که با هر که عهد بسته‌اند به موقع خود وفا کنند و در حال تنگدستی و سختی و هنگام کارزار صبور و شکیبا باشند. (کسانی که بدین اوصاف آراسته‌اند) آنها به حقیقت راستگویان و آنها به حقیقت پرهیزکارانند.”
(آیه ۱۷۷ /سوره بقره)

انسان مسلمان کامل به محتوای دین توجه دارد.

سخن در سبک زندگی اسلامی بود. یک انسان مسلمان کامل در سبک زندگی اسلامی به محتوای دین توجه دارد.
توجه به محتوای دین در باورها و اعتقادات برخاسته از دین، باورهایی که به دور از خرافات و بدعت ها هستند.
یک انسان مسلمان کامل عمل به دستورات الهی و توصیه های اخلاقی را مورد توجه کامل قرار می‌دهد.

ابعاد مختلف در محتوای دین

عمل به ابعاد مختلف درمحتوای دین ازجمله :
اعمال عبادی و اجتماعی، دستورات اقتصادی ، آمادگی جسمانی و روحانی.
پس در سبک زندگی اسلامی، انسان کامل هم به باورها توجه دارد و هم به اعمال و هم به توصیه ها و سفارش های اخلاقی، تا بتواند به آن رسالت و مسؤلیت خویش عمل کند.

اقسام باور در آیه ۱۷۷ سوره بقره

در آیه ۱۷۷ سوره بقره که تلاوت شد به عنوان جامع ترین آیه از آن یاد شده است در بخش اعتقادات و باورها به پنج باور توصیه می‌کند :
▫️ایمان به مبدا، خدا.
▫️ ایمان به معاد
▫️ایمان به فرشتگان
▫️ ایمان به کتب آسمانی و قرآن مجید
▫️ ایمان به انبیا و رسول خاتم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم.

شأن نزول آیه ۱۷۷ سوره بقره

در شأن نزول این آیه بعد از اینکه قبله مسلمانان از مسجد الاقصی به مسجدالحرام تغییر پیدا کرد یهودیان و مسیحیان و جمعی از مسلمانان این را مورد گفتگو قرار دادند و یک حاشیه برای این موضوع درست کردند ، در این آیه میفرماید نیکی به این نیست که مسیحی ها و نصرانی ها بگویند عبادت ما به سمت مشرق است و یهودی ها بگویند ما عبادتمان به سمت مغرب است بلکه نیکی آن است که انسان باور و اعتقاد به خدا و معاد و به فرشتگان وحی و پیام آوران وحی داشته باشد ایمان به غیب، ایمان به کتب آسمانی و انبیای الهی، نیکی به این است، به سخنان حاشیه ای نیست به باورها و اعتقادات صحیح است که از این باورها، اعمال و رفتار اخلاقی صادر بشود.

سفارش آیه ی ۱۷۷ سوره بقره در ابعاد مختلف محتوای دین

در این آیه شریفه که ادامه دارد در بُعد عبادی به نماز سفارش می‌کند، در بُعد اقتصادی به پرداخت زکات واجب و در بُعد اجتماعی به ترحم به فقرا و مستمندان وَآتَى الْمَالَ عَلَىٰ حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَالسَّائِلِينَ وَفِي الرِّقَابِ ،پس در بُعد عمل هم به جنبه عبادی توجه دارد که نماز باشد، در بُعد اقتصادی به پرداخت زکات وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ و در بُعد اجتماعی ترحم به فقرا و دل کندن از مادیات، آتَى الزَّكَاةَ را پرداخت زکات واجب گفته اند ولی آتَى الْمَالَ عَلَىٰ حُبِّهِ مال را پرداخت می‌کند، کمک استحبابی انجام می‌دهد با اینکه مالش را دوست دارد. در واجبات می‌گوییم ما مکلف هستیم که این واجب را انجام دهیم ولی در مستحبات چه در اعمال عبادی اش انسان یک دلبستگی خاصی می‌خواهد که مستحبات را انجام دهد و در پرداخت امور مالی مستحب یک دل کندنی از مادیات و از امور مالی می‌خواهد. بنابراین در این بعد اجتماعی به جنبه ی اقتصادی کار و جنبه اجتماعی کار که ترحم به فقرا هست در آیه ما را فرامی‌خواند.

