نشست صمیمی مدیران روحانی ادارات استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان

نشست صمیمی مدیران روحانی ادارات استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان
مهر 25, 1400
145 بازدید

نشست صمیمی مدیران روحانی ادارات استان لرستان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در دفتر سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار گردید. در نشست صمیمی مدیران روحانی ادارات استان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به بیانات امام راحل اظهار داشت: امام راحل در […]

نشست صمیمی مدیران روحانی ادارات استان لرستان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در دفتر سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار گردید.

در نشست صمیمی مدیران روحانی ادارات استان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به بیانات امام راحل اظهار داشت: امام راحل در صحیفه نور جلد۱۸ صفحه ۱۰۱ سال ۶۲ امام راحل می فرمایند: ما تکلیف داریم که قضاوت و سایر جهات را حفظ کنیم تا زمانی که جمهوری اسلامی در مسیر خود قرار بگیرد آنگاه علما به پست های خودشان که از همه شریف تر است برمی گردند و من از ابتدا این مطلب را میگفتم که علما شأنشان نیست که مسئولیت دولتی بپذیرند،خیال میکردم بدون آنها کار درست انجام می شود ولی پس از مدتی دیدم اگر در این وضع باقی بمانیم اصل اسلام در خطر می افتد و از آن معنای اول برگشتم.

وی افزود:امام راحل مجددا در جلد ۱۳ در سال ۵۹ می فرمایند: من از اول که در این مسئولیت بودم این کلمه را گفته ام که شغل روحانیون یک شغل بالاتر از مسائل اجرایی است و چنانچه اسلام پیروز شود روحانیون به سراغ شغل خودشان می روند ولیکن وقتی ما آمدیم و وارد معرکه شدیم دیدیم اگر افرادی بخواهند بر امور کشور تسلط پیدا کنند این کشور به حلقوم آمریکا و شوروی می رود و چون دیدیم نمی توانیم در همه جا افرادی پیدا کنیم که صدر درصد برای رسیدن به مقصد اصلی حکومت اسلامی کار کند ما تن دادیم به این که رییس جمهور کشور از علما باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: امام راحل مقصد و هدف را برای ما ترسیم کرده است، ما نیامده ایم که در مسائل اجرایی غرق بشویم بلکه آمده ایم مقصد واقعی جمهوری اسلامی را دنبال کنیم.

وی بیان کرد:گاهی ممکن است در اینکه طی سال های گذشته ما روحانیون در مسندی مشغول کار بوده ایم نباید این مسند ها عادی انگاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت:با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم و عقب ماندگی های گوناگون در استان لرستان که در دستگاه های اجرایی طی سال های گذشته ایجاد شده حداقل کار ما این است که این ضعف ها و کم کاری ها را شناسایی کنیم و به گونه ای مدبرانه به دور از تعارض تدبیر کنیم که مقصد امام راحل را در استان پیش ببریم.

وی تصریح کرد:در آموزه های قرآنی و حکومت علوی و نبوی مناصب حکومتی وسیله ای برای راحتی و کسب دنیا طلبی نیست به ویژه برای روحانیون، مناصب حکومتی زیر بار خدمتگذاری کردن است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در مناصب حکومتی مدیرشدن،رئیس جمهورشدن،وزیر شدن برای این نیست که چیزی به دست بیاورند و آینده خود و فرزندانش را تامین کند البته در گام اول انقلاب برخی مسئولین از خدمتگذاری واقعی فاصله گرفتند که در گام دوم مدبرانه باید جبران شود.

وی اظهار داشت: مدیر شدن در جمهوری اسلامی در هر پستی برای رشد ایمان و گسترش تقوا در بین سطوح و لایه های مختلف جامعه، اجرای عدالت ،فراهم کردن زمینه لازم برای شکل گیری جامعه اسلامی و انسانی و همچنین اصلاح ،ارشاد و هدایت مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه مسئله عدالت در جامعه اسلامی بسیار مهم است افزود:کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارند نباید زندگی خودشان را با اشراف مقایسه کنند بلکه زندگی خودشان را با مردم معمولی و ضعفا مقایسه کنند و اصل برای آنها نیازهای مردم باشد.

1400/7/24