مدیران بر اساس توصیه و سفارش عمل نکنند

مدیران بر اساس توصیه و سفارش عمل نکنند
خرداد 12, 1399
281 بازدید

بخش سوم به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان ، دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به همراه برخی از مدیران شبکه بهداشت و درمان استان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی دیدار و گفتگو کردند . حجت الاسلام شاهرخی با انتقاد از نحوه جذب نیرو در […]

بخش سوم

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان ، دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به همراه برخی از مدیران شبکه بهداشت و درمان استان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی دیدار و گفتگو کردند .

حجت الاسلام شاهرخی با انتقاد از نحوه جذب نیرو در علوم پزشکی گفت : یکی از مشکلات علوم پزشکی این است که در طول سنوات گذشته نیروهای زیادی را جذب کرده و به نوعی مازاد بر نیاز آن است ،‌ البته در دستگاه‌های دیگری نیز بر همین اساس است و ادارات دیگری نیز وجود دارند که این نیروها بدون دلیل اضافه شده اند و سازمان مربوطه نیز ، آن پولی که می‌بایست خرج خدمات و تجهیزات نماید در راستای پرداخت حقوق آنها صرف می‌کند . عدالت در جذب نیرو بسیار مهم است . بر اساس توصیه و سفارش عمل نکنیم من به کسانی که از این طریق اقدام به جذب نیرو کرده‌اند تذکر داده‌ام.

وی تصریح کرد : ادارات ما دیگر تحمل و طاقت شیوه جذب نیروی مازاد را ندارند بایستی این گفتمان را ایجاد کنیم . اگر دستگاهی نیاز به نیرو دارد روشن و آشکار نیاز خود را اعلام و از طریق قانونی به اطلاع همه واجدین شرایط رسد و پس از مراحل قانونی اقدام به جذب نیرو نماید . بنده اطلاع دارم کسانی که در طول سنوات گذشته از این طریق جذب اداره یا سازمان شده اند اکنون از مدیر مربوطه آن سازمان حرف شنوی و اطاعت پذیری ندارند .

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد : یکی از تقاضاهای من از دانشگاه علوم پزشکی این است که در مقابل درخواست استخدام های بی رویه ایستادگی کند و اگر این چنین مواردی بود ، این نقض حقوق عمومی است که همگان از جمله دستگاه‌های نظارتی باید مانع شوند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر مطالبه اصلی مردم برخورد با تبعیض و درخواست ضابطه مندی است ، اظهار داشت : تراکم نیرو در دانشگاه علوم پزشکی دیگر جایی ندارد و اگر قرار بر جذب نیرو باشد بایستی از طریق مسابقه خدمت و از طریق شایسته سالاری و امتحان صورت پذیرد ، بنده به عنوان مدافع حقوق مردم تاکید می کنم این چنین درخواست‌ها و نامه نگاری هایی برای جذب نیرو ، خارج از روال اداری و از طریق ضابطه مندی است و قطعاً تذکر داده و خواهم داد . مردم ما نمی‌پذیرند که استان ما بدین شکل اداره شود .