نشست مشترک شورای حوزه علمیه استان لرستان با مدیر و اساتید مدرسه علمیه صادقیه با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی

نشست مشترک شورای حوزه علمیه استان لرستان با مدیر و اساتید مدرسه علمیه صادقیه با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی
دی 21, 1399
644 بازدید

? نشست مشترک شورای حوزه علمیه استان لرستان با مدیر و اساتید مدرسه علمیه صادقیه ✅ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، نشست شورای عالی حوزه های علمیه استان لرستان با مدیر و اساتید مدرسه علمیه صادقیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در […]

? نشست مشترک شورای حوزه علمیه استان لرستان با مدیر و اساتید مدرسه علمیه صادقیه

✅ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، نشست شورای عالی حوزه های علمیه استان لرستان با مدیر و اساتید مدرسه علمیه صادقیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، حجت الاسلام عبداللهی مدیر حوزه علمیه استان لرستان و اعضای شورا در مدرسه علمیه صادقیه در حال برگزاری است.

#خبرتکمیلی

✅ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان لرستان، حجه الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی صبح امروز طی نشست مشترک شورای حوزه علمیه استان که باحضورمدیرمرکزحوزه علمیه استان لرستان حجه الاسلام والمسلمین عبدالهی ودبگراعضای شورای عالی حوزه علمیه و مدیر و اساتید مدرسه علمیه صادقیه تشکیل گردید با اشاره به لزوم بهره گیری از نظرات اساتید حوزه اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا می توان با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی با کلیه اساتید حوزه ارتباط برقرار کرد و از نظرات آنها استفاده کرد.

?وی افزود:حوزه های علمیه در طول تاریخ مرکز تربیت،تعلیم ، تعلم و پرورش عالمان و اندیشمندان بوده است در همین راستا حوزه و مدارس علمیه استان لرستان از دیرباز پیشینه خوبی داشته و نمونه آن آیت الله صادقی هستند که از سال ۱۳۲۵ با حضور در استان منشأ خیرات و برکات فراوانی در زمینه های آموزشی، پژوهشی ، علمی و اخلاقی شده اندودرهمه نقاط استان بزرگانی ازعلماء درارتقاء فرهنگ دینی نقش ارزشمندی داشته اند

?نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: انقلاب اسلامی برای روحانیت فرصتی را ایجاد کرده که تعامل و ارتباطشان با مردم در داخل و خارج کشور بیشتر شود در حالی که این چنین فرصت در گذشته نبوده است .

?وی بیان کرد: با توجه به افرایش ارتباط روحانیت با مردم‌، گسترش تقوا و ایمان با برنامه ریزی و نظارت دقیق از طرف شورای عالی حوزه علمیه در امور آموزشی، پژوهشی و اخلاقی باید در مدارس علمیه به دقت اجرا شود.

?حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: اگر تلاش و رشد اقتصادی صورت بگیرد ولی چنانچه نتوانیم همتا و یا جلوتر از رشد اقتصادی، عالمانی که فرهنگ دینی را در جامعه ارتقاء بدهند تربیت کنیم و یا نتوانیم با جوانان و نوجوانان که آینده کشور در دست آنها است تعامل برقرار کنیم‌ و فرهنگ دینی آنها را ارتقاء بدهیم و همچنین تعلیم و تربیت اسلامی را در راستای حرکت نظام اسلامی در دستور کار قرار ندهیم اگر رشد اقتصادی صورت بگیرد این رشد اقتصادی در اختیار خواص و مرفهین بی درد قرار خواهد گرفت.

?وی تصریح کرد : ارتقاء فرهنگی ، دینی ، مذهبی و تعلیم و تربیت اسلامی زیر ساخت رشد و توسعه اقتصادی است و اگر این چنین نشود رشد اقتصادی در اختیار خواص و مرفهین بی درد قرار می گیرد.

?نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: تقوای اجتماعی و ارتقاء فرهنگ دینی را باید از درون حوزه های علمیه رقم بزنیم و منشا آن نیز روحانیت و حوزه های علمیه است.

?وی اظهار داشت: گردهمایی های طلاب و روحانیت به صورت کمی و کیفی باید افزایش پیدا کند که بتوانیم با حضور فعال روحانیت به اهداف تربیتی ، اخلاقی، فرهنگی و دینی نائل شویم.

?حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: در این موقعیت فرصت اختلاف نداریم و وحدت رمز پیروزی و موفقیت است که خوشبختانه در استان وحدت و همدلی وجود دارد.

?وی تصریح کرد: حمایت از نخبگان حوزوی امری نیک و پسندیده است و به طور یقین این حمایت مختص به یک نهاد و فرد خاص نیست بلکه باید به طور دسته جمعی علاوه بر خدمات عمومی که به همه طلاب و علما ارائه می شود و افرادی که در تهذیب، تعلیم و تعلم جدیت بیشتری دارند مورد توجه خاص قرار بگیرند.

?نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه وضعیت رسیدگی به اوقاف در استان با وضعیت موجود راه به جایی نمی برد خاطر نشان کرد: باید در راستای تحول در مسئله اوقاف فکر اساسی صورت بگیرد که در همین راستا بنا شده طی جلساتی مواردی همچون زمین های موقوفه ای که در اختیار نهادهای غیر حوزوی است پیگیری و تغییر اساسی نیز برای رسیدن به نتیجه مطلوب در دستور کار است .
در آغاز این جلسه اساتید حاضر به دیدگاههای خود پیرامون راههای ارتقاء آموزشی ،پژوهشی وتهذیب اخلاق وامورمعیشتی اساتیدو طلاب پرداختندودرهمین مورد مصوباتی مطرح وتصویب شدومقررگردیدپیرامون اموریادشده پی گیری لازم دراستان وازطریق شورای مرکزی حوزه علمیه قم بعمل آید

99/10/21


? پایگاه اطلاع رسانی:
https://shahrokhy.ir/

?کانال تلگرام:
https://t.me/Shahrokhy_ir

?کانال ایتا:
http://eitaa.com/shahrokhy_ir

#نماینده_ولی_فقیه_در_استان_لرستان_و_امام_جمعه_خرم آباد

#نماینده_ولی_فقیه_در_استان_لرستان

#حجت_الاسلام_و_المسلمین_سید_احمد_رضا_شاهرخی_نماینده_ولی_فقیه_در_استان_لرستان

#سید_احمد_رضا_شاهرخی  #احمد_رضا_شاهرخی#شاهرخی

برچسب‌ها:,