دیدار معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان

 دیدار معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان
مهر 18, 1400
185 بازدید

 سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دیدار و گفتگو کرد. حجت السلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی صبح امروز در دیدار با سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور […]

 سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دیدار و گفتگو کرد.

حجت السلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی صبح امروز در دیدار با سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان انجام گرفت ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول اظهارداشت: ربیع الاول بهار ماه‌ هاست، ماه همبستگی و ماهی است که عید نبوت و ولایت در آن قرار گرفته است.

وی افزود: برای برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان واقعا برنامه‌ریزی دقیقی انجام و دقت‌های لازم در انجام کار به عمل آمده است و آن مقداری هم که کار انجام شده در سطح بالا، مطلوب و کیفی بوده که نیاز است این برنامه‌ها ادامه پیدا کند و با کیفیت و کمیت بیشتر دنبال شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: حتی اگر کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان در سال ۱۴۰۱ برگزار شد باز هم میزان ۱۶ درصد از انجام کار قابل قبول نیست و باید افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: کارهای ماندگار نیاز به اعتبار دارد ولی کارهایی بوده که به صورت روزمره‌ای انجام شده است مثلا مسابقات ورزشی، برگزاری یادواره یا برخی المان‌ها که به یاد ۶۳۰۰ شهید استان انجام شده ولی کارهای ماندگار طبیعتا آن اعتبار لازم را می‌خواهد.

حجت السلام والمسلمین شاهرخی گفت: لرستان وضعیت خاص دارد و علاوه بر مشکلاتی که ما در باب تورم، بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب و کار و کارخانه‌های تعطیل شده داشتیم، بیماری کرونا نیز به آن افزوده شد.

وی تصریح کرد: امسال به واسطه خشکسالی ۵۰ درصد از محصولات کشاورزان لرستان برداشت نشد و همه اینها روی اقتصاد مردم تاثیر گذار است و این امر مقداری ما را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: وقتی مناطق آسیب پذیری داریم با جمعیت‌های چند صد هزار نفری و گاهی در مناطق حاشیه حاشیه دیگری درست شده است، اینها مقداری ما را در تهیه اعتبار در داخل استان با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم لرستان انقلاب را مولود خود می‌دانند خاطرنشان کرد: با توجه به نقش آفرینی لرستان در دوران دفاع مقدس باید توجه ویژه‌ای به این لرستان شود.

حجت السلام والمسلمین شاهرخی اظهارداشت: شهدا جسمشان را به خاک سپردند و روحشان در علی علیین است و اصلا به ما نیازی ندارند ولی راهشان را به ما سپردند.

وی با اشاره به اینکه شهدا پیام و حرف برای ما دارند افزود: یکی از فلسفه‌های برگزاری این کنگره این است که پیام شهدا را به آنهایی که شنیدند برسانند این پیام این است که از گذشته ناراحت نباشید از آینده هم ترسی نداشته باشید و همین مسیر را محکم ادامه دهید.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: مردم لرستان هم ارزش‌ها و هم آرمان‌های اسلامی را می‌شناسند و هم به آن علاقه نشان می‌دهند و هم در این مسیر حرکت می‌کنند بنابراین ما باید مردم لرستان در یابیم و به این مردم شریف و نجیب کمک کنیم.

وی به لزوم رسیدگی به فرزندان شهدا و جانبازان تاکید کرد و گفت: بیش از ۶ هزار از فرزندان شهدا و جانبازان با مدارک تحصیلی بالا بیکاراند و این غیر قابل قبول است.

حجت السلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: هلدینگ بنیاد شهید با نام کنگره ۶۳۰۰ شهید استان صنایع تبدیلی در استان ایجاد کند. به عنوان مثال در کوهنانی چندین هزار تن تولید انار داریم و در پلدختر ۳۰ هزار تن انجیر قرمز که میتواند صنایع تبدیلی برای این محصولات ایجاد و زمینه اشتغال را فراهم کرد.

وی بیان کرد: انجیر قرمز روی دست کشاورز می‌ماند و چون صنایع تبدیلی ندارد زود فاسد می‌شود بنابراین تقاظا داریم برای گرامی داشت ۶۳۰۰ شهید استان صنایع تبدیلی ایجاد و فرزندان شهدای این مناطق را به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: گاهی مثل این است که ما هدف را فراموش کرده‌ایم؛ ما می‌توانیم با نگاه گشایش به فرزندان شهدا به این کنگره کمک کنیم.

وی اظهارداشت: هم در مباحث معیشتی یا اقتصادی می‌توانیم خانواده شهدا را در آستانه بزرگداشت کنگره 6300 شهید استان یاری کنیم و هم اینکه در باب مستندهایی که هست کارهایی انجام گیرد چون چون کارهای ماندگار نیاز به اعتبار دارد و لرستان در یک وضعیتی نیست که بتوانیم آن سنگینی کار را روی استان قرار دهیم.

حجت السلام والمسلمین شاهرخی افزود: پیگیری انجام شود تا سالروز عملیات حاج عمران به نام لرستان ثبت شود چون در سوم خرداد قریب ۲۰۰ نفر از فرزندان لرستان شهید شدند بنابراین جادارد این روز ثبت ملی شود، با ثبت ملی روز دوم و سوم خرداد ما هر سال می‌توانیم برنامه‌هایی در این روزها داشته باشیم و گرامی داشت ۵۰۰ شهید را با هم برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: در کنگره ۶۳۰۰ شهید استان لرستان ما عشایر را نباید فراموش کنیم زیرا که هزار شهید عشایر بوده‌اند. عشایر ذخایر انقلاب محسوب می‌شوند وکمربند امنیتی نظام هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد:عشایر ظرفیت بزرگی برای نظام هستند و بیشترین تولید را دارند. هم در بخش دامپروری هم دامداری و کشاورزی فعالیت دارند و به حداقل‌ها راضی هستند.

وی تصریح کرد: نشان دادن رزم عشایر لر قبل از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است که ما باید این دیدنی ر ا در قالب مستند در کنگره نشان دهیم. چیزی که شکل هنری پیدا کرد ماندگار می‌شود و اثر گذار است بنابراین پیام نظام جمهوری اسلامی باید در قالب هنر منتقل شود و این تاثیرگذاری خود را در پی داشته باشد.

1400/7/17