مراسم گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و حجت الاسلام و المسلمین باهنر با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و جمعی از مسئولین استانی

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و حجت الاسلام و المسلمین باهنر با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و جمعی از مسئولین استانی
شهریور 9, 1400
143 بازدید

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و حجت الاسلام و المسلمین باهنر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و با حضور جمعی از مسئولین استانی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار گردید. حجت الاسلام واالمسلمین سید احمد رضا شاهرخی صبح امروز در مراسم […]

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و حجت الاسلام و المسلمین باهنر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و با حضور جمعی از مسئولین استانی در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار گردید.

حجت الاسلام واالمسلمین سید احمد رضا شاهرخی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته دولت که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : « أيُّما مُسلمٍ خَـدَمَ قَوما مِن المُسلمينَ إلّا أعْطاهُ اللّه ُ مِثْلَ عَدَدِهِم خُدّاما في الجَنّةِ» ؛ هر مسلمانى كه گروهى از مسلمانان را خدمت كند، خداوند به تعداد آنان در بهشت به او خدمتكار دهد.

وی اظهار داشت: اجتماع امروز با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و همه شهدای دولت و همچنین اعلام انزجار، کینه و نفرت ابدی نسبت به منافقان کوردل، پست و فرومایه است.

وی افزود: هفته دولت با نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر همراه شده چون این دو شهید بزرگوار شاخص‌ها و معیارهایی داشتند که براساس شاخص‌ها و معیارها حکومت نبوی (ص) و علوی حرکت کردند، شاخص آنها و جهت و سمت سوی آنها همان حکومت نبوی و علوی بود و به همین مناسبت هم نام و یادشان در اذهان و خاطرها ماندگار شده است و در آسمان ها شناخته شده تر از آنچه که در زمین هستند می باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: هفته دولت در سال ۱۴۰۰ همراه با پایان یک دوره ۴ ساله است و از یک جهت فرصتی است که همه خدمتگزارن قوه مجریه به ارزیابی کار خود بپردازند.

شاهرخی بیان کرد: کارگزاران دولت باید خود را در دو بخش مورد ارزیابی قرار دهند، یک ارزیابی، ارزیابی فردی و محاسبه خویشتن است و یک ارزیابی هم تأثیرگذاری خدمات آنان و میزان رضایت‌مندی مردم است.

وی بیان کرد: کار قوه مجریه با توجه به تنوع و به جهت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی، دامداری، دامپروری، صنعتی و غیره از جهت کمیت و کیفیت گسترده است از این رو به کسانی که در این مدت کار شبانه روزی، مجاهدانه و مخلصانه انجام داده‌اند تشکر و خدا قوت می گوییم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: در هفته دولت باید با توجه به ارزیابی که از کارها داریم نقاط قوت کار را شناسایی و حفظ کنیم و بر تداوم و تقویت آن بیفزاییم و نقاط ضعف را جبران کنیم.

وی با تأکید بر اینکه خصلت بارز شهیدان رجایی و باهنر این بود که هیچ‌گاه تحت تأثیر مقام و منصب قرار نگرفته و روح بزرگی داشتند، افزود: مقام و منصب مغلوب شهیدان رجایی و باهنر بود و به معنای دیگر آنان بر مقامات دنیوی چیره بودند، زیرا می‌دانستند مسئولیت‌ها همگی موقت و گذرا است و آنچه باقی است آن است که ببینیم در محضر خدا چگونه هستیم و چه عملکردی در دست داریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) می فرمایند: بدانید که نیازمندیهای مردم به سوی شما، از نعمتهای الهی بر شماست. پس این نعمتها را ضایع نکنید زیرا در این صورت این نعمتها به دیگران منتقل می شود.

 وی با اشاره به اینکه خدمت رسانی در آموزه‌های قرآنی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت حد و مرزی ندارد، در معارف اسلامی خدمت رسانی بی حد و مرز است و یک خدمتگزار حقیقی در تمام عمر تلاش می‌کند که نعمت خدمتگزاری از او سلب نشود و باری را از روی دوش مردم بردارد و از آرزوهای ائمه اطهار خدمت رسانی به مردم بوده است در همین رابطه امام سجاد (ع) می فرمایند: الهی کارهای خیر برای مردم را به دست من اجرا کن و کارهای خیر من را با منت گذاری ضایع نفرما.

