مراسم عزای سالار شهیدان با حضورت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی+عکس

مراسم عزای سالار شهیدان با حضورت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی+عکس
شهریور 6, 1399
305 بازدید

مراسم عزای سالار شهیدان با حضورت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد ، صبح امروز در محل پادگان امام حسین(ع) سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی ، نماینده ولی فقیه در استان لرستان […]

مراسم عزای سالار شهیدان با حضورت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد ، صبح امروز در محل پادگان امام حسین(ع) سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی ، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و همچنین سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و جمعی از پاسداران برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی اظهارداشت : در دین اسلام امامت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و امام به عنوان هادی وظیفه هدایت جامعه را بر عهده دارد که البته جزئیاتی را که مورد فهم درست مردم است ، از کلیات استخراج میکند و در دسترس عموم قرار می‌دهد.

وی افزود : وقتی انسان برای فهم دین به کارشناسان دین ،امام جامعه و منصوب امام مراجعه نکند اعتقادات آنها همچون مجاهدین خلق می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نماز، روزه ،حج ،زکات و ولایت ارکان اسلام هستند ، عنوان کرد : امام راحل می فرمایند هیچ کدام از ارکان اسلام به اهمیت جایگاه ولایت نمی‌رسد چرا که اگر امام در جامعه بود و حکومت و امر و نهی در اختیار امام معصوم بود ، می دانست که جامعه رابه چه سمتی هدایت کند که این انحراف پس از ارتحال پیامبر اسلام ایجاد شد.

وی بیان کرد : امام حسین (ع) در ایام حج در سخنرانی خود برای خواص فرمودند آیا شما نمی بینید به حق عمل نمی شود ،آیا ظلم و جور و ستم را نمی بیند و آیا نمی بینید به احکام خدا عمل نمی شود و در ادامه فرمودند ، خودتان که حرکتی نمی کنید ولی این پیام من را به بقیه مردم برسانید .

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت : وقتی حکومت جامعه ای در اختیار امام باشد حج،نماز،روزه و زکات برپا می شود ،امام علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند اهل بیت پایه دین هستند و اگر کسی می خواهد به مرتبه یقین برسد باید به اهل بیت تکیه کند.

وی تصریح کرد : اینکه گاهی در عصر حاضر افرادی را می بینیم که در طی دو دهه رفتارشان تغییر می کند ، این مطلب در طول تاریخ اسلام سابقه داشته است ، افرادی از شمار لشکریان امیر المومنین (ع)هستند ، سپس به فردی که خنثی است بدل می‌شوند و در دوره‌ای حاضر به یاری ایشان نیست. در همین راستا خواص نقش خود را در زمان امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) ایفا نکردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد : در معارف اسلامی بحث امامت جایگاه ویژه ای دارد و راه رستگاری پیروی از امام معصوم و نائب ایشان است که ایران اسلامی در طول تاریخ با راهبری و امامت امام خمینی(ره) و امروز نیز با پیروی از نائب امام زمان (عج) ، حضرت آیت الله خامنه‌ای ، مدال افتخار بر سینه دارد