توصیه به وفای به عهد

والْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُوا ۖ بر این است که انسان وفای به عهد کند به پیمان ها ، این همه نزاع و مشاجراتی که وجود دارد به این برمیگردد که فردی یا گروهی به آن حقوق و عهد و پیمان خود وفا نمی‌کنند. ما را توصیه به وفای عهد می‌کند.

موفقیت نتیجه ی صبر و شکیبایی

والصَّابِرِينَ فِي الْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ وَحِينَ الْبَأْسِ ۗ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ صَدَقُوا ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ. آن کسانی که آمادگی دارند، آمادگی جسمانی در هنگامی که جنگی رخ می‌دهد، اتفاقی می افتد ،جنگی بر جامعه تحمیل می‌شود ،دفاع مقدسی شکل می‌گیرد، نیکی به این است که انسان در چنین مقاطعی صبور و شکیبا باشد. چون صبر و شکیبایی است که موفقیت را برای انسان به ارمغان می آورد، با صبر و شکیبایی است که فعالیت های اقتصادی به نتیجه می‌رسد. با صبر و شکیبایی و مقاومت و تحمل رنج است که انسان به آن کمالات معنوی می‌رسد . پس نیکی به این است که انسان چه در حوادث بیرونی چه در حوادث درونی مثل بیماری که برای انسان رخ می‌دهد، در درون خانواده مشکلی ایجاد می‌شود انسان در این امور صبور و شکیبا باشد.

ویژگی انسان های باتقوا

میفرماید در سبک زندگی اسلامی وقتی که باورها بر این پایه و اساس بودند و اعمال انسان هم اعمالی بود که جامع الاطراف بود یعنی هم به جنبه عبادی و جنبه اجتماعی و هم جنبه اقتصادی توجه داشت و در جنبه های اخلاقی هم به اصول اخلاقی پایبند بود، به وفای به عهد و وفای به پیمان ها متعهد بود ،اینان کسانی هستند که می‌توان از آنان به عنوان انسان های صادق یاد کرد. کسانی که صدق باور، صدق در گفتار و صدق در رفتار دارند، اینان همان کسانی هستند که انسان های باتقوا هستند.

توصیه به تقوای الهی

خودم و همه شما نمازگزاران را به انجام واجبات، ترک محرمات، دوری از شبهات، باورها و اعتقادات برخاسته از محتوای دین ،عمل و توصیه به امور اخلاقی که دین ما را به آن سفارش کرده است توصیه میکنم.

 

خطبه دوم

“بسم الله الرّحمن الرّحیم”
“الحَمدلِلّٰهِ رَبِّ العٰالمینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلىٰ سَيِّدِنٰا وَ نَبيِّنٰا اَبى‌القاسِمِ المُصطَفىٰ مُحَمَّد(ص) و آلهِ الطّاٰهِرینَ والصلاة والسلام عَلی عَلیِِ اَمیرَالمُومِنینَ وَ عَلی فاطِمَةَ الزّهرا سَیِدَةِ النِّساءِ العالَمین وَ عَلی …»

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد،جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در خطبه‌‌ دوم نماز جمعه که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد گفتند:

انسان باتقوا در کلام امیرالمؤمنین علی علیه السلام

در کتاب غررالحکم از مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی علیه السلام چنین آورده است که آقا فرمودند:
للْمُتَّقى ثَلاثُ عَلاماتٍ: اِخْلاصُ الْعَمَلِ وَ قِصَرُ الاَْمَلِ وَ اغْتِنامُ الْـمُهَلِ؛
انسان باتقوا سه نشانه دارد: اخلاص در عمل [کارهایشان برای خداست. به نفع مردم است ولی برای خداست.] كوتاهى آرزو ، و اینکه از زمان بهره گیری میکنند ، حالا این زمان ممکن است عمر یا تحصیل باشد، به هرکاری که مشغول هستند از آن بهره می‌گیرند، وقت را به بطالت نمی‌گذرانند.

توصیه به تقوای الهی

خودم و همه شما نمازگزاران را به آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت، به آنچه که قرآن حکیم ما را به آن فراخوانده است به انجام واجبات، اعمال صالح ، ترک محرمات و دوری از شبهات فرامیخوانم. ما وقتی که روزهای جمعه در این مکان مصلی جمع میشویم در حقیقت با خداوند تبارک و تعالی بیعت میکنیم که ما بر فرامینت، بر انجام واجباتت، بر دوری از محرماتت می ایستیم و رعایت میکنیم .خودم و همه شما را به این امور فرامیخوانم.

