لزوم رعایت عدالت در جذب نیرو/بازگشایی مساجد و اقامه نماز در ادارات

لزوم رعایت عدالت در جذب نیرو/بازگشایی مساجد و اقامه نماز در ادارات
خرداد 12, 1399
329 بازدید

مراسم‌ سالگرد ارتحال امام(ره) با رعایت پُروتکل‌های بهداشتی برگزار شود نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که یاد امام خمینی(ره) برای توجه به نقشه راهی است که ایشان ترسیم کرد تا ما بدانیم چگونه باید عمل کنیم، گفت: در برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام از تجربه شب‌های قدر استفاده کنیم و مراسم با رعایت […]

مراسم‌ سالگرد ارتحال امام(ره) با رعایت پُروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که یاد امام خمینی(ره) برای توجه به نقشه راهی است که ایشان ترسیم کرد تا ما بدانیم چگونه باید عمل کنیم، گفت: در برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام از تجربه شب‌های قدر استفاده کنیم و مراسم با رعایت پُروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، در آستانه فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، دیروز، ۱۱ خردادماه نشستی با موضوع هماهنگی مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و همچنین بازگشایی مساجد در سطح استان لرستان به ریاست نماینده ولی‎فقیه در لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در دفتر امام جمعه خرم‎آباد برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) یک وظیفه شرعی برای همه ما است و ما هر ساله نیاز است که خود را با آن میزان بسنجیم که در نقشه راه و مسیری که امام راحل ترسیم کردند کجای این مسیر قرار داریم.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) سه محور عقلانیت، معنویت و عدالت پایه‌گذاری کردند، افزود: در بحث محور عدالت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند: ما عقب‌ماندگی‌هایی در این حوزه داریم.

بازگشایی مساجد و اقامه نماز در ادارات

وی همچنین به موضوع بازگشایی مساجد در استان بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و بیان داشت: همچنین باید نماز در ادارات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، افزود: همچنین مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) را می‌توان با توجه به تجربه شب‌های قدر در استان برگزار کرد، ما می‌توانیم با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی مراسمی را با هماهنگی استاندار و دستگاه‌های اجرایی متولی با حضور سازمان‌ها، ادارات و نهادها برگزار کنیم.

جذب و حذف نیروها در ادارات باید با رعایت عدالت باشد

وی با اشاره به اینکه یاد امام (ره)، عملیاتی کردن نقشه راه امام است، افزود: در جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی باید عدالت رعایت شود، به گونه‌ای نباشد که با نامه یک نفر نیرو جذب و با نامه کسی دیگر نیرو را حذف کنیم، اینها در سیره و روش امام (ره) جایی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه یک سری مباحث وجود دارد که از علل عقب ماندگی لرستان محسوب می‌شوند، افزود: باید این مسائل کنار گذاشته شود، سیره علوی، حکومت علوی و نبوی را باید زنده کنیم، این امر راه، گرامیداشت و تکریم امام (ره) است.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد برخی از سازمان‌ها و ادارات استان در راستای عدم رعایت شعائر الهی، تصریح کرد: مباحث تبلیغاتی در این رابطه مورد بی توجهی قرار گرفته است، تبلیغ شعائر الهی یک وظیفه است و دستگاه‌ها نباید به دلیل تعطیلی و شیوع بیماری کرونا از انجام این اقدامات شانه خالی کنند.