نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیر کل اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد

نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیر کل اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد
اردیبهشت 13, 1400
333 بازدید

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز به مناسبت هفته کارگر،نشست صمیمی نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان لرستان و مدیر کل اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا […]

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز به مناسبت هفته کارگر،نشست صمیمی نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان لرستان و مدیر کل اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان، در دیدار با تشکل های کارگری و کارفرمایی دستگاههای اجرایی زیر مجموعه وزارت کار ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار داشت: جامعه کارگری که از خانواده‌های متدین و انقلابی هستند که علاوه بر اینکه پیش از انقلاب رژیم طاغوت را به زانو درآوردند، در ۸ سال دفاع مقدس و فتنه‌های داخل و خارج کشور نیز نقش آفرین بوده‌اند و با بصیرت و هوشیاری با وقایع بعد از انقلاب برخورد می‌کنند.

وی افزود: هر کشوری که خواهان استقلال مستقل و پیشرفته است باید به کارگران کشورش اهمیت بدهد، به گونه‌ای که کارگران احساس کنند در آن جامعه قدر و منزلتشان پاس داشته می‌شود و مورد عزت و تکریم هستند که همین امر سبب دلگرمی و افزایش بهره‌وری در کار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: برخورداری کارگران از حقوق متناسب با کارشان با رونق و جهش تولید، پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار را باید به عنوان یک ارزش به جامعه معرفی کنیم خاطر نشان کرد: در فرهنگ اسلامی علاوه بر اینکه کار کردن عبادت است تجلیل از کار و کارگر نیز بسیار با ارزش است در همین راستا ائمه گاهی شخصی و یا با کار گروهی فعالیت می‌کردند و می‌فرمودند کار عبادت است.

وی با بیان اینکه تامین امنیت شغلی و معیشت کارگران امری ضروری است که با برنامه‌‌ریزی و توجه مسئولان در سطح کلان میسر است اظهار داشت: کارگر ستون فقرات اقتصاد یک کشور است به طوریقین بدون کار و کارگر کشور رشد نمی‌کند در همین راستا باید الزامات دنیوی و اخروی مورد نیاز کارگران را معرفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ضمن انتقاد از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی استان افزود: برای استان ما خوب نیست از هزار و ۱۸۰ کارگاه تولیدی استان ۳۵۰ کارگاه معادل ۳۰ درصد کارگاه‌های تولیدی استان تعطیل باشد و مابقی نیز با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال باشند در همین راستا در سال تولید،پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها این مسئله باید حل شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده رئیس قوه قضائیه به استان لرستان سفر کرد و ۵ کارخانه را تعیین تکلیف کرد که ما به دنبال این هستیم این کارخانه‌ها به تولید برگردند و هزاران شغل ایجاد شود.

وی بیان کرد: برای فعال کردن ۳۵۰ واحد تولیدی دیگر نباید منتظر رئیس قوه‌ای باشیم بلکه خودمان باید تلاش کنیم خدمتی ارزنده به جامعه کارگری ارائه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: جای تاسف دارد که سال‌های گذشته در استان به گونه‌ای عمل شده که کارخانه‌هایی با هزاران سختی و زحمت شروع به کار کردند ولی به علت‌های مختلف تعطیل شدند در همین راستا باید امروز به گونه‌ای عمل کنیم که سال‌های آینده نگویند در گذشته مسئولانی بودند که کارگاه‌های استان تعطیل شدند بر همین اساس باید هوشیارانه با محیط کار، تولید، اشتغال و کارگر برخورد کرد.

1400/2/11