مناسبت های هفته

۴ آبان، سالروز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون

امروز چهارم آبان اعتراض و افشاگری حضرت امام راحل عظیم الشأن در پذیرش قانون خفت بار کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ بود و نتیجه این اعتراض این شد که امام راحل را به ترکیه تبعید کردند یعنی امام راحل چهارم آبان اعتراض کردند و سیزدهم آبان تبعید شدند .

معنای کاپیتولاسیون

این قانون به این معناست که شهروندانی مانند شهروندان آمریکایی که در ایران هستند اگر جرمی مرتکب بشوند ایران حق قضایی درباره اینها ندارد و نمی‌تواند اعمال قانون کند و بایستی در کشور خودشان این جرم مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد. نباید دستگیر بشود، نباید قانون درمورد او اعمال بشود. [ این را نسل جوان توجه کنند] آنانی که به دروغ می‌گویند ما ملی گرا هستیم ،ما مردم ایران را دوست میداریم، ما خاک ایران را دوست میداریم، آن کسی که برای دفاع از ایران و شهروندان ایرانی و ملت ایران و سرزمین ایران صدایش بلند شد از حوزه علمیه قم یک مرجع تقلید به نام امام خمینی بود.
یعنی مصونیت قضایی به شهروندان خارجی [که در آن مصوبه ،آمریکایی ها بودند] که این قانون را در ۲۱ مهر ۱۳۴۳ نمایندگان دو مجلس شورای ملی و سنا در آن زمان تصویب کردند. و امام راحل سخنرانی مهیجی را در مخالفت با این طرح ایراد کردند که بعضی از روحانیون استان ما هم در آن حضور داشتند و امام را همراهی کردند و در جوار رحمت الهی هستند که برای آنان از خداوند تبارک و تعالی علو درجات را خواستاریم.
امام در این سخنرانی فرمودند که دولت ایران و مجلس ایران با این کاری که انجام دادند به مفاخر اسلامی و ملی اهانت کردند به صاحب منصبان اهانت کردند و فرمودند بر در خانه ها پرچم سیاه بزنید. [ من توصیه میکنم که حتما نوجوانان و جوانان، این بخش از تاریخ را مطالعه کنند و نوجوانانی که در نمازجمعه به عنوان سودای بندگی حضور دارند حتما این بخش از تاریخ را مطالعه کنند.] امام را در سیزدهم آبان دستگیر کردند و به ترکیه تبعید شدند.

با اعتراض امام (ره) علیه کاپیتولاسیون، یک عقب نشینی از سوی رژیم صورت گرفت.

البته یک عقب نشینی از سوی رژیم صورت گرفت. بعد از مدتی گفتند که آمریکا گفته است که اگر یک آمریکایی در ایران جرمی مرتکب شد و دولت ایران مصلحت تشخیص داد، می‌تواند که در ایران محاکمه بشود.
یعنی اینطور عقب نشینی را انجام دادند.

کشته شدن نخست وزیر وقت توسط شهید بخارایی

و نخست وزیر وقت که این قانون را تصویب کرده بود چندماه بعد در اول بهمن ۱۳۴۳ توسط یکی از اعضای شورای موتلفه اسلامی به نام شهید محمد بخارایی به خاطر اصرار بر تصویب این قانون خفت بار کشته شد.
با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸ این قانون ملغی شد .

هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده

هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامیده شده است.

 ۳۶ هزار دانش آموز شهید در دفاع مقدس، نشان از روحیه رشادت و شجاعت

امروز ایران اسلامی در میان نوجوانان و جوانان بسیجی یک حرکت پرنشاط و فعال و باانگیزه و با بصیرت مشاهده می‌کند روحیه ی رشادت و شجاعتی که در شهید محمدحسین فهمیده این نوجوان سیزده ساله بود در همه نوجوانان ما جاری است و این را ما در دفاع مقدس مشاهده می‌کنیم ، ۳۶ هزار دانش آموز شهید که حاکی از آن روحیه جهادی و ایمانی در میان نوجوانان ایران اسلامی است و قریب به نهصد نفر از دانش آموزان در استان لرستان در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند که یادشان گرامی و راهشان پررهرو باشد.