 وی خاطر نشان کرد : در فقه اسلامی ابوابی به نام خدمة المومن، قضاء حاجة المؤمن، الطاف المومن و اکرام مومن وجود دارد که همه این ها حاکی از اهمیت فراوان خدمتگزاری به مردم است

وی اظهار داشت: مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی باید در خدمت گزاری تلاش مضاعف کنند به ویژه در استان لرستان که عقب ماندگی‌هایی دارد که باید با کار مضاعف و تحول همراه با جهش جبران شود.

وی با اشاره به اینکه در نامه ای که برای رییس جمهوری اسلامی ارسال نمودم این مطلب را نوشتم که اگر کشور نیاز به تحول دارد استان ما نیازمند تحول همراه با جهش است و از جامعه روحانیت و حوزه های علمیه استان لرستان و ائمه جمعه تشکر و قدردانی دارم که نامه هایی را به جهت سخنان ریاست جمهوری اسلامی در مجلس مبنی بر اهتمام به این استان ارسال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: آنچه به عنوان دولت اسلامی باید در نظر داشته باشیم جهت و حرکت ما به سمت شاخصه‌های حکومت نبوی (ص) و علوی (ع) باشد، عدالت اجتماعی در محیط کار، مردمی بودن، زندگی مردمی، عزت نفس، پارسایی، پاکدامنی، پاک دستی، تسلط بر خویشتن، مسدود کردن منافذ فساد و در صورت وقوع فساد مقابله ضربتی، بی امان و فوری با فساد از جمله شاخصه‌هایی است که همه کارگزارن نظام اسلامی در قوه مجریه، قوه مقننه، قوه قضائیه، منصوبان ولی فقیه باید براساس این شاخصه‌ها حرکت کنند تا بتوانند رضای خداوند متعال را کسب نمایند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: ما مسئولان باید با تمام توان به مردم لرستان خدمت کنیم زیرا اینان مردمی هستند که جانفشانی کردند، شهدا، خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و عموم مردم همواره نظام اسلامی را همراهی کردند و مشقت‌های فراوانی را تحمل کردند و همه ما باید تلاش کنیم تا به این مردم خدمت کنیم تا رضایت خداوند متعال و خشنودی مردم را درپی داشته باشد؛ خدمت رسانی به عموم مردم به ویژه محرومین یکی از بزرگترین عبادت‌ هاست.

وی بیان کرد: راه نزدیکی به خداوند حرکت بر مسیر شاخصه های حکومت نبوی و علوی است گرچه در این مسیر ممکن است دشواری‌ هایی هم داشته باشد، کسانی باید در مقام و مسئولیت قرار بگیرند که تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها را داشته باشند، توصیه ناپذیر در سفارش‌های تبعیض آمیز باشند توصیه ناپذیر در این جهت باشند که کسانی که در تلاش هستند روابط را بر ضوابط حاکم کنند محکم بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: مدیرانی که محکم در برابر نامه‌های سفارشی جهت استخدام از مقامات بالا ایستادگی می‌کند مصداق واقعی عبادت است و نباید ارزش،کرامت و عزت خود را با چنین سفارش ها و اقدامات غیر قانونی از بین برد زیرا چنین کارهایی سبب ناخشنودی خداوند تبارک تعالی و عموم مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: ما اطلاع داریم که در استان افرادی از وزرا و معاونین آنها نامه می‌گیرند و مدیران را برای استخدام غیر قانونی تحت فشار قرار می‌دهند در همین راستا مدیران باید محکم در برابر این سفارش و نامه‌ها ایستادگی کنند و دستگاه قضایی و سازمان بازرسی قوه قضائیه نیز حتما در برابر مدیرانی که به دنبال حاکم کردن روابط بر ضوابط هستند ایستادگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسانی بخواهند روابط را بر ضوابط حاکم کنند ما با مردم صحبت و در برابر چنین روش های غیر قانونی ایستادگی می کنیم

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان رئیس جمهور اسلامی دولت سیزدهم اعلام کردند هر کاری یک پیوست عدالت می‌خواهد، اگر جایی جذب نیرو می‌خواهد باید براساس عدالت باشد و ما نیز تلاش می‌کنیم استان بر روی ریل عدالت حرکت کند.

لازم به ذکر است این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.

1400/6/8