صبح امروز سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش برگزار گردید.

 صبح امروز سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش برگزار گردید.
شهریور 12, 1399
221 بازدید

صبح امروز سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش برگزار گردید. در این دیدار حضرت آیت الله خامنه ای در ارتباط تصویری با سی وچهارمین اجلاس آموزش و پرورش، با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سخن گفتند. این دیدار به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا و […]

صبح امروز سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش برگزار گردید.

در این دیدار حضرت آیت الله خامنه ای در ارتباط تصویری با سی وچهارمین اجلاس آموزش و پرورش، با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سخن گفتند.

این دیدار به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا و دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا از طریق ارتباط تصویری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد ، امروز سه شنبه در سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در محل سالن استانداری لرستان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) ویاران باوفایش اظهار داشت: فرهنگیان در نظام تعلیم و تریبت نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه اجرایی بیانات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش تحولی اساسی ایجاد می‌کند، افزود: مهم‌ترین رسالت نظام اسلامی برنامه‌ریزی برای رشد و پرورش انسان‌های مؤمن و عالم به تعالیم اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود، گفت: آینده و بقای نظام اسلامی در گرو تربیت انسان‌های مؤمن و عالم به تعالیم اسلامی است در نتیجه انجام این رسالت ، بالندگی،دوام و کمال نظام اسلامی را به دنبال خواهد داشت .

وی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت تأثیرات بسزایی در نظام اسلامی و در زندگی آحاد جامعه دارد، بیان کرد: خانواده و اولیا دانش‌آموزان اولین مسئولان نظام تعلیم و تربیت هستند و نقش اساسی در این راستا دارند و پس از والدین، آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانشگاه، صدا و سیما و رسانه‌ها در پرورش انسان‌های مؤمن نقش اساسی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نقش محوری تعلیم و تربیت بر عهده آموزش و پرورش است، افزود: فرزندان ما بهترین سال‌های زندگی خود را در مدارس می‌گذارند و بر این اساس آموزش و پرورش نقش کلیدی دارد.

حجت الاسلام شاهرخی، دانش‌آموز و معلم را دو رکن اساسی در امر آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود : معلمان برای موفقیت در کار خود باید نیازها و روحیات دانش‌آموزان را بشناسند و به نقاط ضعف و قوت و نیازهای خود آشنا باشد،معلم باید از کاری که می‌کند ارزشیابی داشته باشد و با اولیای دانش‌آموزان و اجتماع ارتباط برقرار کرده و هدف‌های آموزشی را بر اساس این ارتباطات و نیازها ترسیم سازد.

وی اضافه کرد: در کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی برنامه‌هایی که در سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده هستیم تا ما نیز بتوانیم نقشی را که بر عهده حوزه علمیه است ، به نحو احسن ایفا کنیم.