نوجوانان و جوانان ما مبتکر، پرانرژی و امیدوار به آینده هستند.

ما در این هفته جلسات متعددی با نوجوانان و جوانان و دانش آموزان و دانشجویان، طلاب خواهر و برادر ، اهل رسانه و هنر ، فعالان جبهه رسانه ای در فضای مجازی ،دیدارهای متعددی در این هفته و هفته های قبل داشتیم. آنچه در وجود این نوجوانان و جوانان دیدیم ابتکار ، نوآوری، پر انرژی، امیدوار به آینده ی روشن، پرتلاش و در موارد زیادی بدون اجر و مزد دارای ایده و افکار قابل اجرا در مسائل فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستند. اینها را این چنین یافتیم که لازم است این سرمایه ها و این نیروهای انسانی مورد توجه مدیران و کارگزاران نظام و حاکمیت قرار بگیرند.

نوجوانان و جوانان با کمک معلمان متعهد و باتجربه، کشور را از سختی عبور دهند .

قطعا شما نوجوانان و جوانان بسیج دانش آموزی و همه نوجوانان باید تلاش کنید با کمک معلمین متعهد و باتجربه و با دانش که کشور ما را از این سختی ها و موانع عبور بدهید. و به کوری چشم‌دشمنان، نوجوانان و جوانان این سرزمین در مسیر انقلاب اسلامی در رسیدن به آن آرمان ها و قله های رفیع علم و اخلاق و معنویت همچنان به راه خودشان ادامه می‌دهند.

تشکر از عوامل طرح سودای بندگی

ما باید تشکر کنیم از دانش آموزانی که در طرح سودای بندگی در هجده پایگاه نمازجمعه در استان لرستان حضور پیدا می کنند و تشکر کنیم از خواهران و برادران معلم و مدیران و معاونان مدارس و آموزش و پرورش که این طرح را در سراسر استان اجرا میکنند، همکاری و مشارکت می‌کنند. جای تشکر و قدردانی دارد .

تشکر از سپاه پاسداران ، جهت اجرای برنامه های گوناگون در بسیج دانش‌آموزی و پایگاه مساجد

از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم که با برنامه های گوناگون در بسیج دانش آموزی، پایگاه مساجد، حلقه مبارک صالحین با کمک روحانیت و ائمه جمعه و جماعات برگزار می‌کنند و نوجوانان بسیجی را در تشکیل حلقه ها و دورهمی ها به مسائل روز آشنا می‌کنند و در رشد ایمانی آنان تاثیرگذارند تشکر و قدردانی میکنیم.

صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان لرستان؛ از جمله خدمات جمهوری اسلامی

مدیر محترم بیمه سلامت خدمات نظام جمهوری اسلامی را به اطلاع شما رسانید من قطعا می‌دانم برخی ها از این خدمات اطلاعی ندارند که از این خدمات بهره بگیرند. خدمات نظام جمهوری اسلامی در برخی از عرصه ها شگفت انگیز است مثل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان لرستان؛
۲۸ هزار نفر عضو صندوق بیماران خاص و صعب العلاج هستند و مبلغ پنجاه میلیارد تومان بابت هزینه خدمات سرپایی و بستری شان در استان لرستان هزینه شده است. کسانی که به این بیماری ها مبتلا هستند حتما به بیمه سلامت مراجعه کنند .

انتقاد از افزایش بی منطق و بی رویه قیمت ها

خدمات نظام جمهوری اسلامی خدماتی قابل تقدیر است. البته یک نکته ای هست که من بارها در این سخنگاه به اطلاع شما رسانیده ام، به مقامات کشوری و استانی هم گفته ام. یکی از خواسته های مردم از دولت های مختلفی که بر سرکار آمدند و از مسؤلین استانی، افزایش بی منطق و بی اساس و بی رویه قیمت هاست . دولت های مختلف در جلوگیری از افزایش بی رویه و بی منطق اجناس و کالاهای گوناگون چه آنهایی که تحت شمول تعزیرات حکومتی هستند چه آنانی که نیستند حقیقتا موفق عمل نکردند. این را ما از زبان شما مردم عرض میکنیم. افزایش قیمت ها باید در یک حد و اندازه ی معقول باشد زمانش هم مشخص باشد و بعد از آن هم مردم دیگر شاهد افزایش قیمتی نباشند.

