معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد، مشاور وزیر ارشاد، مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی، با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد دیدار و گفتگو کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد،  مشاور وزیر ارشاد، مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی، با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد دیدار و گفتگو کردند.
آذر 28, 1402
163 بازدید

دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع ارشاد صبح روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه، دکتر سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد، محمدرضا برکت مشاور وزیر ارشاد، مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم […]

دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع ارشاد

صبح روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه، دکتر سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد، محمدرضا برکت مشاور وزیر ارشاد، مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد  در  این دیدار ب عنوان کرد:

استان لرستان خاستگاه علما و ادبا و فقها و اندیشمندانی است که در علوم مختلف سرآمد هستند، برخی چهره ها در داخل و برخی دیگر در خارج از کشور جزء اندیشمندان و صاحب نظران محسوب می شوند، و باعث افتخار این مرز و بوم اند.

ایشان با اشاره به اینکه استان لرستان مهد تاریخ و فرهنگ و هنر و از نخستین تمدن های شکل گرفته به گواهی اسناد و آثار تاریخی است گفت:
متاسفانه امروزه عنایت و حمایتی از این میراث بانان فرهنگ و هنر نمی شود، لذا شایسته است که این موضوع مورد توجه وزیر محترم ارشاد و مجموعه دولت محترم قرار بگیرد.

امام جمعه خرم آباد طرح تحول فرهنگی را که در سال ۱۴۰۲ و با رویکرد اسلامی و قرآنی تدوین شده است را خوب ارزیابی کرد، ولی میزان تخصیص اعتبارات ویژه برای استان لرستان را کافی ندانست.

دکتر شاهرخی ضمن بیان مطالبات مردمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ارتقای فرهنگی و قرآنی و هنر فاخر که بصورت مکتوب و شفاهی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به لرستان سفر کرد، و در دیدار امروز با معاونت توسعه وزارت مطرح شد خواستار پیگیری و عملی شدن مطالبات شد.

 نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر شور و شوق نوجوانان و جوانان لرستانی به یادگیری قرآن کریم و کسب معارف از این کتاب جاویدان، اظهار داشت:
جوانان ولایت مدار این مرز و بوم سالهاست که از عدم توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی رنج می برند، و از فوائد بی شمار آن بی‌بهره هستند، و در صورت حمایت از موسسات و اتحادیه های قرآنی تحولی عظیم در استان ما ایجاد خواهد شد.

 ایشان در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های ضعیف زیرساختی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار تکمیل و تجهیز تالار مرکزی خرم آباد شد، و اظهار داشت: علیرغم پیشرفت ۶۵ درصدی تالار مذکور، تقریباً نیمی از تکمیل پروژه باقی مانده است، و متاسفانه برخی از شهرستان ها مانند سپیددشت، اشترینان، زاغه، کوهنانی و معمولان فاقد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

 وی حمایت مادی و معنوی از هنرمندان پیشکسوت،
▫️ افزایش سهمیه بیمه هنرمندان استان
▫️ سرمایه گذاری و اولویت بندی برای تولید فیلم ها و آثار هنری نوین در راستای جهاد تبیین،
▫️و دیگر گونه های هنری جهت مستند سازی
▫️خصوصاً مبارزات حق طلبانه مردم لرستان در دوران رژیم منحوس پهلوی را نیازمند اعتبارات لازم دانست، و ضمن انتقاد از اختصاص اعتبارات به هنرمندان غیر بومی که با روح و فضای فرهنگی و هنری مردم لرستان آشنایی ندارند اظهار داشت:
هنرمندان بومی لرستان با خلق آثار هنری ماندگار که صدها بار به نمایش گذاشته شده است توانایی لازم را برای ارتقاء فرهنگ و تمدن لرستان دارند، اما کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

 تاسیس مرکز اسناد تاریخی و ملی انقلاب اسلامی در لرستان، برای دسترسی و استفاده مولفان و پژوهشگران مقیم لرستان، رفع مشکلات صاحبان تالیف در حوزه چاپ کتاب های مذهبی و تاریخی زندگی علما و اندیشمندان دینی و ادبی و حماسه سازان و مبارزان، از دیگر خواسته های نماینده ولی فقیه از معاون وزیر ارشاد بود.

شاهرخی در خاتمه نظارت بر فیلم های ساخته شده برای نمایش خانگی و تولید بازی های رایانه ای را ضعیف دانست و عنوان کرد: چه در بخش ساخت و تولید فیلم های نمایش خانگی و چه بازی‌های رایانه‌ای باید از آنچه که باعث تقابل با فرهنگ اسلامی ایرانی، و ترویج خشونت و اباحی گری در بین خانواده ها و جوانان و نوجوانان میگردد جلوگیری کرد.

1402/9/28