مراسم تجلیل از فعالان کانون فرهنگی و هنری آدینه ستاد نماز جمعه خرم آباد با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

مراسم تجلیل از فعالان کانون فرهنگی و هنری آدینه ستاد نماز جمعه خرم آباد با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد
خرداد 22, 1400
291 بازدید

مراسم تجلیل از فعالان کانون فرهنگی و هنری آدینه ستاد نماز جمعه خرم آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، سردار الهی فرمانده انتظامی استان لرستان، آقای زرین جویی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان و […]

مراسم تجلیل از فعالان کانون فرهنگی و هنری آدینه ستاد نماز جمعه خرم آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، سردار الهی فرمانده انتظامی استان لرستان، آقای زرین جویی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان و سرهنگ رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان کانون فرهنگی آدینه و اعضای ستاد نمازجمعه این شهرستان، اظهار کرد: ظرفیت های فرهنگی و هنری در استان لرستان مانند دیگر ظرفیت ها در استان فراوان است.

وی عنوان کرد: ما وقتی به رویش و فعالیت مباحث قرآنی نوجوانان و جوانان نگاه می کنیم شاهد ظرفیت های فراوانی هستیم.

وی افزود: روحانیت استان لرستان پیش از انقلاب از سال ۴۱ تا وقایع ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ پیشرو بودند در همین راستا مجاهدت های روحانیت استان در سال های آینده این تاریخ به نسل های آینده معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ضمن گرامیداشت شهدا و ادامه دادن راه شهدا اظهار کرد: مساجد و ستادهای نمازجمعه مراکز مهم و ویژه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی، دینی، هنری، اجتماعی و سیاسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: حضور جوانان فعال در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، گروه‌های جهادی بر زیبایی مساجد و ستادهای نمازجمعه می‌افزایند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه ستادهای نمازجمعه بدون کانون های فرهنگی و هنری، پایگاه بسیج و هیات امنای فعال نمی‌تواند به وظیفه خود در این مقطع از زمان عمل کنند، افزود: همچنان‌ که رشد اقتصادی بدون ارتقای فرهنگی نیز میسر نخواهد بود و اگر با فرض اینکه رشد اقتصادی بدون ارتقای فرهنگی و دینی نیز میسر شود نتیجه آن این است که اقلیتی تشکیل می شود که همه ی ثروت و اقتصاد را در اختیار خود قرار داده و در مقابل اکثریتی تشکیل می شود که بهره مندی از مسائل اقتصادی و مادی ندارند و به دنبال آن آسیب های اجتماعی شکل می گیرد.

شاهرخی بیان داشت: موسسات فرهنگی و دینی دولتی باید به حمایت از جوانان دارای استعداد و توانمند بپردازند.

وی از شروع فعالیت شورای راهبردی و پشتیبانی از توسعه لرستان خبر داد و گفت: در این شورا از ظرفیت علمی و اجرایی نخبگان استان لرستان استفاده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است، افزود: باید برای شورای اسلامی شهر افرادی انتخاب شوند که به اندازه چندین دوره کار فرهنگی، دینی و هنری انجام دهند.

وی عنوان کرد برای انتخابات شورا باید به دنبال شایسته سالاری برویم، به دنبال شورایی برویم که احوال مردم استان و وضعیت شهرهایمان را خوب کند.

شاهرخی با بيان اينكه: ارتقاء فرهنگی از مساجد، کانون های فرهنگی و هنری و پایگاه های بسیج شروع و به نماز جمعه قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق منتهی می شود و قطعا تقویت نماز جمعه تقویت مساجد را در پی خواهد داشت.

1400/3/19