ضعف مسؤلان در دولت های مختلف در کنترل قیمت

متأسفانه در دولت های مختلف چنین نبوده و نیست، تلاش هایی هم که مدیران و مسئولان مربوطه به عمل می آورند نتیجه بخش نیست. تعزیرات حکومتی هم با برنامه ورود پیدا می‌کند برای اینکه بتواند اثرگذار باشد، ولی ورود تعزیرات حکومتی بعد از زمانی است که گران فروشی صورت گرفته است. وقتی مردم مجبور شدند کالا را به قیمت گران خریداری کنند آن طرف را جریمه می‌کنند، پولش به خزانه دولت می‌رود و چیزی نصیب مردم نمی‌شود. اینکه لوازم ساختمانی، ابزار و لوازم وسیله نقلیه، خوراکی ها و نوشیدنی ها و صدها جنس و کالای خود را گران کنند تعدادی از محتکران یا گران فروشان جریمه می‌شوند ولی پول از جیب مردم خارج شده است و به جیب مردم چیزی برنمی‌گردد.

عدم تاثیر رشد و تنزل بورس در کاهش قیمت کالاها

حالا این را اقتصاددان ها بایستی به مردم بگویند و افکار عمومی را روشن کنند.
در یک زمانی می‌گویند که بورس رشد قیمت داشته،در یک مقطعی می‌گویند که بورس تنزل قیمت داشته است ولی در هر دوحال کالاها گران می‌شود. این رشد و تنزل تاثیری به حال مردم ندارد.
برخی از تولیدکنندگان به فروشندگان کالای خود را با یک قیمت پایینی می‌فروشند ولی روی کالا قیمت گران می‌نویسند! این یک معادله پیچیده نیست که قابل حل نباشد، حتی در فاکتورهای خودشان قیمت پایین را می‌نویسند ولی آنچه که تحویل مردم می‌شود قیمت بالاست این معادله سخت و دشواری نیست این رابایستی حل کرد. واقعا دولت های مختلف علی رغم خدمات برجسته ای که انجام داده اند در این جهت ضعف دارند این ضعف را به صورت اساسی باید برطرف کرد.
البته گاهی تولیدکنندگان واقعا قیمت ها را هم با قیمت بالا به فروشندگان می‌دهند. فروشندگان هم می‌گویند ما بایستی یک سود عادلانه داشته باشیم .
برخی از تولیدکنندگان هم سخنشان این است که کالاهای تولید شده با قیمت تمام شده به گونه ای است که اگر کمتر از این فروخته شود ضرر می‌کنند. این ها باید حل و فصل بشود باید یک جایی این داستان تمام بشود. ولی بنده سخنم به مسؤلین کشوری است و البته به تبع آن به مسؤلین استانی هم هست که آن مقداری که این مسئله در استان قابل حل است حل بشود. با جریمه کردن، پول از جیب مردم رفته است چیزی به مردم برنمی‌گردد.

مسؤلین با همکاری نخبگان رنج مردم را کاهش دهند.

به هر حال ما بیش از سه دهه است که با این افزایش بی رویه ی غیرقابل قبول قیمت ها روبه رو هستیم در حالی که کالاها فراوانند و قوای سه گانه و سران قوا و مسؤلین استانی با همکاری اندیشه ورزان و نخبگان قطعا می‌توانند یک راه حلی برای آن پیدا کنند تا شاهد این نباشیم که مردم بیش از این در رنج باشند.

جهاد طلایی بانوان و دختران

مسئله اول ما مسئله فلسطین و آزادسازی قدس است. امروز دشمن با تمام قوا به میدان آمده است ولی ما هرچه زمان می‌گذرد شاهد رویدادهای ستودنی در محور مقاومت و در کشور خودمان هستیم امروز ما شاهد حضور و مشارکت مردم و به خصوص ، بانوان و دختران و دختر بچه ها در جهادی که می‌شود آن را جهاد طلایی نامید هستیم. یعنی این را بایستی به ادبیات مقاومت اضافه کرد ،ما انواع جهاد داریم، امروز یک جهادی در کشور ما و در محور مقاومت شکل گرفته است که علاوه بر جهاد اصغر، جهاد اکبر ، جهاد مالی یک جهادی به نام جهاد طلایی که این جهاد طلایی همراهی با رزمندگانی است که جان خودشان را بر کف دست گرفته اند و در مقابل دشمنان سفاکی مانند رژیم اشغالگر و حامیانش می‌جنگند این یک همراهی است.
وجَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ
ترجمه:
“و در راه خدا به مال و جان جهاد کنید، این کار شما را بسی بهتر خواهد بود اگر مردمی با فکر و دانش باشید.”
(آیه 41/ سوره توبه)

