مراسم روز درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان

مراسم روز درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان
اسفند 16, 1399
240 بازدید

  به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، مراسم روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان صبح امروز جمعه در دانشگاه لرستان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، آقای ثمینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و مسئولین […]

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، مراسم روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان صبح امروز جمعه در دانشگاه لرستان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، آقای ثمینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و مسئولین دستگاه های مربوطه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در مراسم روز درختکاری با بیان اینکه زندگی انسان وابسته به اکسیژن و تنفسی است که انجام می‌دهد اظهار داشت: درختکاری در حیات انسان، زندگی و نفس کشیدن انسان بسیار موثر است.

وی افزود: خداوند در آیات قرآن از درخت نامبرده است و می‌فرمایند: آسمان‌ها، زمین، ستارگان و درختان تسبیح خداوند را به جای می‌آورند و در روایات همچنین پیامبراکرم (ص) می‌فرمایند: هر کس درختی بکارد خداوند در بهشت درختی برای او می‌کارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: یکی از مواردی که جز باقیات و صالحات است و پس از مرگ انسان جز کارهای نیکو محسوب می‌شود درختکاری است و ما تاثیر درخت و پوشش گیاهی را در زندگی انسان مشاهده می‌کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به وجود منابع طبیعی، پوشش گیاهی و درختکاری که خداوند متعال به استان لرستان تقدیم کرده است، ما باید در راستای حفظ و توسعه آن تلاش کنیم البته طی سال‌های اخیر با توجه به اعتباری که مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی در اختیار استان‌ها قرار داده‌اند فعالیت‌های بسیار خوبی از جهت درختکاری و آبخیزداری در استان انجام شده است و ما دقت و سرعت بیشتر توسعه بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: در راستای حفظ محیط زیست و جنگل‌ها باید بسیار تلاش کنیم زیرا میراث گذشتگان است و ازجهت کمیت و کیفیت توسعه بدهیم.

همچنین در ادامه مراسم یک اصل نهال میوه توسط نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم آباد غرس شد.

99/12/15