مدیرکل اداره کل استاندارد استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهر خرم آباد دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل اداره کل استاندارد استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهر خرم آباد دیدار و گفتگو کرد.
آبان 13, 1400
237 بازدید

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، سرکار خانم مرضیه قنبریان مدیرکل اداره کل استاندارد استان لرستان با حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهر خرم آباد دیدار و گفتگو کرد. حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی در دیدار با مدیرکل استاندارد لرستان اظهار داشت: تامین ایمنی و […]

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، سرکار خانم مرضیه قنبریان مدیرکل اداره کل استاندارد استان لرستان با حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهر خرم آباد دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی در دیدار با مدیرکل استاندارد لرستان اظهار داشت: تامین ایمنی و سلامت مردم در گرو فعالیت های سازمان استاندارد است و با توجه به تنوع و گستردگی که استاندارد بر عهده دارد، همچنین در جهان امروز که جهان علم و فناوری است، هر کشوری بتواند معیارهای استاندارد را بالاتر ببرد می تواند در این بازار علم و فناوری موفق باشد.

وی افزود: استاندارد از یک طرف حفظ ایمنی و سلامت مردم را بر عهده دارد و در مباحث دیگر مانند آب، غذا، مصالح ساختمانی، تولید و اشتغال همکاری دارند که در بازرسی ها و کنترل کیفیت کالاها باید دقت بیشتری در کشور و استان صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: کشور ما دارای ظرفیت هایی است و کمتر کشوری این همه سواحل دریایی دارد و ظرفیت های فراوان مانند خاک، آب و امکانات دیگر، نیروی انسانی تحصیل کرده در بین سن جوانی که دوران طلایی محسوب می شو می توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: جهش هایی که باید در امر تولید کمک کند استاندارد است، هم در واردات و هم صادرات، از واردات و صادرات کالاهای بی کیفیت جلوگیری کند زیرا گاهی بازارهای خوبی وجود داشته ولی کالاها استاندارد لازم را نداشته و این فرصت از دست رفته است.

وی بیان کرد: پشتیبانی ها، مانع زدایی، حمایت و جهش تولید، الزاماتی دارند که باید پایه هایش فراهم شود و کالاهای با کیفیت را بتوانیم در کشور تولید کنیم و تولیدکنندگانی که معیارهای لازم استاندارد را رعایت کنند می توانند بازار جهانی را به دست بگیرند و باید با برنامه ریزی جلو برویم.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه هم جایگاه استان در کیفیت کالاها و جایگاه کشور هم دیده شود؛ این مردم آرزوها دارند و نیازهایشان دست یافتنی است و باید تلاش کرد این درخواست ها اجرایی شود.

وی با اشاره به هفته نوجوان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: نسلی در دهه های قبل آرزوهای دست نیافتنی را دست یافتنی کردند و وظیفه خود را انجام دادند و امروز ما هم باید ادامه راه را انجام دهیم، نسلی حاکمیت استکبار را قطع کردند و توانستند به پیروزی برسند و این با مجاهدت و تلاش به دست آمده است.

حجت‌الاسلام شاهرخی افزود: انقلاب که پیروز شد کشور های دیگر گفتند فروش تجهیزات به ایران ممنوع شود و امروز می گویند جلوی فروش تجهیزات پیشرفته ایران را به کشورهای دیگر بگیرید و همه اینها با رنج و زحمت حاصل شده است و باید با انجام وظیفه آرزوهای دست یافتنی را محقق کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه واحد تولیدی که کالای بی کیفیت تولید کند به تولید ضربه می زند، گفت: مصالح ساختمانی که استاندارد نیستند و با توجه به حوادث و بلایای طبیعی، استفاده از آنها بدون استاندارد حادثه آفرین بوده و لازم است جلوی هرگونه تولید بی کیفیت را گرفت و با ارائه راهکار از این مسیر به سمت مسیر ترقی هدایت شود.

وی بیان کرد: هنوز برخی فکر می کنند فقط کالا تولید شود و استاندارد و کیفیت را الزامی نمی دانند و این ضربه به تولید می زند و در راستای توزیع کالا نیز باید دقت شود زیرا وزن و حجم تغییر می یابد و می گویند قیمت تغییری نداشته است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اجرای عدالت در محیط کاری گفت: هدف انقلاب عدالت بوده، استان ما از تبعیض رنج می برد و از ترجیح روابط بر ضوابط رنج می برد و در این فضا شاهد اینگونه امور نباشیم و عدل و انصاف، اخلاق و گفتار بر محیط اداری حاکم باشد.

1400/8/12