جامعه اسلامی در مشکلات موظف به یاری همدیگر هستند .

دشمنان با تمام قوا به میدان آمده اند. در یک جامعه بزرگ اسلامی وقتی حادثه ای اتفاق بیفتد و تخریبی صورت بگیرد، دشمنی حمله کند، همه موظف اند به کمک مردم و دیگر مسلمانان بروند. البته آنهایی که توانایی بیشتری دارند باید در این جهت کمک کنند و درود و سلام بیکران به آنانی که در این جهاد مالی و در این جهاد طلایی مشارکت دارند .درود و سلام خداوند تبارک و تعالی و انبیا الهی و ملائکه و همه مومنین به بانوانی که این روزها داشته های طلایی خود را به مردم مظلوم و مقتدر لبنان و غزه هدیه می‌کنند.

جزایر سه گانه تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی طبق تاریخ متعلق به ایران بوده و هست و خواهد بود.

اما از سال ۱۳۵۰ هرازچندگاهی دولت امارات، ادعای جزایر سه گانه تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی را می‌کند ما وقتی به تاریخ برمیگردیم از زمان مادها ،از زمان هخامنشیان این آبراه خلیج فارس متعلق به ایران بوده است. حالا ضعف و خفت برخی از شاهان قاجار، مانند دوتا پهلوی که در مرداد سال ۱۳۴۹ بحرین که استان چهاردهم ایران بود را تقدیم کردند و از خاک ایران جدا کردند. بنابراین ایران عزیز وطنِ دوست داشتنی همه ما قلمرو و حدودی فراتر از اینان داشته است.

علت حمایت پیر استعمار انگلیس از ادعای امارات

اما چرا با حمایت پیر استعمار انگلیس این روزها چنین ادعایی می‌کنند چون ۶۳ درصد نفت موجود جهان از این آبراه عبور می‌کند و ایران اسلامی که بر این سه جزیره حاکم است بر تنگه هرمز قدرت دارد و آبراهی که میتواند این ۶۳ درصد نفت را عبور بدهد به جهت عمق که کشتی ها بتوانند از آن عبور کنند [چون بقیه قسمت هایش عمقی ندارد و کشتی ها نمی‌توانند عبور کنند] همین قسمت است، همین آبراهی است که نزدیک این سه جزیره است .

مردم جهان ،رژیم اشغالگر و حامیانش را شرّ مطلق و محور مقاومت و رهبرانش را خیر و محبوب دلها می دانند.

و روشن است این کارها برای منحرف کردن افکار از تبهکاری رژیم اشغالگر قدس است. می‌خواهند افکار عمومی را از جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و لبنان متوجه این جزایر سه گانه کنند. اما مردم جهان امروز رژیم اشغالگر قدس و حامیانش را به عنوان شرّ مطلق میشناسند و محور مقاومت و رزمندگانش و رهبران شهیدش به عنوان خیر و مردم جهان آنها را محبوب دلها می‌دانند و جهانیان می‌دانند که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از آغاز تا کنون و در آینده هم حامی ملت مظلوم و مقتدر فلسطین و لبنان و محور مقاومت خواهد بود. این حیله و دسیسه پیر استعمار انگلیس نمی‌تواند افکار جهانیان را به سمت و سوی دیگری منحرف کند و این سه جزیره در گذشته متعلق به ایران بوده، هست و خواهد بود و هیچ کسی نمی‌تواند چنین ادعایی راجع به سرزمین ایران اسلامی داشته باشد.

سالروز شهادت اولین شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی

شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب به دست منافقین تبهکار و کوردل در سال ۱۳۵۸ که امام جمعه شهر تبریز بودند را تبریک و تسلیت می‌گویم.

 

1403/8/4