سفر رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به لرستان

سفر رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به لرستان
فروردین 11, 1400
399 بازدید

رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی  به منظور سفری یک روزه با استقبال مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، استاندار لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان و… وارد فرودگاه خرم آباد شد. رئیس قوه قضائیه، در ابتدای سفر یک روزه خود با حضور در […]

رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی  به منظور سفری یک روزه با استقبال مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، استاندار لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان و… وارد فرودگاه خرم آباد شد.

رئیس قوه قضائیه، در ابتدای سفر یک روزه خود با حضور در گلزار شهدای خرم‌آباد، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق خواهد کرد.و دیدار با خانواده شهدا، قضات دادگستری و جمعی از مردم استان و شرکت در شورای اداری و قضائی از جمله برنامه‌های سفر سید ابراهیم رئیسی به لرستان بود.

 

مراسم استقبال از حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه در فرودگاه خرم آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، دکتر خادمی استاندار لرستان و جمعی از مسئولین استانی

 

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی ظهر امروز در دیدار نمایندگان اقشار مختلف مردم با رئیس قوه قضاییه، اظهار داشت: حضور رئیس قوه قضاییه در لرستان میتواند بسیاری از مشکلات استان را حل کند.

وی با بیان اینکه کارنامه آیت الله رئیسی طی دو سال گذشته در راستای تحقق آرمان های انقلاب بوده است، افزود: استان لرستان خواستگاه علما و دانشمندان بسیاری طی سال های گذشته بوده است و مردم این استان در دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۶ هزار شهید ارادت و علاقه خود را به انقلاب نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: طی یک سال گذشته هیئت‌های مختلفی از طرف دستگاه قضاء در استان حضور پیدا کردند و مزیت‌ها و مشکلات استان را شناسایی کردند و آنها را به رئیس دستگاه قضا منتقل کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره مزیت‌های کشاورزی، گردشگری، منابع مالی و معادن سنگ تصریح کرد: لرستان با گذشت ۴۲ سال از انقلاب هنوز از عدم توسعه رنج می‌برد و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات اجتماعی بسیاری در استان شده است.

وی خاطر نشان کرد: تخصیص نیافتن آب توسط وزارت نیرو به استان آن هم در لرستانی که از زمین‌های کشاورزی مستعد فراوانی برخوردار است یکی از مهمترین عوامل توسعه نیافتن لرستان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امیدواریم همانند سایر سفرهای آیت الله رئیسی که باعث حل مشکلات مناطق مختلف کشور شده است این موضوع در لرستان اتفاق بیفتد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در حاشیه دیدار مردمی رییس قوه قضاییه در سالن جلسات جهاد کشاورزی اظهار کرد: انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی در راس این قوه و رویکرد مستمر همراه با تلاش بی وقفه در انقلاب ستودنی و سبب امید به دلدادگان نظام است.

وی گفت: لرستان خاستگاه علما، عرفا و اندیشمندان در حوزه‌های مختلف است و ایثار مردم قبل و بعد پیروزی انقلاب و تقدیم ۶ هزار و ۳۰۰ شهید به کشور گواهی روشنی بر پایبندی مردم این دیار به انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: همانطور که رییس‌ قوه قضاییه مطلع هستند لرستان دارای ظرفیت بالایی است و اقشار مردم مطمئن باشند که حجت الاسلام رییسی بر مزیت و راه‌های برون رفت از مشکلات آگاه و توانا هستند.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: ۱۱ میلیارد مترمکعب آب، ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی، پنجمین استان در بارش باران، ۳۱ گونه گیاهان دارویی و رتبه نهم کشوری در این حوزه و رتبه نخست معادن از ظرفیت های خوب لرستان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: نظام اسلامی خدمات قابل قبولی به لرستان ارائه داده اما نرخ بالای بیکاری و تعطیلی واحدهای مختلف این استان را در برگرفته است.

وی گفت: هفت هزار میلیارد تومان خسارات باقی مانده از سیل، عدم تخصیص آب به میزان کافی و تنها ۲۳ درصد زمین آبی از مشکلات لرستان است و ۴۰ منطقه حاشیه نشین در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: بررسی وقوع درگیری های مسلحانه، رسیدگی به مشکلات کارخانجات، توجه به واحدهای تولیدی، جبران خسارات سیل، تکمیل سدهای در دست احداث، استفاده از اعتبار صندوق توسعه ملی برای آبیاری نوین و اعطای تسهیلات با نرخ پایین به کشاورزان لرستان باید دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با هم‌افزایی و همدلی می‌شود مشکلات را برطرف کرد همچنین دستگاه قضای و نیروی انتظامی کمبودهایی دارند و با اختصاص بودجه می‌توانند نرم‌افزار های مناسب را تهیه کنند.

 

 

 

دیدار نخبگان و نمایندگان اقشار استان لرستان با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان روز سه‌شنبه دهم فروردبن ماه، در سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه کشور و حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان از بخش های مختلف مجتمع کشت و صنعت فجر صفا بازدید نمودند.

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه کشور و حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان از ماشین سازی خرم آباد بازدید نمودند.

 

 

حجت الاسلام‌ والمسلمین سید احمد شاهرخی  در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد با بیان اینکه خداوند در وجود انسان‌ها استعدادها، ویژگی‌ها و توانایی‌های بسیار خوبی قرار داده است اظهار داشت: اصلاح امور جامعه در سایه این است که علما و امرا تدبیر لازم را به کار ببرند تا فرد و جامعه به رشد و کمال نهایی خودشان نائل شوند.

وی افزود: نظام سلطه ۲۵۰ سال تمام امکانات مادی خود را به کار گرفت تا دین زدایی و اسلام زدایی کند، اما با تدبیر امام راحل (ره) و جان فشانی مردم و شهدا کلیه نقشه‌های دشمن نقش برآب شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: نظام اسلامی خدمات بر جسته‌ای در کشور انجام داده است، ولی متأسفانه در استان لرستان هنوز شاهد توسعه نیافتگی استان هستیم.

وی گفت: این روزها در حالی صحبت از انتقال آب از خلیج فارس و عمان به برخی استان‌هاست که استان لرستان با دارا بودن ۱۱ میلیارد مترمکعب همچنان زمین‌ها تشنه‌اند، لرستان از نظر تولید ناخالص داخلی و بیکاری جز ۳ استان آخر کشور است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطر نشان کرد: امیدواریم با حضور رئیس قوه قضاییه در استان لرستان شاهد خیر و برکت در استان باشیم زیرا این استان با وجود ظرفیت‌های فراوان می‌تواند آینده‌ای بهتر از گذشته و حال داشته باشد.

1400/1/10