دیدار منتخبین شورای اسلامی شهر خرم آباد با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد

دیدار منتخبین شورای اسلامی شهر خرم آباد با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد
مرداد 10, 1400
200 بازدید

 حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، ظهر شنبه دهم مرداد در دیدار با منتخبین شورای اسلامی شهرستان خرم‌آباد با تبریک ولادت حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع)، اظهار کرد: آموزه امام موسی کاظم به ما این است که می‌شود در میان انبوهی از مشکلات و انحطاط و فساد خلفای آن زمان، یک جریان فرهنگی تاثیرگذار […]

 حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، ظهر شنبه دهم مرداد در دیدار با منتخبین شورای اسلامی شهرستان خرم‌آباد با تبریک ولادت حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع)، اظهار کرد: آموزه امام موسی کاظم به ما این است که می‌شود در میان انبوهی از مشکلات و انحطاط و فساد خلفای آن زمان، یک جریان فرهنگی تاثیرگذار سالم دینی را هدایت کرد بگونه ای که قرن‌ها، عصرها و زمان‌ها را در نوردید تا امروز به دست ما رسیده و تا برپایی روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری در کتاب تعلیم و تربیت می نویسد: در زمان هشام بن عبدالملک مدینه‌ای که قبر پیامبر در آن قرار دارد، و آثار رشادت صحابه در آن موجود بود جریان فرهنگی به سمتی رفته بود که مدینه مرکز لهو، لعب و طرب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: در زمان نبی مکرم اسلام مدینه‌ به لحاظ فرهنگی در سطحی بود که مردم رقابت داشتند منزلشان نزدیک مسجد باشد تا سریع‌تر به ثواب نماز جماعت برسد تا جایی که قیمت خانه های نزدیک مسجدالنبی بالا رفت.

وی با اشاره به اینکه مدینه‌ای که این‌چنین بود در سایه تدبیر خلفای مورد هجوم تخریب فرهنگی قرار می‌گیرد، افزود: هشام بن عبدالملک پس از پیگیری‌ها متوجه می‌شود یک زن و شوهر زمینه لهو و لعبدر مدینه هستند اما بحای برخورد، با آنان همراه می شود، در چنین شرایط امام باقر(ع)، امان صادق(ع) و موسی‌بن جعفر(ع) یک جریان سالم تاثیرگذار فرهنگی را برپا می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: امام موسی بن جعفر(ع) یک اندرونی داشت که در آن شمشیر،لباس خشن و قرآن بود بدین معنا که آن حضرت با شمشیر و لباس خود آماده جهاد برای قرآن بود تا جایی که آن حضرت مدت‌ها مخفی بود اما از دست از تلاش نمی‌کشید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان شورای شهر را یک مجلس شورای اسلامی محدود در داخل شهر توصیف کرد و با یادآوری اینکه شهردار به نوعی رئیس قوه مجریه شهر است، افزود: اصل صد تا صد و شش درباره وظایف شورای شهر و اصل هفتم قانون اساسی به شکلی وظایف شورای اسلامی شهر را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وظایف اجتماعی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی همکاری با مردم و نهادهای مردمی و غیردولتی نشان از جایگاه مهم شورای اسلامی شهر است تا جایی که می‌تواند طرح هایی به مجلس و هیئت دولت بدهد و همه آن‌ها با رعایت قوانین ملزم به همکاری با شورای شهر هستند، افزود: شورای شهر وقت خود را صرف مسائل جزئی نکند چراکه مردم از این راه و روش آزرده‌اند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری اینکه با نگاه کلانی که در قانون اساسی برای شورا لحاظ شده می‌توان از ظرفیت درونی و برونی شورا استفاده کرد، برنامه‌ریزی مبتنی بر کار علمی، نیازسنجی، اطلاعات دقیق و استفاده از تجارب صاحب نظران به دور از مشغول سازی افکار عمومی به موارد غیرضروری را از موارد مورد توجه شورای شهر برشمرد و گفت: انتخاب فردی توانمند برای شهرداری عامل مهم موفقیت شورا و شهرداری است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه اگر توانمندترین افراد به عنوان شهردار انتخاب شود ولی سبک و سیاق ساختاری درون شورا به گونه‌ای باشد که دست او را ببندد و درگیر مسائل شخصی، قومی و خویشی باشد موفق نخواهد بود، خاطرنشان کرد: انتخاب شهرداری دانا و توانا که سوابق و تجارب روشن وموفقی در جاهایی داشته باشد و برای مسائل پیش رو راه‌حل‌های از پیش تعیین شده داشته باشد در اولویت کار شورا قرار گیرد کمااینکه نقش شورای شهر در انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد وی به دور از درخواست شخصی می‌تواند در موفقیت شهردار موفق باشد.

وی با اشاره به اینکه گاها مشاهده می‌شود یک نفر از اعضای شورایا دیگری اقوام خود را در شهرداری بکار می گیرد، تصریح کرد: اختلاف‌های شورا و شهرداری به سبب داد و ستدهای شخصی است ولی در این مقطع که کار برای جبهه انقلاب شروع شده باید از این موارد پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان روحیه کار جهادی، ترجیح منافع شهر بر منافع شخصی و حفظ عزت نفس را برای شورای شهر امری ضروری دانست و با اشاره به اینکه توجه به کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر را از دیگر ظرفیت‌های توسعه شهر است، گفت: شورای شهر زمانی موفق است که راه‌های کسب درآمد را به شکل و روش سریع پیدا و اداره کند و درآمد ناشی از آن را به شکل بهینه مصرف کند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌های پیشگیری از فساد و مبارزه با فسادهای احتمالی سرلوحه کار شوراها باشد، افزود: شوراها راه رانت و فساد راشناسایی ومسیر آن‌ها را ببندند و پذیرای انتقادات پیشنهادات مفید باشند و اگر به دنبال منافع شخصی باشند در ترازوی افکار عمومی سقوط می‌کنند و پایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: در راستای توسعه پایداراز شهرهای موفق الگوبرداری شود شهرهایی که در بیابان وبا کمبود آب ، پارک‌های بزرگی احداث کرده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اتکا بر بحث عدالت در توزیع امکانات شهری با تکیه بر مناطق آسیب‌پذیر باید مورد نظر شورای اسلامی شهر خرم آباد باشد، گفت: شورای شهر به صورت دوره‌ای عملکرد خود را ارزیابی کند و نیروها و هزینه‌های اضافی بر شهرداری تحمیل نکنند.

شاهرخی با یادآوری اینکه جایگاه‌ها در شهرداری باید به افراد مفید واگذار شود و اگر به نیرویی نیاز است در جریان رقابت علمی استخدام شود و از تحمیل نیروهای ناکارآمد خودداری شود، افزود: دوری از مناقشه، حفظ کرامت پرسنل شهرداری، توسعه و پیشرفت همه جانبه شهر با بهره‌گیری از دانش و استفاده از پیشنهادات افکار عمومی از مواردی است که باید مورد توجه شورا باشد..

وی با انتقاد از استخدام‌های سفارشی روزهای اخیر در خرم‌آباد گفت: افرادی با سفارش وارد شهرداری شده‌اند که از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.این گونه بی عدالتی هااندک آن هم زیاد است و باید مانع این گونه تبعیض ها در ادارات وسازمان ها شدخصوصااین گونه روشها واشکالات در دولت سیزدهم ودوره ششم شورای اسلامی شهر وازهیچ مقام ومسؤولی پذیرفته نیست.

 این دیدار با حضور کلیه اعضای شورا در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد .

 ۱۴۰۰/۰۵/۰۹